راهنمای سفر به کوش آداسی

راهنمای سفر به کوش آداسی

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

برای داشتن سفری بهتر مقاله “راهنمای سفر به کوش آداسی” را مطالعه نمایید. کوش آداسی به عنوان یکی از شهرهای بندری مهم ترکیه شناخته می‌شود. به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک، این شهر طی قرون گذشته تحت سلطه تمدن‌های مختلف قرار می‌گرفت و حتی برای مدتی محل زندگی مشهورترین دزدان دریایی مدیترانه نیز بوده است.

کاروانسرای üküz Mehmet Pasha که در سال ۱۶۱۸ ساخته شده، ثابت می‌کند این شهر در زمان امپراتوری عثمانی یک مرکز تجاری مهم به شمار می رفته است. این کاروانسرا امروزه به عنوان هتل برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند در یک فضای تاریخی اقامت کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کوش آداسی زمانی پناهگاهی برای پرندگان بوده که این موضوع باعث شده این شهر نام کوش آداسی به معنای جزیره پرنده را بر خود بگیرد. در ادامه مقاله “راهنمای سفر به کوش آداسی” همراه ما باشید.

راهنمای سفر به کوش آداسی

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

در راهنمای سفر به کوش آداسی باید بدانید که بهترین زمان سفر به این شهر زیبا به لحاظ آب و هوا بستگی به سلیقه خودتان دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید در آب و هوای معتدل به کوش آداسی سفر کنید بهتر است بلیط سفر به کوش آداسی را در فصل‌های بهار یا پاییز خریداری نمایید. در این زمان گردشگران کمتری در کوش آداسی حضور دارند و شما می‌توانید از هوای مطبوع و خلوت شهر نهایت لذت را ببرید.

اما اگر سفر به کوش آداسی را در هوای گرم ترجیح می‌دهید بهتر است در ماه‌های آگوست، جولای و ژوئن لیستی از قیمت تور کوش آداسی را بررسی و اقدام به سفر نمایید. در نهایت باید بگوییم، چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید در شلوغ‌ترین ماه‌ها و در میان جمعیت زیادی از گرشگران به بازدید کوش آداسی بروید، به ترتیب ماه‌های جولای، ژوئن و می ‌را انتخاب کنید.

راه‌های سفر به کوش آداسی

اگرچه کوش آداسی به عنوان یکی از شهرهای توریستی و پربازدید ترکیه شناخته می‌شود اما جالب است در راهنمای سفر به کوش آداسی بدانید در این شهر ساحلی هیچ فرودگاهی وجود ندارد. بنابراین برای رفتن به این شهر باید خرید بلیط هواپیما کوش آداسی را فراموش کرده و در ابتدا خود را به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر برسانید. فرودگاه عدنان ازمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. بعد از ازمیر می‌توانید از طریق قطار، کشتی‌های مسافربری، تاکسی و اتوبوس به کوش آداسی بروید.

در راهنمای سفر به کوش آداسی قطعا کم هزینه‌ترین روش ممکن برای رفتن به کوش آداسی از فرودگاه ازمیر، استفاده از اتوبوس است. چنانچه بخواهید با تاکسی بروید راحت‌تر خواهید بود اما طبیعتا باید هزینه بیشتری صرف کنید. همانطور که گفتیم یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای رسیدن به کوش آداسی وجود دارد، استفاده از قطار است. البته این روش چندان هم راحت نیست زیرا قطارها از فرودگاه عدنان شما را به ایستگاه سلچوک رسانده و بعد از آن باید با اتوبوس یا تاکسی به کوش آداسی بروید. به خاطر داشته باشید رفتن از سلچوک به کوش آداسی با تاکسی، کمی پر هزینه تر خواهد بود.

سفر با کشتی برای رسیدن از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی روش نسبتا سخت تری است. زیرا کشتی‌های مسافربری که از ازمیر به سمت جزیره یونانی ساموس می‌روند، شما را به کوش آداسی خواهند رساند و شما نیاز به ویزای یونان خواهید داشت.

راه‌های سفر به کوش آداسی

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا به کوش آداسی

قبل از سفر به کوش آداسی حتما پاسپورت خود را چک کنید که حداقل ۵ ماه اعتبار داشته باشد. اما اگر پاسپورت ندارید، به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ و یا مراکز پستی مراجعه کرده و درخواست دهید. در ضمن هنگام خروج از ایران و ورود به ترکیه از مهمور شدن گذرنامه خود مطمئن شوید زیرا مسئولیت این مورد با شخص شما است.

