شهر های توریستی سریلانکا

جذاب‌ترین شهر های سریلانکا

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

کشوری خوش آب‌وهوا که در جنوب آسیا، نزدیک اقیانوس هند واقع‌شده و اسم قدیمی آن سیلان نام دارد، از معروف‌ترین نقاط توریستی جهان محسوب می‌شود؛ زیرا هر ساله افرادی نزدیک به پنج میلیون نفر از سراسر دنیا، از این کشور و شهر های سریلانکا دیدن می‌کنند. جمعیت این کشور، طبق سرشماری سال جدید، حدود ۲۱، ۴۱۳، ۰۰۰ نفر و مساحت آن، نزدیک ۶۵٬۶۱۰ کیلومتر اعلام گشته است. زبان رسمی در این کشور، سینهالی به‌حساب می‌آید و بیشتر مردم آن‌ها از اقوام آریایی‌اند و دیگر افراد از قومی به نام تامیل هستند.

مردم کشور سریلانکا به فرهنگ خود بسیار اهمیت می‌دهند و مراسم خاصی به نام «روز بودا» در آیین آن‌ها وجود دارد که مخصوص بوداییان است؛ اما ۱۵ درصد از مردم این کشور که مسلمان هستند، در این مراسم نیز حضور پیدا می‌کنند. این کشور از نظر کشاورزی پیشرفت خوبی داشته و محصولات گسترده‌ای برای خود ایجاد کرده است؛ محصولات مهم این شهر چای، کینین، قهوه، کائوچو و نارگیل به‌حساب می‌آیند که نسبت به دیگر محصولات نیز معروف‌تر هستند.

دو شهر سری جایاواردنپورا و کلمبو را به ترتیب پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی این کشور به‌حساب می‌آورند اما درباره اقتصاد این کشور گفته می‌شود که ضعف‌هایی در آن دیده می‌شود؛ از دلایل آن‌هم می‌توان به میزان پایین بودن سطح سرمایه‌گذاری‌ها، ضعف زیربناها از جنبه اقتصادی، مشکل‌های حمل‌ونقلی که در کشور وجود دارد و ناسازگاری سیاست تجاری، اشاره کرد.

اما این کمبودها و ضعف‌ها که گفته شد، از طریق گردشگری هر ساله مردم سراسر دنیا، جبران می‌شود؛ زیرا سریلانکا از موقعیت‌های فوق‌العاده بکر طبیعی با مکان‌های تفریحی متعدد، برخوردار است. این کشور، ۹ استان و ۲۵ شهرستان دارد که ما در این مقاله قصد داریم، معروف‌ترین شهر های سریلانکا آن‌ها را به شما معرفی کنیم؛ اما پیش از آن اطلاعاتی به شما داده شد تا کمی با این کشور آشنا شوید.

کلمبو | Colombo

این شهر از ملیت‌های مختلف، مانند چینی، هندی، پرتغالی، مالایی و هلندی تشکیل‌شده و با توجه به ادیان خاص هر کدام، معابدی برای هرکدام به وجود آمده و شما می‌توانید برای آشنا شدن با این ادیان مختلف، به این معابد رفته و از راهبان، سوالاتی که در ذهن دارید بپرسید و اطلاعات لازم را کسب کنید. این شهر که دارای زیباترین مراکز خرید، هتل‌های لوکس، سالن‌های آرایشی و بدن‌سازی، پارک‌های متعدد و حیات‌وحش است، زیبایی چشمگیری دارد و یکی از زیباترین شهر های سریلانکا به‌حساب می‌آید.

شب‌های این شهر به سبب نورپردازی‌هایی که در آن انجام می‌شود از زیبایی خاصی برخوردار است و می‌توان خیابان‌های کلمبو را یک مکان مناسب برای پیاده‌روی در نظر گرفت. ساحل‌هایی که در این شهر وجود دارد گونه‌های مختلف حیوانات دریایی را در خود جا داده است؛ همچنین امکانات تفریحی ساحل، مانند جت و قایق‌سواری، آفتاب‌گیری، اسپا و ماساژ و پیاده‌روی در ساحل، به جذابیت این سواحل می‌افزایند.

جذاب ترین شهرهای سریلانکا

کندی | Kandy

کندی را می توان یکی دیگر از شهر های سریلانکا که از طبیعت زیبایی برخوردار است، به‌حساب آورد. این شهر، در مرکز کشور سریلانکا بافاصله‌ای کم از پایتخت یعنی کلمبو قرار دارد و در آن می‌توانید معابد بودا که تعدادشان نیز بسیار است و هر کدام از یک طراحی و معماری خاص برخوردارند را مشاهده کنید.

این شهر تحت عنوان شهر فستیوال‌ها به‌حساب می‌آید زیرا هر ساله مراسم‌های مذهبی، نمایشی و فرهنگی زیادی در این شهر برپا می‌شود؛ اجراهایی که در کندی صورت می‌گیرد، طرفداران بسیاری دارد و این موضوع توانسته گردشگران زیادی را جذب کند. دریاچه کندی، دیگر نقاط گردشگری پرطرفدار جهان به شمار می‌آید که می‌توانید لذت پیاده‌روی در آن را تجربه کنید.

