جزیره زیبای ساموس

جزیره زیبای ساموس در نزدیکی کوش آداسی

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

جزیره ساموس در واقع بخشی از کشور یونان به حساب می آید و در آب های این کشور قرار دارد. اما این جزیره بیش تر به خاطر فاصله کمی که تا ترکیه دارد مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. زیرا اگر از طریق سفر به ترکیه و اقامت در شهر کوش آداسی به جزیره ساموس بروید هزینه هایتان خیلی کم تر می شود. همچنین ممکن است گرفتن ویزای یونان و هزینه های آن سخت و دشوار باشد.

بنابراین خیلی ها بازدید از جزیره زیبای ساموس را بخشی از جاذبه های سفر به کوش آداسی می دانند. فقط کافی است به ساحل بروید و از طریق لنج و قایق هایی که به سمت ساموس می روند به این جزیره دیدنی بروید و از زیبایی هایش دیدن کنید.

با تور اقساطی کوش آداسی امروز سفر کنید و هزینه اش را 10 ماه بعد پرداخت کنید.

جزیره ساموس یونان را بیش تر بشناسیم

همان طور که گفتیم جزیره ساموس در نزدیکی شهر کوش آداسی ترکیه قرار دارد. فاصله این جزیره تا کوش آداسی یک کیلومتر است. یعنی با استفاده از قایق ها می توانید خیلی سریع به آنجا برسید. این جزیره یکی از زیباترین شهرهای یونان به حساب می آید و از سال های خیلی قدیم مورد توجه کشورهای اطراف بوده است.

بد نیست بدانید که جزیره ساموس یکی از خوش آب و هواترین بخش های یونان است و حجم زیادی از زیتون های معروف این کشور از همین جزیره تامین می شود. از دیگر نکته های جالب درباره جزیره ساموس باید به این اشاره کرد که آنجا زادگاه فیثاغورث دانشمند و ریاضی دان یونانی است که احتمالاً همه با او آشنایی دارند و اسمش را شنیده اند.

جزیره زیبای ساموس یونان
جاذبه های جزیره ساموس

طبیعت جزیره ساموس چگونه است؟

یکی از ویژگی های این جزیره که باعث تجب بسیاری از گردشگران می شود کوهستانی بودن آن است. به ویژه بخش های مرکزی جزیره ساموس را تپه های سنگی و صخره ها تشکیل داده اند. بنابراین کسانی که اهل کوهنوردی و صخره نوردی هستند می توانند در این جزیره حسابی تفریح کنند و خوش بگذرانند.

اگر زیاد از دریا و ساحل لذت نمی برید هم اشکالی ندارد. طبیعت جزیره ساموشس به اندازه ای شگفت انگیز است که هر نوع سلیقه ای را می تواند به خود جذب کند. بخش هایی از این جزیره جنگلی هستند. این بخش ها بیش تر در پشت خط ساحلی قرار دارند و درختان کاج مثل حصار دور تا دور جزیره کشیده شده اند.

علاوه بر کاج، درختان زیتون و چند نوع میوه دیگر مثل نارگیل هم در آنجا پیدا می شوند که معولاً می توانید محصولات آن ها را خیلی تازه و با قیمت مناسبی خریداری کنید و از طعم فوق العاده ای که دارند لذت ببرید.

پیله های پرواز برای سفر به جزیره زیبای یونان نیز، تور یونان قسطی را برگزار می نماید.

ساحل دیدنی جزیره ساموس
طبیعت زیبای جزیره ساموس

در جزیره ساموس باید از چه جاهایی دیدن کنیم؟

یکی از مهم ترین و دیدنی ترین بخش های جزیره ساموس، شهر کوچکی است که به پیتاگوریون معروف است. به طور کلی در جزیره ساموس فقط چند دهکده کوچک قرار دارد که بیش تر جمعیت مردم محلی در آن ها ساکن هستند. پیتاگوریون جذاب ترین و البته بزرگ ترین آن ها است. بد نیست بدانید که اسم این شهر را از روی یکی از فیلسوف های مشهور یونانی برداشته اند.

در این شهر کافه ها و رستوران های متنوعی پیدا می کنید. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید باید حتماً به این رستوران ها سر بزنید و غذاهای خوبشان را امتحان کنید. به دلیل رونق ماهیگیری در این جزیره، غذاهای دریایی خیلی تازه و خوش طعم هستند. حتی بسیاری از گردشگرانی که به شهر کوش آداسی در ترکیه می روند فقط برای خوردن غذاهای لذیذ دریایی به جزیره ساموس می روند. قیمت غذا در این رستوران ها زیاد نیست و تفریح مقرون به صرفه ای است.

آشنایی با جزیره زیبای ساموس
رستوران ها کافه های معروف ساموس

جزیره ساموس به دلیل نقش مهمی که در یونان باستان داشته است بناهای تاریخی زیادی را در خودش جای داده است. این جزیره در گذشته یکی از مهم ترین مکان ها برای عبادت خدایان بوده و مردم باور داشته اند که این شهر مورد علاقه خدایان است. به همین دلیل معابد زیبایی را در آنجا ساختند که برخی از آن ها را هنوز هم می توانید در جزیره ساموس ببینید. کسانی که اهل تاریخ هستند و به ویژه به تاریخ یونان باستان علاقه دارند بد نیست سری به جزیره ساموس در نزدیکی کوش آداسی بزنند.

تور اقساطی موریس، یکی از شهر های دیدنی و جذاب ترکیه برای اولین بار در ایران برگزار می گردد.

به جرات می توان گفت که مهم ترین معبد این جزیره، معبد هرا است. این معبد در غرب جزیره قرار دارد و فقط چند کیلومتر دورتر از شهر پیتاگوریون است. قدمت ساخت آن به حدود ده هزار سال قبل بازمی گردد. بد نیست بدانید که ساخت معبد هرا هیچوقت به پایان نرسید اما امروزه می توانید بسیاری از تندیس ها و مجسمه هایی که در آنجا گذاشته بودند را ببینید. در موزه باستان شناسی ساموس هم اشیا مختلفی را از دوره های قدیم در معرض نمایش گذاشته اند که بازدید از آن ها هم خالی از لطف نیست.

جاذبه های تاریخی جزیره ساموس

راه های رسیدن به جزیره ساموس

اشاره کردیم که جزیره ساموس بخشی از کشور یونان است اما فاصله خیلی کمی تا شهر کوش آداسی ترکیه دارد. بنابراین بسیاری از گردشگرانی که به این جزیره می روند در واقع در کوش آداسی اقامت دارند. توصیه می کنیم شما هم برای کم تر شدن هزینه های سفرتان در کوش آداسی بمانید. اما اگر قصد بازدید از جزیره ساموس را دارید باید یک روز از سفرتان را به این کار اختصاص دهید.

کشتی های زیادی بین جزیره ساموس و شهر کوش آداسی در رفت و آمد هستند که اغلب آن ها در حال رساندن گردشگران به مقصد هستند. بنابراین می توانید خیلی راحت یکی از این کشتی ها را سوار شوید و به جزیره برسید. معمولاً به خاطر کوتاه بودن مسیر، قیمت بلیط این کشتی ها زیاد نیست. فقط باید توجه داشته باشید که زمان حرکت کشتی ها را بدانید و در وقت مناسب آنجا باشید. معمولاً کشتی صبح از شهر کوش آداسی حرکت می کند و نزدیک غروب دوباره به شهر باز می گردد.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.