دلایل سفر به سریلانکا

چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

دلایل سفر به سریلانکا چیست؟ سریلانکا واقع در جنوب غرب آسیا که نام دیگر آن سیلان است، از معروف‌ترین نقاط گردشگری سراسر دنیا محسوب می‌شود؛ دو شهر سری جایاواردنپورا و کلمبو، به ترتیب پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی این کشور به‌حساب می‌آیند. درباره شهر اقتصادی این کشور یعنی کلمبو گفته می‌شود که از اقتصاد ضعیفی برخوردار است و از دلایل آن می‌توان به پایین بودن سطح سرمایه‌گذاری، استفاده از روش‌های سنتی برای برداشت محصول، ضعف نظام بازاریابی و ناسازگاری سیاست تجاری، اشاره داشت؛ اما برخورداری از موقعیت‌های بسیار مناسب جغرافیایی و طبیعی، آب‌وهوای خوش و جاذبه‌های گردشگری، این کمبود و ضعف را تا حدودی جبران و برطرف کرده است.

کشور سریلانکا که در زمان گذشته جزو مستعمرات انگلیس به‌حساب می‌آمده، اکنون دارای 9 استان و 25 شهرستان است. مساحت این کشور ۶۵ هزار و ۶۱۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن از ۲۱، ۴۱۳، ۰۰۰ نفر تشکیل‌شده است، از طرفی آب‌وهوای این کشور را می‌توان گرم و مرطوب به‌حساب آورد؛ اما به دلیل وزش بادهای موسمی، کمی از گرمای ناحیه کم می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم دلایل سفر به سریلانکا را بیان کنیم، اما قبل از آن توضیح مختصری درباره این جزیره به شما دادیم تا کمی با آن آشنا شوید.

چرا به سریلانکا سفر می‌ کنیم؟

بررسی دلایل سفر به سریلانکا

چرا به سریلانکا سفر می‌کنیم؟ دلایل سفر به سریلانکا با تور اقساطی سریلانکا از جمله جاذبه‌های گوناگون این کشور، آب‌وهوا و موقعیت جغرافی مرغوب و خوش‌رفتاری مردم می باشد، این جزیره در سراسر دنیا معروف است و همیشه به‌عنوان بهترین سفر و تجربه خوب برای گردشگران پیشنهاد می‌شود. آثار و جاذبه‌های زیادی از سریلانکا در یونسکو به ثبت رسیده و می‌توان گفت زمان مناسب برای بازدید آن‌ها بستگی به سلیقه‌ی شما در انتخاب منطقه موردنظرتان دارد، برای مثال اگر شما قصد بازدید از سواحل غرب را دارید، بهترین ماه‌های مراجعه به این کشور را از ماه مارس تا دسامبر در نظر گرفت اما بازدید از سواحل شرقی در ماه‌های آوریل تا می، می‌تواند انتخاب مناسب‌تری به نظر رسد.

مهمان‌نوازی مردم سریلانکایی

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به سریلانکا را می‌توان مهمان‌نوازی مردم سریلانکایی در نظر گرفت. آن‌ها هرماه از سال آماده پذیرایی از مردم سراسر دنیا هستند؛ فرهنگ و تاریخ سریلانکا محققان زیادی را از سراسر دنیا به‌سوی خود جذب می‌کند. بازدید از باغ‌های مختلف که در آن‌ها گونه‌های مختلفی از حیوانات و گیاهان گوناگون، مانند درختان بلندقامت، گل‌های رنگارنگ و همچنین تماشای پلنگ‌ها، بوفالوها و هزاران نوع از پرندگان متنوع باعث شده است این منطقه به شهرت زیادی دست یابد.

بکرترین و و زیباترین جاذبه های سریلانکا را بشناسید

مکان‌های تفریحی در سریلانکا

تمام مکان‌های تفریحی در سریلانکا، نزدیک به هم می‌باشند که شما می‌توانید به‌راحتی از مکانی به مکان دیگر بروید و یک روز پر تفریح را همراه با دوستان و خانواده خود بسازید. آفتاب گرفتن در سواحل زیبای سریلانکا، حضور در معابد، امتحان کردن غذاهای گوناگون، پیاده‌روی و گردش در دهکده آرام و استفاده از مرکزهای اسپا و ماساژ، از ویژگی‌های تفریحی این منطقه به‌حساب می‌آیند.

مکان‌های تفریحی در سریلانکا

بازدید از تمدن‌های تاریخی هزارساله از دلایل سفر به سریلانکا

بازدید از تمدن‌های تاریخی هزارساله کشور از دیگر دلایل سفر به سریلانکا می باشد. افرادی که به تاریخ و فرهنگ یک کشور علاقه دارند، می‌توانند با مراجعه به موزه هر کشور، اطلاعاتی درباره گذشته آن‌ها به دست می‌آورند و سلاح‌های کشورهایی است که تمدن سه‌هزارساله دارند و دانستن فرهنگ آن‌ها حتما برای شما جالب خواهد بود.

