راهنمای سفر به ترکیه

راهنمای سفر به ترکیه

۰۷ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

ترکیه، همسایه شمال غربی ایران و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای توریست ها در سراسر جهان است. این کشور ضمن برخورداری از تاریخ و تمدنی اصیل، جاذبه های طبیعی متعددی را در خود جای داده است. هم چنین امکانات تفریحی این کشور، ترکیه را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.
اگر می خواهید با ترکیه بیشتر آشنا شوید یا قصد سفر به این کشور را دارید، این راهنمای سفر به ترکیه را مطالعه کنید. با وجود آن که هر یک از شهرهای ترکیه جاذبه ها و ویژگی های مخصوص خود را دارند، در این راهنمای سفر به ترکیه مهم ترین اطلاعاتی که مورد نیازتان است را خواهید یافت.

درباره ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای منطقه خاورمیانه است که با عراق، ایران، سوریه، لبنان، جمهوری آذربایجان و بلغارستان همسایه است. این کشور یکی از مهم ترین کشورهای منطقه از نظر سیاسی و اقتصادی است. ترکیه به دلیل داشتن آب و هوای مطلوب و دلنشین مدیترانه ای و طبیعت زیبا توانسته مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران باشد.
در ترکیه امکانات تفریحی و توریستی فراوانی وجود دارند که بر رونق صنعت گردشگری این کشور افزوده اند. استانبول، آنکارا، کوش آداسی، ازمیر و قونیه از مهم ترین شهرهای ترکیه هستند. در این بین استانبول از سایر شهرهای ترکیه محبوبیت بیشتری دارد.

راهنمای سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه

شلوغ ترین ماه های ترکیه بین خرداد تا مرداد است. در این ماه ها بیشترین تعداد توریست ها به ترکیه می روند و از آب و هوا و طبیعت خوب این کشور لذت می برند. البته اگر قصد دارید در زمانی خلوت تر به ترکیه بروید و در عین حال از نظر آب و هوایی شرایط مطلوبی را تجربه کنید، ماه های اردیبهشت و شهریور تا مهر زمان مناسبی برای شما هستند. این بازه های زمانی هم نسبتا خلوت تر هستند و هم آب و هوای بسیار معتدل و ملایمی دارند.

راه های سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه بهترین و رایج ترین راه رزرو بلیط هواپیما و تور ترکیه است. این تورها امکانات مختلف اقامتی و گردشگری را در اختیار شما می گذارند و کمک می کنند تا لذت بیشتری از سفر خود ببرید. با این حال برای مسافرت به ترکیه می توان از قطار هم استفاده کرد. هم چنین می توانید از خودروی شخصی خود برای مسافرت به ترکیه استفاده کنید که مدارک مختلفی از جمله گواهینامه بین المللی لازم دارد.

شرایط دریافت گذر نامه و ویزای ترکیه

برای مسافرت به ترکیه نیازی به گرفتن ویزا ندارید. البته اگر قصد شما اقامت برای بیش از 90 روز باشد باید ویزا تهیه کنید. اما به طور معمول سفر به ترکیه نیازی به ویزا نداشته و تنها باید گذرنامه را همراه خود ببرید.

راهنمای سفر به ترکیه

هزینه سفر به ترکیه

هزینه های سفر به ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین عامل شیوه مسافرت شما است. شما می توانید با ثبت نام در تور ترکیه قسطی، یا از طریق قطار یا ماشین به کشور ترکیه بروید. بخش دیگر هزینه ها مربوط به محل اقامت شما در ترکیه است.

دیگر عوامل موثر بر هزینه های سفر به ترکیه عبارتند از هزینه های خورد و خوراک، گردش و حمل و نقل. به طور کلی هزینه های زندگی در ترکیه تفاوت خیلی زیادی با ایران ندارد؛ مخصوصا در شهر استانبول.
واحد رسمی پول کشور ترکیه لیر است. تهیه لیر در صرافی ها کار سختی نیست اما بهترین کار این است که همراه خود، دلار ببرید. زیرا دلار در ترکیه کاربرد دارد. هم چنین دلار یک ارز بین المللی است و تبدیل آن به لیر بسیار آسان است.

