سفر با ماشین شخصی به ترکیه

سفر با ماشین شخصی به ترکیه

۰۱ آبان ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

ترکیه همواره جز اولین گزینه هایی است که برای گردش و تفریح در ایام تعطیلات و اوقات فراغت به ذهن می رسد. این کشور پرجاذبه همواره میزبان توریست ها و گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست و به همین دلیل درآمد زیادی از بخش توریسم دارد. ایرانیان نیز از سفر به ترکیه بسیار استقبال می کنند. به دلیل هم مرز بودن و همسایگی دو کشور ترکیه و ایران، بسیاری از افراد به سفر با ماشین شخصی به ترکیه فکر می کنند.

سفر به ترکیه از ایران راه های متعددی دارد؛ می توان از تورهای گردشگری استفاده کرد و با آن ها به ترکیه رفت و به گشت و گذار پرداخت؛ این راه محبوب ترین و رایج ترین راه است. می توان با استفاده از قطار به ترکیه سفر کرد که این نوع سفر هزینه های کمتر و جذابیت های خاص خودش را دارد. راه دیگر هم سفر با ماشین شخصی به ترکیه است.

بسیاری از مردم فکر می کنند سفر با ماشین شخصی به ترکیه ارزان ترین روش برای رفتن به این کشور است در حالی که این چنین نیست؛ در بسیاری از اوقات هزینه های سفر با ماشین شخصی به ترکیه نه تنها کمتر از سفر با تورهای هوایی نیست بلکه از آن خرج های بیشتری هم به همراه دارد. فرآیند کاپوتاژ کردن ماشین، هزینه های مربوط به سفر و سختی طی کردن فاصله زیاد بین شهرها و بسیاری موارد دیگر، نکاتی هستند که باید در سفر با ماشین شخصی به ترکیه مورد توجه قرار بگیرند.

در هر صورت، ممکن است شما اکنون در حال ارزیابی این باشید که از چه راهی به ترکیه بروید؛ تورهای هواپیمایی یا سفر با ماشین شخصی به ترکیه؟ شاید هم در حال حاضر تصمیم خود را گرفته و بخواهید با ماشین شخصی خود به ترکیه سفر کنید. در هرحال، ما در این مطلب مهم ترین اطلاعات درباره سفر به ترکیه با ماشین شخصی را گردآوری کرده ایم. این مطلب به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهد داد. پس تا انتها همراه ما باشید.

سفر با ماشین شخصی به ترکیه

اطمینان از سلامتی خودرو

اولین گام در هر سفری که با خودرو شخصی انجام می شود، معاینه فنی و اطمینان از سلامت و کارکرد درست همه بخش های ماشین است. اگرچه این گام در همه سفرهای ماشینی بسیار مهم است، اما در سفر با ماشین شخصی به ترکیه اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا شما عازم یک کشور خارجی هستید؛ در صورتی که در آن جا برای خودروی شما مشکلی پیش بیاید و نیازمند تعمیرگاه و معاینه فنی خودرو خود باشید، کار بسیار دشواری خواهید داشت.
بنابراین اولین کاری که باید در سفر با ماشین شخصی به ترکیه انجام دهید بررسی کامل و دقیق خودرو است.

با تور اقساطی ترکیه الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

اقدامات لازم برای خروج از کشور با ماشین

خروج از مرزهای زمینی کشور با استفاده از خودروی شخصی نیاز به یک سری اقدامات دارد. به عنوان مثال یکی از کارهای ضروری در سفر با ماشین شخصی به ترکیه، گرفتن گواهینامه بین المللی است. گواهینامه بین المللی را می توان از طریق آژانس های مسافرتی دریافت کرد. به این صورت که باید با مراجعه به دفتر یک آژانس مسافرتی معتبر، گواهینامه خود به همراه دو قطعه عکس را تحویل بدهید. در مدت کوتاهی گواهینامه بین المللی شما آماده خواهد بود.

