جاذبه های طبیعی دنیا

با شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیا آشنا شوید

۱۴ تیر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

طبیعت می تواند همیشه غافلگیرتان کند. جاذبه های طبیعی دنیا بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد بوده که حتی اگر هزار بار وصفشان را شنیده یا تصویر آنها را دیده باشید، باز هم با دیدن این جاذبه ها از نزدیک غافلگیر می شوید. در این مطلب قرار است به برخی از این جاذبه های شگفت انگیز طبیعی در نقاط مختلف دنیا سر زده و شما را با گوشه هایی از جلوه های این طبیعت زیبا و خیره کننده آشنا کنیم. با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید.

کوه های رنگین کمان چین

شاید حتی در تصوراتتان هم به کوه هایی رنگارنگ فکر نکرده باشید؛ اما در پارک ژانگی دانکسیا در استان گانسو چین می توانید کوه هایی را بینید که رنگ های آبی، زرد، نارنجی و بنفش به خود گرفته اند. به این جاذبه عجیب و بسیار زیبای کشور چین، کوه های رنگین کمان می گویند.

جاذبه ای که تا آن را نبینید زیبایی اش را باور نخواهید کرد. پدیده ای کاملا طبیعی که دلیل اصلی شکل گیری آن به میلیون ها سال پیش باز می گردد و پدیده زمین شناسی نادر و کمیابی محسوب می شود. ترکیب ماسه با مواد معدنی مختلف علت اصلی شکل گیری این پدیده در کوه های رنگین کمان چین به شمار می رود.

اگر قصد همراه شدن با تور اقساطی چین و دیدن این کوه های بسیار زیبا و فوق العاده را داشته باشید، می توانید از راه پله های چوبی که برای بازدید گردشگران از این کوه های رنگارنگ و عجیب طراحی شده استفاده کرده و کوه های رنگین کمان چین را از فاصله ای بسیار نزدیک تماشا کنید.

کوه های رنگین کمان چین

کویر نمک سالار دوییونی بولیوی

بزرگترین کویر نمک دنیا جایی است که با زیبایی فوق العاده خود شگفت زده‌تان می کند. سالار دوییونی کویری است بسیار زیبا و متفاوت در آمریکای جنوبی و در کشور زیبای بولیوی که در برخی فصول سال مانند یک آینه طبیعی عمل کرده و تصویری از آسمان را در خود جای می دهد.

مساحت این کویر 10،582 کیلومتر مربع است و یکی از منحصر به فردترین مناطق کویری دنیا به شمار می رود. این کویر زیبا و سفید رنگ که با نمک پوشیده شده است، در فصول بارانی تبدیل به آینه ای طبیعی شده و انعکاس تصویر آسمان را می توان در آن دید. ماه های مارس و آوریل بهترین زمان برای دیدن این پدیده بسیار جالب در سالار دوییونی محسوب می شوند.

نکته جالب در خصوص این جاذبه های طبیعی دنیا، این کویر زیبا و دیدنی کشور بولیوی این است که 50 تا 70 درصد ذخایر لیتیوم زمین در این کویر جای دارد. دیدن شب های معروف و بی نظیر کویر را در سالار دوییونی هم فراموش نکنید.

کویر نمک سالار دوییونی بولیوی

آبشار هاواسو، آریزونا

یکی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیا، آبشار بسیار زیبای هاواسو است. آبشاری تماشایی که در آریزونا و در قسمتی از دره معروف گرند کانیون قرار گرفته است. طول این آبشار 37 متر بوده و هنوز پای گردشگران زیادی به این منطقه باز نشده است. یکی از زیبایی های این آبشار، رنگ سبز بسیار زیبای آن است که به دلیل مقدار بالای کلسیوم کربنات و منیزیوم در آب آبشار اتفاق می افتد. شنا کردن در حوضچه آبشار هاواسو، رفتن به این آبشار زیبا و دیدنی را به سفری لذت بخش تر برای گردشگران تبدیل می کند.

آبشار هاواسو، آریزونا

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

جزایر زیبای گالاپاگوس در کشور اکوادور یکی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیا محسوب می شوند. جزایری در قلب اقیانوس آرام که با طبیعت بکر و زیبا نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. تنوع گونه های گیاهی و جانوری که در این جزایر دیده می شود، جلوه ای منحصر به فرد و فوق العاده به گالاپاگوس بخشیده است، تصویری که تا مدت ها از ذهن گردشگران بیرون نخواهد رفت.

با رزرو تور اقساطی خارجی از جاذبه های طبیعی دنیا دیدن نمایید.

ساحل وایت هیون، استرالیا

جای خالی ساحلی بکر و زیبا در لیست‌ جاذبه های طبیعی دنیا به چشم می خورد. وایت هیون همان جایی است که به دنبالش هستیم. ساحلی با زیبایی خیره کننده در کشور استرالیا که با شن های سفید و آب زلال و شفاف در قلب دیواره بزرگ مرجانی کوئیزینلند خودنمایی می کند. وایت هیون یکی از زیباترین سواحلی است که ممکن است در زندگیتان ببینید و هر ساله گردشگران بسیاری از این ساحل زیبای کشور استرالیا دیدن می کنند. نکته جالب درباره این جاذبه های طبیعی دنیا، اینکه هلی کوپتر و قایق تنها راه رسیدن به این ساحل زیبا و شگفت انگیز محسوب می شوند.

ساحل وایت هیون، استرالیا

غار مرمر، شیلی

به سراغ یکی دیگر از خارق العاده و شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیا می رویم. غار مرمر شیلی که به آن چیکو هم می گویند و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این کشور محسوب می شود. این غار زیبا و منحصر به فرد در دریاچه جنرال کاررا در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین قرار گرفته و هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا از این غار شگفت انگیز کشور شیلی بازدید می کنند.

دیواره های این غار همان گونه که از اسمش پیداست با سنگ های مرمر آبی و سبز پوشیده شده اند که انعکاس نور، زیبایی خارق العاده ای به آن ها می بخشد. وسعت غار مرمر شیلی ۱۸۵۰ کیلومتر و عمق آن ۵۸۶ متر بوده و طی هزاران سال در این منطقه شکل گرفته است.

پاموکاله، ترکیه

یکی از جلوه های طبیعت بسیار زیبای کشور ترکیه پاموکاله است. چشمه های آب گرم پاموکاله که هر بیننده ای را با زیبایی منحصر به فرد و دیدنی خود غافلگیر می کنند. پدیده ای نادر و کمیاب در نزدیکی شهر دنیزلی که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا با تور اقساطی ترکیه است.

چشمه های آب گرم پاموکاله به صورت پلکانی ایجاد شده اند و چشم اندازی فوق العاده را در این منطقه ایجاد کرده اند. ویرانه های شهر باستانی هیراپلیس در نزدیکی این چشمه های آب گرم قرار دارند و جذابیت پاموکاله را در میان گردشگران دو چندان کرده اند. تلفیق زیبایی های طبیعی و تاریخی این منطقه را به بهشتی برای گردشکران تبدیل کرده است.

پاموکاله، ترکیه

چشمه های پلکانی باداب سورت در کشورمان نیز از دیگر نمونه های این پدیده طبیعی جذاب و شگفت انگیز هستند که بازدید از آنها را تا مدت ها در ذهن خواهید داشت. پس اگر به ترکیه زیبا و دیدنی سفر کردید، بازدید از این جاذبه شگفت انگیز طبیعت زیبای این کشور را هم فراموش نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای ”با شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیا آشنا شوید

  1. ساحل وایت هیون، استرالیا خیلی مکان آرامش بخشی هست ارزش سفر کردن رو واقا داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.