نکاتی درباره سفر به ترابزون

راهنمای سفر به ترابزون

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ۷ دقیقه

یکی از شهرهای زیبا و توریستی کشور زیبای ترکیه ترابزون است. شهری ساحلی با آب و هوایی فوق العاده و طبیعتی بی نظیر که به ویژه در سال های اخیر نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده و توانسته میزبانی بسیار خوب برای مسافرانی باشد که این شهر زیبا و رویایی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. ترابزون در میان گردشگران ایرانی نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد و یکی از شهرهایی است که می توان از مسیر زمینی هم به آن سفر کرد.

این شهر در شمال شرقی کشور ترکیه و در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته و جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. در این مطلب قصد داریم راهنمای سفر به ترابزون، این شهر زیبا و دیدنی شده و شما را با آب و هوا، جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی و رفاهی مختلف شهر تماشایی ترابزون آشنا کنیم. با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید.

مطالعه راهنمای سفر به ترابزون
نکات مهمی درباره راهنمای سفر به ترابزون

آب و هوای ترابزون

گفتیم یکی از دلایل توجه گردشگران به شهر زیبای ترابزون آب و هوای معتدل و مناسب آن است. این شهر آب و هوایی گرم و مرطوب داشته و در بسیاری از ماه های سال می توان بارش باران را در آن دید. با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر به نظر می رسد در هر فصلی که بخواهید می توانید به ترابزون سفر کنید، اما بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و خوش آب و هوای کشور ترکیه اواخر فصل بهار و اوایل فصل تابستان است.

مهمترین جاذبه های گردشگری

شهر زیبا و ساحلی ترابزون میزبان جاذبه های طبیعی و تاریخی فوق العاده ای است که نظر گردشگران را به این شهر زیبا و دیدنی جلب کرده و آن را به یکی از توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه تبدیل کرده اند. در ادامه به سراغ برخی از معروف ترین جاذبه های این شهر رفته و شما را با محبوب ترین آنها در میان گردشگران آشنا می کنیم.

جهت اطلاع از قیمت ها و نحوه رزرو  تورهای خارجی اقساطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پارک بوزتپه Boztepe

اگر دلتان می خواهد زیباترین چشم انداز از شهر زیبای ترابزون را ببینید حتما به پارک معروف و محبوب بوزتپه سر بزنید. این پارک بسیار زیبا در نقطه ای مرتفع واقع شده و تصویری به یادماندنی از این شهر و دریای سیاه را پیش روی میهمانان خود قرار می دهد. بوزتپه بسیار سرسبز و زیباست و تماشای غروب آفتاب در این پارک یکی از خاطره انگیزترین لحظات شما در سفر به شهر دیدنی ترابزون خواهد بود.

پارک بوزتپه در مرکز شهر قرار گرفته است و کافه ها و رستوران های بسیار خوبی هم که در آن قرار دارند، رفتن به این پارک معروف و شناخته شده را به تجربه ای لذت بخش تر برای گردشگران تبدیل خواهند کرد. اگر با تور ترکیه همراه شده و به این شهر زیبا و دیدنی رفتید، بازدید از این پارک بسیار زیبا و تماشای چشم انداز فوق العاده آن را هم از دست ندهید.

نکات مهم سفر به راهنمای سفر ترابزون
چگونه از راهنمای سفر به ترابزون استفاده کنیم؟

قلعه ترابزون Trabzon castle

قلعه ترابزون یکی از جاذبه های تاریخی و شناخته شده این شهر است. این قلعه در واقع دیواره های دفاعی ترابزون محسوب می شود و قدمت آن به دو هزار سال پیش از میلاد می گردد. رفتن به قلعه باشکوه و دیدنی ترابزون شما را به یک پیاده روی فوق العاده در تاریخ خواهد برد و بازدید از این شهر زیبا را به تجربه ای شگفت انگیزتر برای گردشگران تبدیل می کند. این قلعه در مرکز شهر ترابزون قرار گرفته و نباید بازدید از آن را در سفر به این شهر زیبا و دیدنی از دست داد.

راهنمای سفر به ترابزون
سفر به ترابزون با راهنمای سفر به ترابزون

صومعه سوملا Soumela Monastery

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی معروف و شناخته شده شهر ترابزون که در میان مسافران این شهر زیبا و دیدنی طرفداران بسیاری دارد، صومعه سوملاست. یکی از قدیمی ترین صومعه های دنیای مسیحیت که در دل کوه و در محاصره جنگل های انبوه و زیبا ساخته شده و از زیبایی کم نظیری برخوردار است. صومعه سوملا از آن جاذبه هایی است که در سفر به شهر زیبای ترابزون نباید بازدید از آن را از دست داد.

چگونگی سفر به ترابزون
نکاتی درباره سفر به ترابزون

معروف ترین هتل های ترابزون

شهر زیبای ترابزون میزبان امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی هم هست که از جمله آنها می توان به هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید بسیار خوب و معروف این شهر دیدنی کشور ترکیه اشاره کرد. همراه ما باشید تا کمی بیشتر با این مراکز پرطرفدار شهر ترابزون آشنا شویم.

