بهترین زمان سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر

۰۸ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

ازمیر در ساحل دریای اژه ترکیه واقع شده و به دلیل آب‌های آن یاقوت کبود زیبا، میراث غنی و آب و هوای خارق العاده‌ای که دارد در بین گردشگران مجبوب و معروف است. در واقع ازمیر آب و هوای مدیترانه ای، زمستان‌های بارانی و ملایم و تابستان‌های گرم و خشک دارد. اگر آب و هوای معتدل و مطبوع را برای سفر به ازمیر ترجیح می‌دهید، اوایل پاییز و بهار بهترین زمان سفر به ازمیر و بازدید از این شهر است.

برای کسانیکه هوای گرم را دوست دارند بهترین زمان برای شرکت در تور اقساطی ازمیر از ماه می ‌تا سپتامبر است. باید بدانید داغ‌ترین ماه ازمیر جولای است که میانگین دما در این شهر ۳۳ درجه سانتی گراد می‌باشد. در تابستان‌های ازمیر آفتاب زیادی وجود دارد که می‌توانید تا ۱۴ ساعت از نور خورشید لذت ببرید. در هر ماه از فصل پاییز بارندگی بیشتری به نسبت نیمه اول سال وجود دارد. مرطوب‌ترین فصل ازمیر زمستان است که حداقل ۱۳ روز بارانی دارد و میانگین بارندگی ماهانه ۱۳۷ میلی متر است.

بهترین زمان سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس فستیوال ها 

جشنواره سالانه بین المللی ازمیر

یکی از فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی که در ازمیر برگزار می‌شود، جشنواره سالانه بین المللی ازمیر است. زمان برگزاری این جشنواره که از سال ۱۹۸۷ راه اندازی شده، هر سال در اواخر تیرماه است و گردشگران زیادی جهت شرکت در آن خود را به ازمیر می‌رسانند. در این جشنواره گروه‌های زیادی به اجرای نمایش و موسیقی می‌پردازند.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ازمیر

یکی دیگر از رویدادهای مهمی که در ازمیر ترکیه اتفاق می‌افتد، جشنواره فیلم کوتاه ازمیر است. این جشنواره از ۱۹۹۹ در نوامبر هر سال برگزار می‌شود و فیلم‌های کوتاه در انواع ژانرها می‌توانند در آن شرکت کنند. جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ازمیر توسط آکادمی اسکار تائید شده که این موضوع به آن اعتبار جهانی بخشیذه و سالانه افراد زیادی برای شرکت در این جشنواره به ازمیر ترکیه سفر می‌کنند.

رزرو تور اقساطی استانبول با امکانات و شرایط استثنایی برای ایرانیان

جشنواره جاز اروپایی ازمیر

جشنواره جاز اروپایی ازمیر از فستیوال‌های فرهنگی ازمیر است که از ۱۹۹۴ در نیمه اول مارس هر سال در این شهر برگزار می‌گردد. این جشنواره که با هدف ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ها برگزار می‌شود، هر سال علاقمندان و اساتید زیادی را از سراسر اروپا و حتی جهان را در ازمیر گردهم می‌آورد.

فستیوال رقص‌های محلی بین المللی ازمیر

جشنواره بین المللی رقص‌های محلی ازمیر که از سال ۱۹۹۵ در ازمیر برگزار می‌شود، در ابتدا و از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ در استانبول برگزار می‌شد. در این فستیوال که رقصنده و بازدیدکنندگان زیادی را روانه ازمیر می‌کند، رقص‌های محلی و زیبایی اجرا می‌شود.

بهترین زمان برای طبیعت گردی در ازمیر

اگر قصدتان جهت رزرو تور ازمیر طبیعت گردی و لذت بردن از گشت و گذار در طبیعت و حتی داخل این شهر است باید بلیط‌تان را برای فصل و دمای مناسب و البته دلخواه‌تان رزرو و خریداری نمایید.

همانطور که عنوان کردیم ازمیر در فصل‌های پاییز و بهار آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد. به عنوان مثال چنانچه بخواهید به طبیعت گردی، بازدید آثار و بناهای تاریخی، فرهنگی و هنری و گشت و گذار در شهر بپردازید از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر و ماه‌های آپریل و می‌ بهترین زمان ممکن هستند. یکی از جاذبه‌های گردشگری در ازمیر تفریحات ساحلی است و شهر ازمیر دارای سواحل زیبا و بی‌نظیری است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. چنانچه از علاقمندان به تفریحات ساحلی هستید، می‌توانید از ژوئن تا سپتامبر به این شهر سفر نمایید.

