معروف ترین غذاهای مالدیو

معروف ترین غذاهای مالدیو

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

مالدیو را با طبیعت شگفت انگیزش می شناسند، با جزایر بکر و تماشایی، سواحل شنی بسیار زیبا، تفریحات هیجان انگیز و البته آرامش فوق العاده اش… رفتن به این کشور زیبا و دیدنی رویای گردشگران در سراسر جهان محسوب می شود و مالدیو زیبا و تماشایی میزبانی شگفت انگیز برای میلیون ها مسافری است که هر ساله به جزایر زیبای آن قدم می گذارند.

اما علاوه بر همه این زیبایی طبیعی حیرت انگیز، یکی دیگر از دلایلی که توجه گردشگران را به مالدیو جلب می کند، غذاهای سنتی و محلی خوش طعم و متفاوت این کشور هستند. به ویژه غذاهای دریایی فوق العاده آن که سفر به مالدیو را به تجربه ای بی نظیرتر برای گردشگران تبدیل خواهند کرد. ماهی، برنج و نارگیل سه عنصر اصلی بسیاری از غذاهای مالدیو هستند و تاثیر غذاهای دو کشور زیبای هند و سریلانکا را می توان در غذاهای پرادویه و خوش عطر و طعم این کشور به وضوح مشاهده کرد.

در این مطلب قصد داریم به سراغ معروف ترین و محبوب ترین غذاهای مالدیو رفته و شما را به دنیای غذاهای فوق العاده این کشور دعوت کنیم. با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید.

ماس هونی | Mas Huni

احتمالا خوردن ماهی برای وعده صبحانه کمی برایتان عجیب باشد، اما اگر مسافر کشور زیبای مالدیو شده و ماس هونی معروف این کشور را امتحان کنید، دیگر برایتان تعجبی نخواهد داشت و حتی شاید به یکی از طرفداران پر و پا قرص این صبحانه معروف و خوش طعم تبدیل شدید. ماس هونی از ترکیب ماهی دودی، نارگیل، پیاز و کلی ادویه درست می شود و عطر و طعم فوق العاده و منحصر به فردی دارد. اگر با تور مالدیو همراه شده و به جزایر زیبا و رویایی این کشور سفر کردید خوردن ماس هونی این صبحانه فوق العاده و پرطرفدار را هم فراموش نکنید.

معروف ترین غذاهای مالدیو

گارودیا | Garudhiya

گاوردیا یکی دیگر از معروف ترین غذاهای مالدیو است. گارودیا سوپی است خوش طعم و متفاوت که با ماهی تن درست می شود و در میان مسافران کشور دیدنی مالدیو طرفدران بسیار زیادی دارد. احتمالا در نظر اول سوپی که با ماهی در ست می شود خوراک اشتهابرانگیزی به نظر نرسد؛ اما گارودیا در میان مسافران تایلند بسیار محبوب است و بد نیست طعم متفاوت و منحصر به فرد آن را نیز در سفر به مالدیو زیبا و دوست داشتنی امتحان کنید.

فیهونو ماس | Fihunu Mas

نمی شود به مالدیو رفت و غذاهای دریایی فوق العاده و خوش طعم این کشور را امتحان نکرد. فیهونو ماس یکی از این محبوب ترین غذاهای مالدیو است که در میان گردشگران و مسافران جزایر مختلف مالدیو شناخته شده و بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این غذا ماهی را کباب کرده و سپس با سس بسیار خوش طعم و تندی آن را مزه دار می کنند. از ماهی های تازه برای پخت این غذا استفاده می شود که در عطر و طعم فوق العاده آن بسیار موثر است. فیهونو ماس یکی از آن غذاهایی است که نباید چشیدن طعم بی نظیرش را در سفر به کشور زیبا و دیدنی مالدیو از دست داد.

سفری به یادماندنی همراه با تور اقساطی مالدیو !

گولا | Gulha

یکی دیگر از معروف ترین و شناخته شده غذاهای مالدیو گولاست. این غذا در واقع کوفته های بسیار کوچک و خوش طعمی است که با ماهی تن، شیر نارگیل، پیاز و ادویه های مختلفی چون فلفل تند درست می شود. گولا طعم فوق العاده و متفاوتی دارد و یکی دیگر از غذاهای محبوب مسافران کشور زیبای مالدیو محسوب می شود.

