بهترین غذاهای ازمیر

بهترین غذاهای ازمیر

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

لیست بهترین غذاهای ازمیر ، بی شک 99% غذا های ازمیری را شامل می شود . واقعا سخت است از بین غذاهای خوش مزه این شهر ، مثلا دو نمونه را به عنوان بهترین غذاهای ازمیر انتخاب کنیم . اصلا اگر شانس دیدن این شهر را با خرید تور اقساطی ازمیر داشته باشید و غذا هایش را امتحان کرده باشید ، می بینید که حتی خودتان هم نمیتوانید یکی از آن ها را به عنوان بهترین غذای ازمیر برگزینید .

ولی ما برای آن که کمی خاطر شما را آسوده کنیم، لیستی از درخشان ترین و بهترین غذاهای ازمیر را برایتان گرد آورده ایم . هم برای آن که بتوانید یکی را به عنوان محبوب ترین غذای خودتان انتخاب کنید و هم این که اگر به ازمیر سفر کردید یک پیش زمینه ذهنی از بهترین غذاهای ازمیر را داشته باشید تا بدون امتحان کردن این طعم های بی نظیر ازمیر را ترک نکنید.

بهترین غذاهای ازمیر
بهترین غذاهای ازمیر

غذاهای معروف ازمیر

تنوع خوراکی ها و بهترین غذاهای ازمیر آنقدر زیاد است که تقریبا تمام وعده های غذایی شما را پوشش میدهد. از صبحانه و پیش غذا و ناهار و شام گرفته تا انواع میان وعده ها و شیرینی ها و کیک ها. برای شروع بهترین غذاهای ازمیر، به سراغ چند صبحانه محبوبِ ازمیری ها میرویم.

صبحانه های محبوب در ازمیر

منه من

برای میل کردن این صبحانه نیازی به تعریف و تمجید ندارید و با دیدنش میل به خوردن آن در شما موج خواهد زد! ترکیب اعجاب آور تخم مرغ هم زده و نوعی سبزی مخصوصِ محلی ترکیه که آغشته به سس است و در کنار چند تکه نان گرم میتواند صبح شما را دل انگیز کند.

خرید تور اقساطی ترکیه بدون پرداخت اقساط و ضامن

پیشی

پیشیِ ازمیری را نمیتوان با هیچ چیز دیگر به جز پنیر تولوم میل کرد. این که ذکر کردیم نمیشود با چیز دیگری خورد به این معنا نیست که اگر ببینند مثلا دارید با مربا میخورید بی احترامی تلقی می کنند. به این معنا است که با مکمل دیگری آن لذتی که پنیر تولوم به شما میدهد را نمیدهد . البته در طول تاریخ خیلی از اقوام سعی در تصاحبِ اصالت پیشی به نام خودشان را داشته اند ولی ازمیری ها نگذاشتند این صبحانه از انحصارشان خارج شود !

بویوز 

از نان های معروف و خمیری ازمیر است که فقط با تخم مرغ آبپز و چای شیرین آن را می خورند . درست است که اکثر مردم صبحانه را اصلی ترین وعده غذایی به حساب می آورند ولی گویا در ازمیر پیش غذا ها وعده محبوب محسوب می شوند .

بویوز نان ازمیر
بویوز نان ازمیر

معروف ترین پیش غذا های ازمیر

از معروف ترین پیش غذا های ازمیر می توان به موارد زیر اشاره می کنیم :

بورک

حاصل ترکیب سبزیجات و گوشت چرخ کرده با لایه ای از خمیر سرخ شده ، خوراکی شگفت انگیز به نام بورک را به جهان هستی اضافه میکند که محبوبیت بسیاری در ترکیه دارد !

با رزرو تور اقساطی کوش آداسی از سرزمین چهار فصل دیدن نمایید.

سوپ مرجمک

عدس هرگز فکرش را هم نمیکرد که بتواند انقدر هنرمندانه طبخ شود و تا این حد طرفدار پیدا کند . ماده بنیادین سوپ مرجمک ، عدس است که البته حسابی هم برای حافظه مفید است .

سوپ یوگورت

یک پیش غذا مانند همان آب دوغ خیار ما است که البته بر خلاف ایران که مظلوم واقع شده ، در ازمیر به عنوان پیش غذا طرفدار زیاد دارد .

سوپ یوگورت ازمیر
سوپ یوگورت پیش غذای پرطرفدار ازمیر

سوپ ترهانا

ماده تشکیل دهنده این سوپ ترخینه است که بافت پودری و له شده اش باعث شده حتی در وعده صبحانه نیز سِرو شود .

وعده های غذایی ناهار یا شام  ازمیر

از غذا های ناهار یا شام گونه مشهور و بهترین غذاهای ازمیر باید چند مورد را حتما ذکر کنیم :

کومرو

کومرو یکی از آن غذا های اصلی است که بر خلاف کورکوج سطح وسیع تری از افراد نسبت به آن علاقه نشان میدهند . کومرو ترکیبی بهشتی از کالباس ، سالامی ، پنیر کاشار ، گوجه فرنگی ، مایونز ، پنیر تولوم و فلفل است .

دونر

ساندویچی که با گوشت کبابی و مخلفاتی هم چون سبزیجات و سیر طبخ می شود و بسیار محبوب است.

خرید تور اقساطی آلانیابا شرایط استثنایی پرداخت اقساط

ساندویچ کورکوج

شاید اگر به شما بگوئیم این غذا از پیچیده شدن روده بزرگ گوسفند به دور جگر سفید و سیاه و قلب گوسفند به عمل می آید ، بگوئید این غذا چگونه دلنشین و خوشمزه به نظر می آید !؟ ولی حقیقت این است که این غذا در بین دوست داران دل و جگر بسیار طرفدار دارد.

کاتمر

نان کره ایِ پفکی و جذابی است که درونش با پنیر، جعفری و گوشت چرخ کرده پر شده است.

شیرینی های مشهور در ازمیر

در انتها نام چند شیرینی محبوب با طعم های فراموش نشدنی را برایتان میاوریم تا لیست بهترین غذاهای ازمیر تکمیل شود :

شامبالی

شیرینی با ترکیب خاص آرد سمولینا ، ماست و شکر به همراه بادام و خامه .

شیرینی شامبالی ازمیر
شیرینی شامبالی ازمیر

نان خامه ای

این شیرینی محبوب کالری بسیار زیادی دارد و معمولا لایه بیرونی آن آغشته به سس شکلات است.

لور تاتلیسی

از پنیر لور و نوعی شربت مخصوص به دست میاید .

جهت کسب اطلاعات لازم درخصوص نکات ضروری خواندن مطلب “راهنمای سفر به ازمیر” را از دست ندهید. 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.