درمورد شرایط اخذ ویزا به کوش آداسی باید عنوان کنیم، با توجه به توافقات بین دولت ایران و ترکیه، اتباع ایرانی جهت ورود به ترکیه و اقامت تا ۹۰ روز نیاز به دریافت ویزا ندارند. اما در صورتی که بیشتر از ۹۰ روز نیاز به حضور در ترکیه داشته باشید باید به مقامات این کشور مراجعه و درخواست دریافت ویزا بلند مدت نمایید.

هزینه سفر به کوش آداسی

قیمت تور اقساطی کوش آداسی که در آن شرکت می‌کنید، یکی از عوامل موثر در هزینه‌های سفر به این شهر است. اما در هر صورت شما باید با یافتن یک تور لحظه آخری کوش آداسی و برآورد هزینه های تان، سفری برنامه ریزی شده و بدون دردسر داشته باشید. به خاطر بسپارید برای پرداخت هزینه‌ها باید به صرافی‌های معتبر مراجعه کرده و پول خود را به لیر تبدیل نمایید.

هزینه اقامت در کوش آداسی

هزینه اقامت در کوش آداسی بستگی به نوع محل اقامت شما دارد. قطعا اقامت در هتل‌های لوکس به نسبت مهمانپذیرها و هتل‌های ساده هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. سرویس‌ها و خدماتی که توسط اقامتگاه‌ها ارائه می‌شوند نیز در هزینه اقامت تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه اقامت در کوش آداسی

ارزان‌ترین و گران‌ترین مراکز اقامتی کوش آداسی

هزینه اقامت در کوش آداسی در اقامتگاه‌های ارزان و متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۷۵ لیر و در هتل‌های لوکس و مجلل بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیر است. البته این بازه گسترده قیمتی به دلیل تفاوت در موقعیت جغرافیایی، تعداد ستاره و امکانات و خدمات اقامتگاه‌ها و هتل‌ها است.

هزینه خورد و خوراک در کوش آداسی

هزینه خورد و خوراک در کوش آداسی بستگی به نوع و مکان رستوران دارد. به طور تقریبی برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید بین ۱۵ تا ۴۵ لیر و در یک رستوران متوسط حدود ۹۰ لیر بپردازید. غذا در فست فود‌هایی مانند مک دونالد هزینه‌ای حدود ۲۴ لیر خواهد داشت.

هزینه حمل و نقل در کوش آداسی

هزینه حمل و نقل عمومی در کوش آداسی با بلیط تک نفره اتوبوس حدود ۲ لیر است. قیمت کرایه‌های تاکسی گران‌تر خواهد بود. درواقع ورودی تاکسی در کوش آداسی ۵ لیر است که با توجه به مسافت طی شده و طبق محاسبه کیلومتر شمار این قیمت به ازای هر یک ساعت ۲۴ لیر افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل در کوش آداسی

بهترین رستوران‌های کوش آداسی

یکی از جذاب‌ترین موارد در راهنمای سفر به کوش آداسی به دلیل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که دارد، همواره پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی می‌توان به پارک آبی آدالند، ساحل بانوان، افه سوس، پارک ملی دلتای آیدین، پرینه و… اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید با پرداختن به تفریحات ساحلی مانند غواصی و هم چنین تفریحات آبی در پارک‌های آبی از سفر به کوش آداسی و جذابیت‌هایش لذت ببرید.

وجود غذاها و رستوران‌های متنوع است. از رستوران‌های هالیدی این، استا کاظم، بلک‌اند وایت، کبابی حسن کولکوقلو و قصر می‌توان به عنوان بهترین رستوران‌های کوش آداسی نام برد. شما می‌توانید در رستوران‌های دریایی این شهر از خوردن غذاهای دریایی و خاص لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی به دلیل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که دارد، همواره پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی می‌توان به پارک آبی آدالند، ساحل بانوان، افه سوس، پارک ملی دلتای آیدین، پرینه و… اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید با پرداختن به تفریحات ساحلی مانند غواصی و هم چنین تفریحات آبی در پارک‌های آبی از سفر به کوش آداسی و جذابیت‌هایش لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

بهترین مراکز خرید در راهنمای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی به نسبت سایر شهرهای ترکیه دارای مراکز خرید کمتری است. اما نگران نباشید شما می‌توانید جهت خرید به بازارها و بهترین مراکز خرید ازجمله بازار حجیوات، بازار بزرگ کوش آداسی، کوش آداسی AVM، نوادا اوتلت، آکدوگان مراجعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.