هتل رامادا پلازا Ramada Plaza by Wyndham Trabzon

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین هتل های شهر زیبای ترابزون هتل رامادا پلازاست. هتلی لوکس و 5 ستاره با امکانات رفاهی فوق العاده که لحظاتی آرام بخش و رویایی را به میهمانان خود هدیه می دهد. این هتل زیبای شهر ترابزون 350 اتاق دارد و از جمله امکانات رفاهی آن می توان به استخر روباز و سرپوشیده، سونا، سالن بدنسازی، زمین بازی کودک و … اشاره کرد. در رستوران بسیار خوب این هتل هم می توانید لحظاتی به یادماندنی را سپری کنید.

راهنمای انتخاب اقامتگاه در ترابزون
راهنمای سفر به ترابزون

هتل زورلو گرند Zorlu Grand Hotel

هتل 5 ستاره زورلو گرند یکی دیگر از هتل های معروف و محبوب شهر ترابزون است. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی این هتل لوکس و فوق العاده شهر ترابزون هم می توان به استخر, سونا, سالن بدنسازی, سالن ماساژ و رستوران های بسیار خوب زورلو گرند اشاره کرد.

هتل رادیسون بلو Radisson Blu Hotel, Trabzon

یکی دیگر از هتل های بسیار خوب ترابزون رادیسون بلوست. هتلی لوکس و پرطرفدار که از جمله امکانات آن می توان به استخر سرپوشیده, اینترنت رایگان در اتاق ها و لابی هتل و کافی شاپ و رستوران بسیار خوب رادیسون بلو اشاره کرد. این هتل نیز در میان مسافران ترابزون محبوبیت بسیار زیادی دارد.

راهنمای سفر به ترکیه را نیز برای آشنایی بیشتر می توانید مطالعه نمایید.

هتل دابل تری بای هیلتون DoubleTree by Hilton Hotel Trabzon

یکی دیگر از هتل های بسیار خوب و پرطرفدار شهر زیبای ترابزون دابل تری بای هیلتون است. هتلی در نزدیکی ساحل این شهر که از مهمترین امکانات آن می توان به استخر, سالن بدنسازی و رستوران بسیار خوب هتل اشاره کرد. موقعیت مکانی بسیار خوب و دسترسی مناسب به جاذبه های گردشگری ترابزون از دیگر دلایل محبوبیت دابل تری بای هیلتون در میان مسافران این شهر زیبا و دیدنی محسوب می شود.

بهترین رستوران های ترابزون

راهنمای سفر ترابزون ترکیه
نکاتی درباره رستوران های معروف در ترابزون

جمیل اوستا یکی از بهترین رستوران های شهر ترابزون است که در میان مسافران این شهر زیبا و دیدنی هم طرفداران بسیاری دارد. رستورانی بزرگ و دوست داشتنی در مرکز این شهر که می توانید انواع غذاهای سنتی کشور ترکیه را با طعم و کیفیت عالی در آن امتحان کنید. رستوران جمیل اوستا یکی از بهترین گزینه ها برای خوردن غذاهای سنتی و محلی ترکی در ترابزون محسوب می شود. بعد از غذا هم می توانید با خوردن چای و باقلواهای خوش طعم کشور ترکیه تجربه رفتن به این رستوران فوق العاده شهر ترابزون را به یادماندنی تر کنید.

رستوران کالکانوغلو Tarihi Kalkanoğlu Pilavı

کالکانوغلو یکی دیگر از رستوران های بسیار خوب شهر زیبای ترابزون است. رستورانی کوچک با فضایی دنج و دوست داشتنی که انواع غذاهای سنتی کشور ترکیه و برخی غذاهای بین المللی در آن سرو می شود و کیفیت بالای غذاها از مهمترین دلایل محبوبیت این رستوران در میان گردشگران به شمار می رود. اگر به ترابزون زیبا و دیدنی سفر کردید این رستوران فوق العاده را هم فراموش نکنید.

بهترین مراکز خرید ترابزون

فروم ترابزون Forum Trabzon Shopping Center

یکی از بهترین مراکز خرید شهر زیبای ترابزون مرکز خرید فروم است. مجموعه ای لوکس و بزرگ که در 4 طبقه احداث شده و می توانید خریدی لذت بخش و فوق العاده را در آن تجربه کنید. این مرکز با معماری بسیار زیبا و امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده نظر مسافران ترابزون را به خود جلب کرده و لحظاتی مفرح و سرگرم کننده را برای آنها رقم می زند. نمایندگی بسیاری از برندهای مطرح بین المللی را هم می توان در مرکز خرید لوکس و زیبای فروم دید.

راهنمای سفر به ترابزون
بهترین مراکز خرید در ترابزون

اوت لت جواهر Trabzon Cevahir Outlet

اوت لت جواهر یکی دیگر از مراکز خرید بسیار خوب و پرطرفدار شهر زیبای ترابزون محسوب می شود. این مجموعه در کنار ساحل زیبای این شهر قرار گرفته که یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن در میان گردشگران به شمار می رود. اما مهمترین دلیل توجه مسافران شهر زیبای ترابزون به این مرکز خرید فوق العاده این است که می توانید بسیاری از کالاهای برندهای مطرح بین المللی را با قیمت مناسب در آن پیدا کرده و از خریدی فوق العاده و مقرون به صرفه لذت ببرید.

آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر ترابزون
راهنمایی خرید در ترابزون
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.