فرآیند دیگری که باید برای خروج از کشور با ماشین شخصی انجام شود، کاپوتاژ کردن خودرو است. هزینه کلی فرآیند کاپوتاژ که خود از مراحل مختلفی تشکیل شده است حدود یک میلیون تومان می شود.
یکی از مراحل کاپوتاژ کردن خودرو عضویت در کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به مدت یک سال است که هزینه اش حدود 60 هزار تومان می شود. مرحله بعدی دریافت پلاک بین المللی برای خودرو است. پلاک بین المللی با قمیت حدودا 400 هزار تومان آماده می شود.

مرحله بعدی مربوط به دفترچه بین المللی مالکیت خودرو می شود که آن هم حدود 100 هزار تومان برایتان خرج به همراه دارد. بخش دیگری از هزینه ها مربوط می شود به بیمه آکسای که مخصوص خودروهایی است که برای سفر از کشور خارج می شوند. این بیمه برای 15 روز اعتبار دارد و باید مبلغی معادل حدودا 100 هزار تومان برای آن بپردازید.
اگر تمام مراحل بالا (دریافت دفترچه بین المللی مالکیت، پلاک بین المللی، بیمه آکسای مسافرت، عضویت در کانون جهانگردی، دریافت برچسب و…) را در نظر گرفته و هزینه مربوط به دریافت گواهی نامه بین المللی را هم به آن اضافه کنیم، تمام هزینه ها حدودا 1 میلیون تومان می شود.

سفر با ماشین شخصی به ترکیه

هزینه های مربوط به بنزین

بنزین در کشور ترکیه قیمت بیشتری نسبت به ایران دارد. بخش قابل توجهی از هزینه های شما در سفر با ماشین شخصی به ترکیه به هزینه های بنزین زدن اختصاص می یابد. قیمت بنزین در ترکیه به ازای هر لیتر معادل 7 لیر می شود. این به آن معناست که هر یک لیتر بنزین در ترکیه بیش از 15 هزار تومان برای شما خرج به همراه دارد.

بسته به این که به کدام یک از شهرهای ترکیه می روید، مسافتی که باید طی کنید فرق می کند. نزدیک ترین شهر توریستی ترکیه به مرز ایران شهر وان است. این شهر زیبا برای توریست ها جاذبه های فراوانی دارد. اما اگر قصد رفتن به استانبول را داشته باشید، مسیر رفت و برگشت شما از مرز تا استانبول حدود 3000 کیلومتر می شود. برای طی این مسافت طولانی به حداقل 250 لیتر بنزین احتیاج خواهید داشت. با احتساب قیمت بنزین در ترکیه و این مسافت طولانی، می توانید به سادگی متوجه شوید هزینه بنزین بسیار بالا خواهد بود.

با لیر ترکیه و نکات استفاده از آن آشنا شوید !

هزینه های اقامت در هتل

بسته به این که در چه فصلی از سال به ترکیه سفر می کنید، به کدام شهر ترکیه می روید یا این که در چه نوع هتلی اقامت می کنید هزینه های شما متغیر هستند. اگر به استانبول بروید، میانگین هزینه های اقامت در هتل از حدود 1.5 میلیون تومان آغاز می شوند؛ در هتل های لوکس و مجلل این هزینه بیشتر هم خواهد بود.

سفر با ماشین شخصی به ترکیه

نتیجه گیری

سفر با ماشین شخصی به ترکیه تجربه هیجان انگیزی است که می تواند برای هر کسی جالب باشد. اما اگر قصد این نوع سفر را دارید باید به خوبی با جاده های ارتباطی بین ایران و ترکیه را بشناسید. جاده های آن بخش به دلیل واقع شدن در مسیرهای کوهستانی جاده های پر پیچ و خمی هستند که رانندگان ناآشنا را به زحمت می اندازند.

علاوه بر آشنایی با مرزهای خروجی و جاده های ارتباطی، باید به فکر هزینه های مختلف سفر هم باشید. برخلاف آن چه به نظر می رسد، هزینه های سفر با ماشین شخصی به ترکیه کمتر از هزینه سفر با تور نیست. بنابراین پیش از سفر حتما همه جوانب را بررسی کرده و نتیجه گیری نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.