با رزرو تور اقساطی خارجی، فرصت بازدید از محبوب ترین کشورها را از دست ندهید.

حیات‌وحش سریلانکا

یکی از دلایل سفر به سریلانکا وجود گونه‌های مختلف حیوانات، از پرندگان، خزندگان، پستانداران و دوزیستان، در باغ‌های وحش این کشور می باشد که شما می‌توانید به این حیوانات غذا دهید، با آن‌ها عکس بگیرید و لحظات به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

حیات‌وحش سریلانکا

سواحل بکر و خارق‌العاده

قایق و کشتی سواری، پیاده‌روی در ساحل، آب‌وهوای خوش و امکانات تفریحی متنوع، از ویژگی‌های سواحل خارق‌العاده سریلانکا شناخته می‌شود که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک تفریح به‌یادماندنی، یکی از این ساحل‌ها را انتخاب کنید و به بازدید از آن بپردازید و از آن همیشه به‌عنوان خاطره خوب یاد کنید.

با رزرو تور قسطی، بدون نگرانی و با خیالی آسوده سفر کنید.

غذاهای متنوع

افرادی که خورد و خوراک را جزئی از تفریح خود می‌دانند، به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که رستوران‌های سریلانکا را از دست ندهند! زیرا تنوع‌های غذایی فراوانی که در رستوران‌ها وجود دارد، باب سلیقه همه افراد است و در نوع‌های مختلف دریایی، محلی، ایتالیایی و سنتی سرو می‌شوند؛ شما با یک‌بار امتحان کردن این غذا، طعم لذیذ آن را تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد.

معروف‌ترین چای دنیا

چای سریلانکا که یکی از مشهورترین برندهای آن ارل گری است، از سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. شما می‌توانید با بازدید از مزارع چای، از چگونگی برداشت آن‌ها مطلع شوید و از به سر بردن لحظات خود در دل طبیعت لذت ببرید و درنهایت برای خود از این چای را تهیه کنید.

معروف‌ترین چای دنیا

محوطه‌های باستانی

افرادی که به مطالعه تاریخ علاقه دارند، این مکان را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا از آن دیدن کنید زیرا شما با رفتن به محله‌های باستانی این کشورمی‌توانید درباره فرهنگ و تاریخ اطلاعاتی درباره گذشته آن‌ها به دست آورید و با تمام آثاری که از گذشته تاکنون به‌جامانده، آشنا شوید.

چشم‌اندازهای زیبا

تمام مناظری که در جنگل‌ها، سواحل و کوه‌های این کشور دیده می‌شود، بدون شک در خاطر شما ثبت خواهد شد زیرا طبیعت محض این منطقه را به‌خوبی به نشان می‌دهد و آرامش آن برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود.
مطالب گفته‌شده با توجه به تجربه گردشگران، طی سال‌های متوالی به دست آماده که برخی از این آثار و جاذبه‌های سریلانکا، در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این مقاله صرفا به‌منظور بالا بردن اطلاعات شما درباره نقاط دیدنی سریلانکا بود که امیدواریم برای شما مفید واقع‌شده باشد و بتوانید از آن استفاده‌ی بهینه‌ای ببرید.

چشم‌اندازهای زیبا

نحوه صرفه‌جویی در سفر به سریلانکا

یکی از مهم ترین نکات و دلایل سفر به سریلانکا، رزرو کردن هتل قبل از رفتن به مقصد موردنظر است؛ زیرا امکان دارد جمعیت زیادی از گردشگران در این منطقه حضورداشته باشند و دیگر ظرفیتی برای شما باقی نماند؛ اما پیشنهاد ما به شما سفر به مقصدتان در فواصل خلوت سال است زیرا فضا بسیار خلوت‌تر و آرام‌تر خواهد بود و از رفت‌وآمد زیاد آسوده خواهید ماند.

شما باید سایت‌های متفاوت را چک کنید تا از گوناگونی قیمت‌ها پی ببرید و مناسب‌ترین آن‌ها را پیدا و انتخاب کنید. اگر هواپیمایی که برای سفر انتخاب کرده‌اید ارزان باشد، حتما با خود غذا به همراه ببرید؛ زیرا معمولا غذاهای هواپیماهای ارزان، قیمت زیادی دارد، پس بهتر است شما از این جنبه صرفه‌جویی کرده باشید. مورد دیگر قابل که نیاز به توجه دارد، امتحان کردن غذاهای سنتی آنجاست که به دلیل پخت متنوع و استفاده از مواد غذایی گوناگون، طعم آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.