غذاهای تركيه

خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

۱۱ تیر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

غذاهای ترکیه | بسیاری از گردشگران، به منظور امتحان کردن غذای خاص یک منطقه، سفری را شروع می کنند و معتقدند امتحان کردن غذاهای مختلف، بخش جذاب یک سفر است. ترکیه کشوری است که نزدیک به ایران واقع شده و شامل غذاهای بسیار متنوعی است. در مورد غذا و خوراک، ایران و ترکیه شباهت هایی باهم دارند و سلیقه غذایی آن ها تا حدودی مشابه است. سرآشپز هایی که در رستوران های ترکیه مشغول به کار هستند معروفیت بین المللی دارند و معمولا رد پای غذا های خلاقانه و خوشمزه آن‌ها را می‌توان در رستوران هایی که در سطح بین الملل هستند، مشاهده کرد.

فودبلاگرها معمولا هر از گاهی به رستوران های ترکیه می روند و هوادارانشان را با غذاها و نوشیدنی های جدید آشنا میکنند. همچنین آوازه و معروفیت غذاهای ترکیه علی الخصوص کباب ترکی در تمام دنیا پیچیده است؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا با غذاهای ترکیه آشنا شویم.

خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

کباب ها از محبوب ترین غذاهای ترکیه

کباب که در انواع متفاوتی وجود دارد، از پر طرفدارترین غذا ها بین مردم ترکیه و دیگر گردشگران محسوب می شود و خواستار زیادی بین مردم دارد و در اکثررستوران های این کشور یافت می شود. از معروف ترین کباب های ترک می توان موارد زیر را نام برد.

اسکندر کباب

از گوشت تکه شده و سس گوجه‌فرنگی که روی سیخ عمودی طبخ شده و از فلفل و سبزیجات معطر و روغن زیتون به عنوان چاشنی در آن استفاده می کنند و آن را به همراه برنج یا نان پیتا و ماست سرو می کنند.

اسکندر کباب

آدانا و اورافا

این غذا که از گوشت بره طعم دار و به دو صورت تند و معمولی، روی سیخ گریل می شود. همچنین این کباب را بیشتر برای ناحیه جنوب شرقی ترکیه می دانند.

دونر

یکی دیگر از لذیذ ترین غذاهای ترکیه دونر است که غذای ملی آلمان نیز به شمار می رود. در تهیه دونر از گوشت گوساله، مرغ و بره استفاده شده و آن را به آرامی میپزند. دونر را به دو روش اسکندر کباب (دونر به همراه ماست، سس گوجه، کره و نان پیده) یا به صورت دوروم (کباب پیچیده شده در نان لواش) میتوان میل کرد.

بهترین شرایط رزرو تور اقساطی ترکیه و تجربه سفری خاطره انگیز

کومپیر

کومپیر، از دیگر غذاهای ترکیه خوشمزه و رنگارنگ و البته نسبتا ارزان در شهرهای مختلف ترکیه است که مناسب برای افرادی است که به دنبال غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه می گردند. این غذا محبوب کسانی است که عاشق سیب‌زمینی هستند و برایشان یک غذای مقوی محسوب می شود. البته بیشتر در اغذیه فروشی های استانبول و آنکارا این غذا سرو می شود.

داخل این غذا را با مواد مختلف پر میکنند که با خوردن یک دانه از آن، تا چند ساعت احساس سیری خواهید داشت؛ برای پخت این غذا لازم است، ابتدا سیب زمینی هارا بپزید و سپس داخل آن را خالی کرده و درون آن را با کره پر کنید تا یک ترکیب گرم و کره ای به دست آید. بعد این ترکیب را مجددا داخل سیب زمینی می ریزید. سوسیس و انواع سس ها، زیتون سیاه و سبز، خیارشور، نخود فرنگی، کاهو، و بعد با موادی مثل ذرت کمپیر مخلوط می شود. کمپیر فوق العاده لذیذ و خوشمزه است و در ترکیه بسیار محبوب است.