فراموش نکنید که ازمیر تابستان‌های گرمی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که هوای گرم برای شما آزار دهنده و غیر قابل تحمل است برای شرکت در تور ازمیر فصل تابستان را انتخاب نکنید. گرمای هوا در جولای و آگوست بسیار زیاد است و احتمالا در این ماه‌ها از حضور در طبیعت این شهر لذت نخواهید برد. برای اطلاع از نکات ضروری سفر به ازمیر مطلب “راهنمای سفر به ازمیر” را از دست ندهید.

بهترین زمان برای طبیعت گردی در ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس جمعیت گردشگران

اگر سفر کردن در ماه‌های شلوغ و پر از گردشگر ازمیر برای‌تان جذابیت دارد، بهتر است به ترتیب ماه‌های جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) و می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) را انتخاب نمایید. اگر بخواهید در خلوت‌ترین زمان ممکن به ازمیر سفر کنید، ماه نوامبر بهترین موقعیت است. چنانچه به دنبال سفری آرام هستید و می‌خواهید از هوای خنک و دلچسب و خیابان‌ها و سواحل خلوت ازمیر لذت ببرید، تور ازمیر ارزان را برای پائیز خریداری نمایید. البته ازمیردر فصل زمستان نیز به نسبت تابستان و بهار خلوت‌تر است.

اطلاع از شرایط رزرو تور اقساطی ترکیه + امکانات ویژه

ارزان‌ترین فصل سفر به ازمیر

همان طور که عنوان کردیم حضور گردشگران در ازمیر در ماه‌های پاییز به نسبت سایر ماه‌های سال کمتر است. به همین دلیل شما می‌توانید در این فصل با حضور در ازمیر، سفر ارزان‌تر و کم هزینه‌تری داشته باشید. قیمت بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در این فصل ارزان‌تر از هر زمان دیگری است. علاوه بر این هزینه‌ها در ازمیر از جولای تا آگوست به دلیل شلوغ بودن و ازدیاد گردشگران با افزایش روبرو می‌شود. هزینه‌هایی مانند قیمت هتل و بلیط هواپیما به ازمیر در این بازه زمانی بیش از هر وقت دیگری است.

بهترین زمان سفر به ازمیر برای خرید

ازمیر بهشتی برای گردشگرانی است که عاشق خرید کردن در بازارها و مغازه های روباز هستند. زیرا گردشگران می‌توانند با گشت و گذار میان این مغازه‌ها تجربه لذت بخشی از خرید کردن به سبک سنتی و فرهنگ محلی مردم ازمیر داشته باشند. می‌توان گفت ازمیر به دلیل وجود مغازه‌های رنگارنگ و همچنین مراکز تجاری لوکسی که دارد، در میان توریست‌ها شهری محبوب و دوست داشتنی است. عاشقان خرید قطعاً در این شهر احساس خستگی نخواهند کرد.

یکی از دلایل جذاب بودن خرید کردن در ازمیر این است که شما بیشتر اوقات به خصوص در پایان فصل ها، با مغازه و فروشگاه‌هایی روبرو خواهید شد که اجناس خود را به حراج گذاشته اند. بنابراین اگر به دنبال این هستید که در دوران حراجی‌های ازمیر به این شهر سفر کنید، پایان هر فصل بهترین زمان سفر به ازمیر است.

بهترین زمان برای سفر به ازمیر

یکی دیگر از بهترین زمان سفر به ازمیر و خرید ارزان در ازمیر مناسبت‌های مذهبی مانند ماه رمضان، عید فطر و عید قربان است که اکثر مراکز خرید و مغازه ها، کالاهای خود را با مناسب‌ترین قیمت‌ها و تخفیفات فوق العاده به فروش می‌رسانند. لازم به ذکر است چنانچه در تعطیلات ژانویه به ازمیر سفر کنید، می‌توانید با اجناس ارزانی که خریداری نموده اید، سفر خاطره‌انگیزی داشته باشید. برای اطلاع از شرایط خرید و رزرو تور قسطی ازمیر با کارشناسان ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.