هزینه اقامت در ترکیه

هزینه های اقامت ترکیه بسته به امکاناتی که در مدت اقامت خود از آن ها استفاده می کنید بسیار متغیر است. به عنوان مثال یک سفر ارزان قیمت روزانه حدود 180 تا 200 لیر برای شما هزینه به همراه دارد. حدود 25 تا 30 لیر برای اقامت در هاستل و مهمان خانه خرج می شود.
یک سفر لوکس به ترکیه می تواند حداقل روزانه 400 لیر برای شما خرج به همراه داشته باشد. حدود نیمی از این مبلغ برای اقامت شما در یک هتل لوکس است.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی

در ترکیه مراکز اقامتی متنوعی یافت می شوند. از هاستل ها و مهمان خانه ها گرفته تا هتل های بسیار لوکس و 5 ستاره. هزینه یک شب اقامت در هاستل ها به طور میانگین 30 لیر است.
اما در ترکیه هتل های لوکس و بسیار باکیفیتی هم وجود دارند که اقامتی رویایی برای شما رقم می زنند. ماننل هتل های فورسیزنز و پرا پلاس در استانبول.

راهنمای سفر به ترکیه

هزینه خورد و خوراک

در ترکیه شعبه های مک دونالدز و سایر فست فودها را می توان یافت. قیمت متوسط غذای این فست فودها حدودا بین 20 تا 25 لیر است. یک وعده غذای تک نفره در رستورانی ارزان حدود 30 لیر قیمت دارد. اما اگر به رستوران های بهتر بروید و بخواهید یک وعده غذای دونفره سفارش دهید، باید مبلغی بین 50 تا 70 لیر بپردازید.

هزینه حمل و نقل

بهترین وسیله برای حمل و نقل در ترکیه اتوبوس است. این وسیله هم برای دسترسی به مناطق مختلف شهرهای ترکیه مناسب بوده و هم قیمت یک بلیط تک سفره آن تنها 2 تا 3 لیر است. البته یک راه مناسب دیگر برای حمل و نقل در ترکیه کرایه ماشین است که هزینه های آن با توجه به نوع ماشین و مدت زمان کرایه متغیر است.

جاذبه هایی که در سفر باید ببینید

لیست جاذبه های ترکیه آن قدر زیاد است که برای معرفی آن ها می توان چندین صفحه نوشت. به طور کلی از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های ترکیه می توان موارد زیر را نام برد:

  •  مسجد ایاصوفیه
  •  دلفیناروم استانبول
  •  بازار بزرگ استانبول
  •  شهر تاریخی افه سوس
  •  برج گالاتا
  •  معبد آرتمیس
  •  آرامگاه مولانا
  •  هم چنین سواحل زیبای آنتالیا و کوش آداسی که بسیار زیبا و آرامش بخش هستند.

راهنمای سفر به ترکیه

بهترین مراکز خرید ترکیه

در شهرهای مختلف ترکیه مراکز خرید متعددی دایر شده است و شما می توانید محصولات بهترین برندهای دنیا را در آن جا بیابید. مانند استانبول مال و فروم استانبول در شهر استانبول، مرکز خرید ترا سیتی و Mall of Antalya در آنتالیا و بازار حجیوات و نوادا اوتلت در کوش آداسی.

بهترین رستوران های ترکیه

به هر کدام از شهرهای ترکیه که بروید می توانید رستوران های با کیفیتی را پیدا کنید که برای توریست ها محبوب هستند. اکثرا غذاهای ترکی و مدیترانه ای در این رستوران ها سرو می شوند. از بهترین رستوران های ترکیه می توان رستوران ممدوف در بدروم، رستوران های نیکول و آلانچا در استانبول، رستوران واشنگتون در آنکارا و رستوران کلوب آرما در آنتالیا را نام برد.

خرید تور اقساطی ترکیه بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.