با تور اقساطی سریلانکا الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید!

بنتوتا | Bentota

شهر ساحلی واقع‌شده در جنوب کلمبو، یکی دیگر از مشهور ترین شهر های سریلانکا است. این شهر به سبب داشتن رودخانه و دریا، تفریحات آبی جذاب دارد که شما را به هیجان می‌آورند؛ تفریحاتی نظیر غواصی، قایق و جت سواری، لحظاتی به‌یادماندنی برای شما ایجاد خواهد کرد. همچنین هتل‌های ۵ ستاره‌ای که در کنار ساحل بنتوتا واقع‌شده‌اند، راحتی بیشتری برای شما فراهم کرده است و می‌توانید اقامت راحتی در این هتل‌ها داشته باشید. شما می‌توانید با بازدید از بازارهای محلی این شهر، غذاهای محلی و دریایی این منطقه را امتحان کرده و از آن، به‌عنوان تجربه شیرین خود یاد کنید.

معروف ترین شهرهای سریلانکا

دامبولا | Dambulla

دامبولا از قدیمی ترین شهر های سریلانکا است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. یکی از این جاذبه‌ها را می‌توان معبد بودای طلایی دانست که ۱۵۷ مجسمه از جنس طلا، در ابعاد و طرح‌های مختلف در آن قرار دارد. غاری که در این شهر وجود دارد، یکی از جنبه تاریخی و تفریحی به‌حساب می‌آید و طرح‌هایی که بر دیواره‌های غار دیده می‌شود، نشان از وجود انسان‌های اولیه و فرهنگ آنان است، علاوه بر آن شما می‌توانید با وارد شدن به غار، قایق‌سواری کرده و از لحظات به‌یادماندنی، نهایت استفاده خود را ببرید.

سیگیریا | Sigiriya

شهر سیگیریا که در مرکز کشور قرار دارد، جزو بهترین و مهم‌ترین شهر های سریلانکا محسوب می‌شود. این شهر، دارای جاذبه‌های تاریخی فراوان است که مهم‌ترین آن‌ها قلعه کهن نام دارد که در قرن ۴ میلادی بناشده است. شما برای رسیدن به بالای قلعه، باید ۱۲۰۰ پله را بالا بروید که این موضوع خود پیاده‌روی خوبی به‌حساب می‌آید. نکته قابل‌توجه این است که شهر پولوناروا، دامبولا و سیگیریا، نام مثلث فرهنگی را به خود گرفته‌اند؛ زیرا به هم نزدیک هستند و جاذبه‌های فرهنگی تاریخی و طبیعی آنان، جاذبه‌های زیادی را برای گردشگران سراسر جهان به وجود آورده‌اند.

معروف ترین شهرهای سریلانکا

پولوناروا | Polonnaruwa

پولوناروا یکی دیگر از محبوب ترین شهر های سریلانکا از نظر گردشگران می باشد. این شهر، بین قرن‌های ۱۱ تا ۱۳ میلادی، پایتخت کشور سریلانکا بوده و یکی از جاذبه‌های گردشگری آن مجسمه بودایی است که از سنگ بزرگ در تپه‌ای تراشیده شده؛ این مجسمه به شکل بودای خوابیده است که اندازه آن ۱۴ متر به‌حساب می‌آید. دیگر مجسمه‌ی مهم این شهر را می‌توان مجسمه هفت بودا که شکل ایستاده دارند، در نظر گرفت. نکته‌ای بسیار مهم درباره حضور شما در این اماکن، این است که شما باید بدون کفش وارد شوید و هنگام خروج ازآنجا، نباید به مجسمه‌ها پشت کنید زیرا این مجسمه‌ها برای مردم سریلانکا، جنبه مذهبی دارد و برای آن‌ها مقدس به‌حساب می‌آیند.

قبل از سفر با واحد پول سریلانکا آشنا شوید !

آنواردهاپورا | Anuradhapura

این شهر از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و آثار تاریخی فراوانی مانند ساختمان‌های ساخته‌شده قبل از میلاد مسیح، مساجد، صومعه‌ها و معابد قدیمی بسیاری دارد که جذابیت خاصی به این شهر می‌دهد. هرساله محققان زیادی برای کاوش کردن اطلاعات گذشته، به این شهر می‌آیند و از مطالب تاریخی اینجا استفاده می‌کنند.

بهترین شهرهای سریلانکا

سریلانکا را می‌توان یک کشور سرشار از شهرهای جذاب دانست که آثار زیادی را در خود جای‌داده و برخی از این آثار نیز توسط یونسکو به ثبت رسیده است. در این مقاله برای شما معروف ترین و جذاب ترین شهر های سریلانکا را معرفی کردیم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود. جهت اطلاع از شرایط تور و رزرو آن با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.