سرمایه‌گذاری در ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه

۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

افراد بسیار زیادی علاقمند هستند تا بتوانند اقامت کشور ترکیه را به دست بیاورند، یکی از روش های دریافت اقامت در این کشور، سرمایه‌گذاری در ترکیه و خرید ملک است. افرادی که در این کشور سرمایه گذاری انجام دهند، می‌توانند تابعیت ترکیه را برای خود و خانواده‌شان را دریافت کنند البته به تازگی مقررات مربوط به دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری تغییر پیدا کرده است.

البته سرمایه گذاری در کشور ترکیه می تواند مزیت های بسیار زیادی داشته باشد که تنها یکی از آن ها دریافت اقامت است. کشور ترکیه طی سال های اخیر توانسته پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد و به همین دلیل سرمایه گذاری و یا خرید ملک در این کشور می تواند بسیار سوده باشد.

طبق قوانین گذشته سرمایه‌گذاران برای دریافت اقامت ترکیه باید مبلغی بین 1 تا 3 میلیون دلار آمریکا را به روش‌های گوناگون در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کردند اما در حال حاضر قوانین در سال 2019 بدین‌صورت است که این مبلغ تا 250 هزار تا 500 هزار دلار آمریکا کاهش پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاری در ترکیه

شرایط‌ سرمایه‌گذاری در ترکیه و مزایای آن

سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌تواند برای شما و خانواده‌تان مزایایی در برداشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر را اشاره کرد:

  • دریافت پاسپورت و تابعیت ترکیه فقط 3 تا 6 ماه زمان می‌برد
  • امکان سفر به 148 کشور جهان بدون نیاز به ویزا
  • شرط حضور در ترکیه وجود ندارد
  • پاسپورت ترکیه جزو 30 پاسپورت برتر جهان است
  • پاسپورت ترکیه 10 سال اعتبار دارد و به صورت مادام‌العمر قابل تمدید است
  • همه اعضای خانواده از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • خدمت سربازی برای دارندگان تابعیت از این روش اجباری نیست
  • امکان تحصیلات رایگان وجود دارد
  • امکان سفر بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا و 26 کشور حوزه شنگن

با خرید تور اقساطی ترکیه از سرزمین زیبایی و شگفتی ها، دیدن نمایید.

تحلیل استاندارهای سرمایه‌گذاری در ترکیه

بیشترین نگرانی‌های سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی، امنیت سرمایه‌گذاری است البته دریافت سود در سرمایه گذاری برای تمامی افراد بسیار مهم و ضروری است اما یکی از اصلی ترین قوائد سرمایه گذاری، حفظ سرمایه اولیه است.

سازمان‌های دولتی و خصوصی در ترکیه دور از فساد نیستند اما یک راه حل وجود دارد تا سرمایه‌گذاری در ترکیه را با اطمینان انجام دهید و آن راه حل این است که همان طور که می‌دانید امنیت سرمایه‌گذاری در یک کشور را باید از سیستم قضایی آن کشور تشخیص داد و این خیلی مهم است گفتنی است که سیستم قضایی کشور ترکیه خوشبختانه دور از فساد است.

سرمایه‌گذاری در ترکیه و تحلیل استاندارهای آن

ارتباط ایران با ترکیه در سرمایه‌گذاری

در رابطه با سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه، ایران تدابیری اندیشیده و توافق‌نامه‌های دو جانبه تجاری با کشور ترکیه را امضا کرده‌اند که این توافق‌نامه می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه را تضمین کند و سرمایه‌گذاری در ترکیه را برای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری هستند را آسان‌تر کند.

با خرید تور اقساطی آنتالیا امروز برو سفر، 10 ماه بعد پرداخت کن!

سرمایه‌گذاری در ترکیه و عنوان‌های توافق‌نامه با ایران

توافق‌نامه ارتقا و حفاظت از سرمایه‌گذاری

این توافق‌نامه با معین کردن استانداردهای تجاری، تضمین می‌دهد که محیط مناسب اقتصادی برای سرمایه‌گذاران را مهیا شود البته این قرارداد تضمین این است که اموال سرمایه‌گذار مصادره نشود.