کومپیر

مانتی

از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه مانتی است که در شهرهای مدیترانه ای هم یافت می شود؛ اما لذیذترین آن را تنها در ترکیه می توانید نوش جان کنید. مانتی کوفته هایی خمیری شکل است که داخل آن با مواد گوشتی مانند گوشت گاو و گوسفند، نعناع، ماست، تخم مرغ، در ترکیبی از آرد، پر شده و پس از جوشاندن در آب گوجه سرخ شده و ادویه سرو می شود. این غذا از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای ترکیه است که در سفر به این کشور زیبا نباید از خوردن آن غافل شوید.

محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه کدامند؟

دلمه برگ

دلمه در ایران نیز سرو و مصرف می شود. دلمه با برگ درخت انگور، فلفل دلمه ای، کلم و برگ چغندر همراه با برنج و مغزهای کدو حلوایی، بادمجان و کشمش پر و پیچیده می شود.

لاهماجون

پیتزای ترکی یا لاهماجون که به دلیل شباهتش به پیتزا با این نام صدا زده می شود، یک پیتزای ترکیه ای از گوشت و یک لایه خمیر نازک است و به صورت های متفاوتی بر روی خمیر یوفکا سرو شده و روی آن را با پنیر، فلفل. پیاز، گوشت چرخ کرده و ادویه های طعم دار مانند آویشن و فلفل پر میکنند. این غذا را می توانید هم مانند پیتزا به صورت قطعه‌ قطعه نوش جان کنید و هم می توانید آغشته به لیمو کرده، رول کنید و از غذای خود لذت ببرید. در کنار این غذا که از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است، جعفری تازه و آبلیمو به مقدار زیادی استفاده می شود.

لاهماجون

کوفته ایلچی

کوفته یک غذای اصیل ترکی است، مردم ترکیه نیز مانند بسیاری از شهرهای ایران، علاقه زیادی به انواع کوفته دارند. یکی از معروف ترین کوفته های ترکی ایچلی نام دارد. این غذا ترکیبی از سیب زمینی و بلغور برای خمیر، پیاز، جعفری، زیتون و هسته کاج و دیگر مخلفات است و این غذا شبیه کپه یا کیبه لبنانی است.

پیله های عصر پرواز برگزار کننده تور اقساطی داخلی و خارجی با شرایط ویژه

کوزو تندیر (KuzuTandır)

کوزو تندیر یکی از قدیمی ترین غذاهای ترکیه است. اگر غذایی میخواهید که با برنج سرو شود حتما آن را امتحان کنید. برای پخت این غذا مقداری گوشت را می‌پزند و در کنار برنج مخلوط با آجیل سرو می کنند. در برخی منوهای ترکی نیز علاوه بر گوشت و برنج از جگر کبابی و کشمش نیز استفاده می شود.

پیده

از آنجایی که ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به غذاهایی شبیه پیتزا و سمبوسه داریم می توانیم با خیال راحت به یک رستوران استانبولی برویم و پیده سفارش دهیم. پیده در واقع شبیه پیتزای گوشت است که از فلفل، سوکوک، پنیر پیتزا و خمیر مخصوص تهیه میشود و خمیرهای قایقی شکل تنوری که با مواد مختلف مثل گوشت طعم دار شده یا اسفناج، تخم مرغ و سوجوک (سوسیس مخصوص و تند ترکی) یا کوشباشی (تکه های کوچک گوشت گوساله ای طعم دار شده) پر میشوند.

پیده

پیلاو (پلو)

برنج های ترکیه بسیار خوشمزه هستند. در تهیه‌ی این پلوها از کره استفاده می‌شود و چرب و برشته بودن پلو، آن را به یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه تبدیل می‌کند. می‌توانید پیلاو را همراه با ماست بخورید و طعم لذیذ و منحصربه‌فرد آن را تجربه کنید.

بورک

بورک که معروف ترین صبحانه و غذاهای ترکیه است علاوه بر خانه ها و نانوایی ها در خیابان ها نیز به صورت تازه و گرم به فروش می رسد. برای تهیه بورک مواد غذایی مثل گوشت و پنیر یا سبزیجات را داخل لایه های نازک خمیر می پیچند و در روغن سرخ می کنند.

بورک
به این مطلب امتیاز دهید

1 دیدگاه برای ”خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.