سوغاتی های معروف روسیه

معروف ترین سوغات روسیه

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

روسیه را می توان در شمار جذاب ترین و سرگرم کننده ترین کشورهای توریستی دنیا به شمار آورد. این کشور بزرگ و پهناور، طیف بسیار وسیع و گسترده ای از فرهنگ ها را در بر گرفته است. هم چنین تاریخ و قدمت طولانی روسیه و رویدادهای گوناگونی که در سال های متمادی در روسیه اتفاق افتاده اند جذابیت آن را بیش از پیش کرده است. سفر به روسیه قطعا می تواند جذابیت های مختلفی داشته باشد؛ خرید سوغات روسیه، قطعا یکی از لذت بخش ترین تجربه ها در این سفر خواهد بود.

تقریبا در بین همه توریست ها و مسافران رسم است که هنگام سفر رفتن به سایر کشورها یا شهرها برای آشنایان و دوستان خود سوغاتی هایی را به یادگار بخرند. این رسم زیبا مخصوصا آن زمانی ارزشمندتر می شود که آن سوغاتی یک محصول یا کالایی باشد که با مقصد آن مسافر، ارتباط فرهنگی یا موضوعی داشته باشد. کشور روسیه با داشتن فرهنگ های مختلف و متعدد در بخش های مختلفش، سوغاتی های بسیار گوناگونی دارد. در این بین برخی سوغاتی ها معروف تر و شناخته شده تر هستند.

به همین دلیل در این مطلب به معرفی و بررسی معروف ترین سوغات روسیه خواهیم پرداخت. خواندن این مطلب برای کسانی که می خواهند به کشور روسیه سفر کنند یا در تور شهرهایی مانند سن پترزبورگ و مسکو ثبت نام کرده اند می تواند بسیار کاربردی باشد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عروسک های ماتروشکا

بدون تردید اولین موردی که در لیست معروف ترین سوغات روسیه باید ذکر شود، عروسک های ماتروشکای روسیه هستند. می توان با قاطعیت و یقین گفت که عروسک های ماتروشکا معروف ترین و محبوب ترین سوغاتی در بین سواغاتی های معروف روسیه هستند.

عروسک ماتروشکا در اشکال و اندازه های مختلف تولید شده و در بازارها و مراکز خرید روسیه به فروش می رسد. شما اگر به یکی از بازارها یا مراکز خرید شهرهای سن پترزبورگ یا مسکو سر بزنید به سادگی می توانید این عروسک ها را در مغازه های بسیاری بیابید. این عروسک ها با چوب ساخته می شوند.
یکی از اشکال رایج عروسک ماتروشکا آن است که چندین عروسک چوبی رنگ آمیزی شده در درون یکدیگر قرار می گیرند. برخی از این مدل عروسک های ماتروشکا شامل 40 سری عروسک کوچک می شود که هر یک در دل یک عروسک بزرگتر از خود قرار دارند.

عروسک های ماتروشکا نشان دهنده یک زن روسی با لباس های سنتی و قدیمی کشور روسیه است که یک روسری بر سر خود دارد. گفته می شود نام ماتروشکا از عبارت «ماتریونا» گرفته شده است که یکی از نام های زنانه رایج در روستاهای روسیه است.

سوغات روسیه

شال پاولو پوساد

یکی دیگر از بهترین سوغات روسیه، شال های پاولو پوساد هستند. این شال های زیبا و محبوب در بسیاری از مراکز خرید و بازارهای شهرهای مختلف روسیه وجود دارند. طرح زیبا و خاص این شال ها باعث شده تا بسیاری از گردشگران تور قسطی روسیه آن ها را به عنوان یادگاری سفر خریداری نمایند.

لازم به ذکر است که در روسیه بسیاری از زنان و دختران با استفاده از این شال ها سر خود را می پوشانند؛ دلیل این امر آب و هوای سرد روسیه است در واقع بسیاری از زنان و دختران هنگام فصول سرد سال با پوشیدن شال های پاولو پوساد از بروز بیماری هایی مانند سردرد و سرماخوردگی یا مشکلات مشابه آن جلوگیری می کنند.

با تور اقساطی مسکو الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

ظرف های خولخوم

طروف خولخوم روسیه نیز جز سوغاتی های پرفروش و محبوب این کشور محسوب می شوند. ظروف خولخوم جز نمادهای هنری روسیه بوده و می توانند به عنوان یک گزینه عالی در دکوراسیون داخلی خانه شما به کار بروند. این طروف با استفاده از چوب ساخته می شوند؛ چوب به کار رفته در ساخت این ظروف زمینه طلایی رنگ داشته و بر روی آن طراحی ها و نگاره های زیبایی ترسیم شده اند. این طراحی ها و نگاره ها به زیبایی هر چه تمام تر نمایش دهنده فرهنگ روسی و سبک خاص هنری آن منطقه هستند.

ظروف خولخوم همیشه مشتریان زیادی دارند. با وجود این که این ظروف از دوام و کیفیت بالایی هم برخوردار هستند اما کاربدر اصلی آن ها در دکور است. این ظروف را تقریبا در همه غرفه های خیابانی و بازارهای روسیه می توان پیدا کرد.

بهترین سوغات روسیه

والنکی

والنکی در بین سوغات های معروف روسیه، یک حالت خاص و نمادین دارد. والنکی یا چکمه های نمدی روسی، جز قدیمی ترین محصولاتی است که در روسیه تولید می شود. از دیرباز با توجه به آب و هوای سرد روسیه و زمستان های طاقت فرسای این کشور، نیاز به کفش هایی با مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرمی زیاد احساس می شد.

امروزه والنکی هم به صورت سنتی و هم به صورت صنعتی تولید می شود. عمده تولیدهای امروزه والنکی با دستگاه های صنعتی پیشرفته است. در بافت والنکی با روش سنتی به شکل قابل توجهی از پشم استفاده می شود. این چکمه ها مقاوم بوده و بسیار گرم هستند اما برای استفاده در رطوبت یا باران مناسب نیستند.

ررزو تور اقساطی سنت پترزبورگ با بهترین شرایط در پیله های عصر پرواز !

تخم مرغ های فابرگ

در بین معروف ترین سوغات روسیه، تخم مرغ های فابرگ جز لوکس ترین موارد به حساب می آیند. این تخم مرغ های بسیار زیبا با استفاده از فلزات و هنر خاصی تزیین می شوند. استفاده از این نوع تخم مرغ ها در دکوراسیون هر خانه ای می تواند زیبایی و شکوه خاصی به جلوه محیط داخلی آن خانه ببخشد.
برخی از انواع تخم مرغ های فابرگ با قیمت های میلیون دلاری به فروش می رسند. البته بسیاری از این تخم مرغ ها هم در فروشگاه ها و بازارهای مختلف روسیه یافت می شوند. قیمت آن ها کاملا معقول و مناسب است.

معروف ترین سوغات روسیه

خاویار

اگر به دنبال یک سوغاتی خوراکی در روسیه می گردید، معروف ترین مورد خاویار روسی است. خاویار یکی از ارزشمندترین غذاهای جهان از نظر ارزش غذایی بوده و قیمت بسیار بالایی هم دارد. در روسیه با توجه به مجاورت این کشور با دریای خزر و صید ماهی ها، انواع خاویار وجود دارد.
از خاویارهای کوچک گرفته تا خاویارهای بسیار درشت و گران قیمت، همگی در روسیه موجود هستند. اگر می خواهید یک سوغات روسیه گران قیمت و در عین حال با ارزش تهیه کنید، این خاویارها برای شما گزینه مناسبی هستند.

خرید تور اقساطی روسیه بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.