بهترین غذاهای مالدیو

بیس کیمیا | Bis keemiya

یکی دیگر از بهترین غذاهای مالدیو که با ماهی تن درست می شود، بیس کیمیاست. یکی از متفاوت ترین غذاهای دریایی این کشور که شباهت بسیار زیادی به سمبوسه های خودمان دارد و در میان مسافران مالدیو نیز بسیار محبوب است. برای تهیه این غذا درون خمیری ترد و خوشمزه را با ماهی تن و ادویه هایی مانند کاری پر کرده و مواد آماده شده را درون روغن فراوان سرخ می کنند.

کولی بوکیبا | Kulhi Boakibaa

کولی بوکیبا یکی دیگر از معروف ترین و شناخته شده ترین غذاهای مالدیو است . غذایی بسیار خوش طعم که از برنج، ماهی و ادویه های مختلف درست می شود و ظاهری شبیه کیک دارد. این غذا به ویژه در میان علاقه مندان به غذاهای دریایی بسیار پرطرفدار است و گردشگران زیادی در سفر به مالدیو زیبا و دیدنی طعم متفاوت و فوق العاده کولی بوکیبا را هم امتحان می کنند.

با تور اقساطی بالی الان سفر کنید، 10 ماه دیگر پرداخت کنید!

باجیا | Bajia

یکی دیگر از محبوب ترین و پرطرفدار ترین غذاهای مالدیو در میان گردشگران باجیاست. غذایی که شباهت زیادی به کوکو یا کتلت های خودمان دارد و با موادی چون گوشت، ماهی، نارگیل، سبزیجات و ادویه های مختلف درست می شود. این غذا را می توان از فروشندگان غذاهای خیابانی کشور مالدیو هم تهیه کرد.

خوش مزه ترین غذاهای مالدیو

بوشی ماشونی | Boshi mashuni

نوبتی هم که باشد نوبت یکی از سالادهای فوق العاده و خوش طعم کشور مالدیو است. بوشی ماشونی که یکی از معروف ترین و خوش طعم ترین سالادهای این کشور به شمار می رود، به ویژه برای علاقه مندان به غذاهای تند و پر ادویه طعم فوق العاده ای خواهد داشت. برگ موز، نارگیل، برگ کاری و ادویه های متنوع مهمترین مواد تشکیل دهنده این سالاد خوش طعم محسوب می شوند. چشیدن طعم متفاوت و منحصر به فرد بوشی ماشونی را هم در سفر به کشور تماشایی مالدیو فراموش نکنید.

هونی روشی | Huni roshi

نانی که از نارگیل درست می شود یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای مالدیو در میان گردشگران است. نان هونی روشی یا چاپاتی که عطر فوق العاده ای داشته و طعم آن نیز بسیار لذیذ و متفاوت است.

رزرو تور اقساطی دبی تنها با یک چک صیادی و بدون نیاز به ضامن!

کاری گیاهی مالدیوی | Maldivian Vegetable Curry

کاری گیاهی یکی دیگر از پرطرفدار ترین غذاهای مالدیو است. به ویژه برای آنهایی که علاقه ای به خوردن ماهی و غذاهای دریایی ندارند و غذاهای گیاهی را ترجیح می دهند. سیب زمینی، هویج، کدو و… از جمله سبزیجاتی هستند که در این غذا مورد استفاده قرار می گیرند و با افزودن ادویه های متنوعی چون کاری آنها را مزه دار می کنند. کاری گیاهی غذایی است سالم و فوق العاده و عطر و طعمی بسیار خوب و اشتهابرانگیز هم دارد.

غذاهای مالدیو

اگر قصد سفر به کشور زیبا و دیدنی مالدیو و امتحان طعم بی نظیر و متفاوت غذاهای مالدیو را دارید، در راهنمای سفر به مالدیو هم می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص سفر به این کشور رویایی جنوب شرق آسیا به دست آورید.

جهت اطلاع از شرایط رزرو تور اقساطی مالدیو با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.