توافق‌نامه پیشگیری دوگانه مالیاتی

این توافق‌نامه معین می‌کند که مالیات فقط در یکی از دو کشور پرداخت شود و سرمایه‌گذار مجبور نشود که در هر دو کشور ترکیه و ایران مالیات پرداخت کند.

سرمایه‌گذاری در ترکیه برای دریافت تابعیت

این توافق‌نامه شرایط را مهیا می‌کند تا از طریق سرمایه‌گذاری در ترکیه برای خود و خانواده خود تابعیت ترکیه را دریافت کنید. منظور از خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال است. برای اینکه با سرمایه‌گذاری بتوانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید باید در یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری اعلام شده توسط دولت ترکیه حتما سرمایه‌گذاری کنید و در ضمن ملزم پرداخت برای این گونه سرمایه‌گذاری حداقل مبلغی که اعلام شده است را در هر زمینه‌ای را باید انجام دهید.

سرمایه‌گذاری در ترکیه برای دریافت تابعیت

سرمایه‌گذاری در ترکیه و تابعیت آن

معمولا پروسه دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه برای سرمایه‌گذاری در ترکیه بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد. در سال 2019 قوانین کمی راحت‌تر شد ودریافت تابعیت ترکیه برای خانواده در سال 2019 تا 2 ماه انجام ‌پذیرفت و همین طور دولت ترکیه اجازه دو تابعیتی را هم داد بنابراین نیازی به سلب تابعیت فعلی خود را نخواهید داشت.

رزرو تور اقساطی استانبول با اقساط بلند مدت

روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

  1. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خریدن ملک
  2. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی
  3. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام
  4. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  5. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذار در املاک
  6. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی
روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

بررسی روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی در این روش فقط با سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه تابعیت این کشور را می‌توانید دریافت کنید و نیازی به سرمایه‌گذاری در هیچ زمینه‌ای ندارید البته باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از بانک‌های ترکیه داشته باشید با اینکه این مبلغ نسبت به گذشته کاهش یافته اما پول شما باید حداقل به مدت سه سال در بانک باقی بماند.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام

سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام به کمک این روش می‌توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید اما مدنظر داشته باشید که حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا سهام را باید خریداری کنید. این مبلغ در گذشته دو میلیون دلار آمریکا بوده که طبق طرح‌های جدید ترکیه کمتر شده است و دیگر اینکه در اینگونه سرمایه‌گذاری باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه حتما تایید شود.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در این روش هم شما می‌توانید به تابعیت ترکیه دست پیدا کنید البته شرایط اینگونه روش سرمایه‌گذاری در ترکیه بدین صورت است که اوراق قرضه را نباید کمتر از سه سال بفروشید همچنین سرمایه‌گذاری در این روش باید توسط وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه هم تایید شود.

سرمایه گذاری از طریق خریدن ملک

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خریدن ملک که یکی از انواع سرمایه‌گذاری در ترکیه است که برای دریافت تابعیت ترکیه، خریدن ملک در ترکیه الزامی است و این را هم مدنظر داشته باشید که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای خریدن ملک، 250 هزار دلار آمریکا است و در این روش راه دیگر سرمایه‌گذاری این است که به مدت سه سال ملک خریداری شده را نباید بفروشید در ضمن اگر که ملک یا املاک خریداری شده در ترکیه، به قیمت 500 هزار دلار آمریکا باشد، می‌توانید پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خریدن ملک

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذار در املاک

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذار در املاک یکی دیگر از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ترکیه و دریافت تابعیت در این کشور، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در زمینه املاک و مستغلات است که در اینجا باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از این شرکت‌ها حتما سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی در این روش گفتنی است که تا پیش از این کارفرمای خارجی، برای اینکه بتوان تابعیت ترکیه را دریافت کرد کارفرما باید حتما 100 شهروند ترکیه‌ای را استخدام می‌کرد اما براساس تغییرات جدید در قوانین کشور ترکیه، در سال 2019 کارفرمایان با استخدام 50 شهروند ترکیه‌ای می‌توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.