غذاهای سنتی امارات

غذاهای سنتی امارات

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

همه ما وقتی به کشور یا شهری دیگر سفر می کنیم، دوست داریم از غذاها و خوراکی های مخصوص آن منطقه نیز استفاده کنیم. غذاها بخش مهمی از جاذبه های یک مقصد توریستی را تشکیل می دهند. در سفر به امارات نیز این قضیه صادق است. توریست ها و گردشگرانی که به امارات مسافرت می کنند در کنار بازدید از جاذبه های تفریحی و توریستی و سر زدن به مراکز تجاری بزرگ، غذاهای سنتی امارات را هم امتحان می کنند.

امارات متحده یک کشور عربی است که فرهنگ مخصوص خود را دارد. با این حال مشترکات و مشابهات بین فرهنگ امارات و فرهنگ ایران در بخش های مختلف زیاد است. از جمله در غذا نیز چنین وضعیتی برقرار است و بسیاری از غذاهای ایرانی و اماراتی به یکدیگر شباهت دارند. دلیل این موضوع هم می تواند این باشه که سلیقه مردمان این دو کشور با هم تفاوت های چندانی ندارد.

اگر می خواهید به دبی، ابوظبی یا شارجه سفر کنید، سعی کنید حتما در طول سفر خود غذاهای سنتی امارات را هم امتحان کنید. همان طور که گفته شد سلیقه غذایی مردم امارات و ایران با یکدیگر شباهت های زیادی دارد. بنابراین به احتمال زیاد از غذاهای سنتی امارات خوشتان بیاید. در ادامه این مطلب لیستی از بهترین غذاهای سنتی امارات ارائه می شود که می توان آن ها را در تمام رستوران های این کشور سفارش داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هاریس | Harees

اگر به حلیم علاقه دارید، هاریس یا الهریس نیز می تواند یک غذای جذاب برای شما باشد. هاریس یکی از غذاهای سنتی امارات است که شباهت بسیار زیادی به حلیمی دارد که ما در ایران می خوریم. برای درست کردن هاریس از ترکیب گندم به همراه گوشت و ادویه های طعم دار مانند هل استفاده می شود.

معمولا برای درست کردن هاریس در امارات از گوشت شتر استفاده می شود که بسیار لذیذ است؛ اما با این وجود در بسیاری از رستوران ها از گوشت مرغ برای درست کردن هاریس استفاده می کنند.

غذاهای سنتی امارات

المجبوس | Majboos

یکی دیگر از غذاهای سنتی امارات المجبوس یا المکبوس است که طرفداران زیادی در بین توریست ها و هم چنین مردم محلی امارات دارد. المجبوس با استفاده از پلو و ادویه های گوناگون و گوشت مرغ یا گوساله طبخ می شود. این غذا بسیار لذیذ است و با ذائقه ایرانی ها نیز سازگاری بالایی دارد. البته در شهرهای مختلف امارات این غذا را با شیوه های گوناگونی می پزند اما شما می توانید در رستوران های دبی این غذای خوشمزه را سفارش دهید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

فلافل | Falafel

فلافل نیازی به معرفی ندارد. یک غذای خوشمزه، مغذی و ارزان قیمت که هم در بین ایرانی ها و در میان ساکنین کشورهای عربی محبوبیت بسیار بالایی دارد. فلافل جز آن دسته از غذاهای سنتی امارات است که در میان توریست ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و حتی در بسیاری از کشورهای دیگر نیز در رستوران ها عرضه می شود.
فلافل با استفاده از نخود، تخم مرغ، پیاز و برخی سبزیجات و ادویه ها طبخ می شود. این غذای اصیل عربی را در تمام شهرهای امارات می توانید سفارش دهید.

رزرو تور اقساطی امارات تنها با یک چک صیادی !

شاکشوکا | Shakshouka

شاکشوکا از غذاهایی است که در اصل مربوط به نواحی مدیترانه ای و کشور ترکیه می شود؛ اما با گذشت زمان به سایر نقاط جهان از جمله کشورهای عربی و امارات هم راه پیدا کرده و شیوه پخت آن مطابق با سلیقه مردمان آن جا تغییراتی داشته است. امروزه شاکشوکا یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی امارات محسوب می شود.

شاکشوکا بسیار شبیه به املت است و به سادگی پخته می شود. علاوه بر این که می توانید این غذا را در رستوران های مختلف در شهرهای امارات سفارش دهید، می توانید خودتان هم با تهیه مواد اولیه آن را طبخ کنید.
برای درست کردن شاکشوکا از تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیر، ادویه های طعم دهنده مانند فلفل و بادمجان استفاده می شود. تمام این مواد در تابه سرخ می شوند و در نهایت شما یک غذای مغذی و خوشمزه در اختیار خواهید داشت.

غذاهای سنتی امارات

کباب شیش تاووک | Shish taouk

یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای سنتی امارات. طعک این غذا هرگز از زیر دندان شما نمی رود. کباب شیش تاووک در بسیاری از کشورهای عربی و نیز کشورهای مدیترانه ای مانند ترکیه پخته و صرف می شود و در امارات نیز یکی از غذاهایی است که توانسته توجه توریست ها را به خوبی به خود جلب کند.

کباب شیش تاووک با استفاده از موادی نظیر سینه مرغ، روغن زیتون، آب لیمو، ادویه هایی مانند دارچین و فلفل سیاه و ماست پخته می شود. پس از مزه دار کردن تکه های سینه مرغ با این مواد و سرد کردن آن، تکه های گوشت به سیخ کشده شده و کباب می شوند. کباب شیش تاووک طعم بی نظیری دارد. اگر به امارات سفر کردید حتما این غذا را سفارش داده و آن را امتحان کنید.

قوزی | Quzi

یکی دیگر از غذاهای سنتی امارات که بین توریست ها محبوبیت زیادی دارد، قوزی است. قوزی یک نوع خوراک گوشت است که با شیوه خاصی پخته شده و طعم بسیار لذیذی دارد. در همه رستوران های کشور امارات می توان قوزی را سفارش داد.

قوزی معمولا با استفاده از گوشت گردن گاو تهیه می شود. برای طبخ قوزی از سیخ هایی مخصوص استفاده می شود. گوشت گردن گاو به همراه دانه های روغنی، روغن زیتون و ادویه های طعم دهنده طبخ می شود و در نهایت یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی امارات برای نوش جان کردن در اختیار شماست.
بسیاری از افراد قوزی را به تنهایی و بدون ماده غذایی دیگری میل می کنند. با این حال برخی افراد هم ترجیح می دهند قوزی را همراه با گوشت یا سبزیجات استفاده کنند. قوزی یکی از غذاهای بسیار مغذی و خوشمزه است که می توانید در سفر به امارات میل کنید.

با تور اقساطی دبی الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید!

تبوله | Tabbouleh

اگر به غذاهای گیاهی علاقه مند هستید، تبوله می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. تبوله یک غذای سنتی در امارات است که از ترکیب سبزیجات مختلف با آبغوره و بلغور به دست می آید. این غذا مخصوصا در فصل های گرم تر سال و در شرایطی که آب و هوای گرم امارات شما را کلافه کرده است، یک انتخاب عالی است. تبوله هم به عنوان یک وعده غذایی کامل و هم به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد.

غذاهای سنتی امارات

جهت کسب اطلاعات بیشتر از تور اقساطی امارات و رزرو آن با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.