فرودگاه ازمیر

فرودگاه ازمیر

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

ازمیر، یکی از شهرهای توریستی محبوب در ترکیه است که هر ساله توریست های بسیاری به آن سفر می کنند. ازمیر یک شهر ساحلی است؛ موقعیت جغرافیایی، آب و هوای خوب و داشتن جاذبه های تاریخی فراوان موجب شده است تا این شهر برای هر توریست و گردشگری جذابیت های فراوان داشته باشد. فرودگاه ازمیر که یکی از فرودگاه های مهم ترکیه محسوب می شود، اصلی ترین راه دسترسی به شهر ازمیر است.

فرودگاه ازمیر نه تنها برای سفر به ازمیر، بلکه برای رفتن به برخی شهرهای ساحلی دیگر در ترکیه مانند کوش آداسی کاربرد دارد. به همین دلیل نقش آن در حمل و نقل هوایی در ترکیه تا این حد مهم است. خود شهر ازمیر پس از آنکارا و استانبول، اهمیت توریستی و تجاری بسیار زیادی دارد. این شهر با قدمتی نزدیک به 3 هزار سال و جاذبه های طبیعی مختلف، توجه بسیاری از مسافرانی که به ترکیه می خواهند سفر کنند را به خود جلب کرده و سالانه گردشگران بسیاری با تور قسطی ازمیر از این شهر دیدن می کنند.

فرودگاه ازمیر، که با نام فرودگاه عدنان مندرس ازمیر هم شناخته می شود، مسیر تردد هزاران توریست و گردشگر است. این فرودگاه نوساخت است و تاسیس آن به سال 1987 میلادی باز می گردد. هر ساله بیش از 11 میلیون نفر از طریق فرودگاه ازمیر مسافرت می کنند؛ بخش قابل توجهی از این مسافرت ها، داخلی است. فرودگاه ازمیر با این حجم از سفر، در رده پنجمین فرودگاه پرترافیک ترکیه قرار گرفته است.

معرفی فرودگاه ازمیر

اطلاعات کلی فرودگاه ازمیر

نام اصلی فرودگاه ازمیر، فرودگاه عدنان مندرس است؛ اما در خطوط هوایی از آن با عنوان Izmir Airport یاد می شود. کد یاتا آن ADB و کد ایکائو آن LTBJ است. این فرودگاه 2 ترمینال مجزا و مجهز داشته و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 126 متر است.

تاریخچه و پیشینه فرودگاه ازمیر

فرودگاه ازمیر به یاد یکی از نخست وزیران خوشنام ترکیه به نام عدنان مندرس، به همین اسم نامگذاری شد. پروژه ساخت فرودگاه ازمیر از سال 1984 آغاز شد و در طی سه سال به پایان رسید. در سال 1987 بهره برداری رسمی از این مجموعه صورت گرفت و از آن زمان تا کنون این فرودگاه محل رفت و آمد و تردد مسافران بسیار زیادی بوده است.

فرودگاه ازمیر با وجود آن که یکی از نوساز ترین فرودگاه های ترکیه است، در حمل و نقل شهرهای ساحلی و مجاور دریای آزه نقش مهمی ایفا می کند. جدا از این، شهر ازمیر به عنوان یک شهر تاریخی و توریستی، نیاز به فرودگاهی این چنین بزرگ و مجهز دارد.

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر در فاصله 18 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. در مجاورت این فرودگاه، مناطق تاریخی متعددی وجود دارند؛ مانند منطقه سلجوک یا شهر تاریخی افسوس.

تاریخچه و پیشینه فرودگاه ازمیر

ترمینال ها و امکانات فرودگاه ازمیر

فرودگاه ازمیر به عنوان یک فرودگاه بین المللی بزرگ و مجهز، دو ترمینال مسافری دارد. یکی از ترمینال های مسافری فرودگاه عدنان مندرس ازمیر برای پروازهای داخلی بوده و ترمینال دیگر، به پرواز های بین المللی و خارجی اختصاص پیدا کرده است. ترمینال مسافری خارجی فرودگاه ازمیر، در سال 2006 به بهره برداری رسیده است. پیش از آن این فرودگاه یک ترمینال داشت که برای پروازهای بین المللی و داخلی کاربرد داشت. امروزه این ترمینال قدیمی برای پروازهای داخل ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.

دو ترمینال فرودگاه ازمیر از یکدیگر مجزا هستند و فضایی بزرگ دارند. ارتباط میان این دو ترمینال از طریق راهروهای مخصوصی که تعبیه شده، امکان پذیر است. این دو ترمینال امکانات بسیار خوبی داشته و بخش های مختلفی که در آن ها تعبیه شده اند، نیازهای مسافران و گردشگران را به خوبی پاسخ می دهند.

رزرو تور اقساطی ترکیه تنها با یک چک صیادی و امکانات استثنایی

از جمله امکانات ارزشمند در این فرودگاه می توان به اینترنت پرسرعت رایگان در تمامی نقاط فرودگاه اشاره کرد. هم چنین حمل و بسته بندی بار و چمدان ها با قیمت بسیار پایینی انجام می شود تا کار مسافران آسان تر بشود. علاوه بر این ها یک سالن همایش و یک سالن غذاخوری عمومی در داخل فرودگاه قرار دارند.

در فرودگاه ازمیر چندین غرفه غذایی، رستوران و کافه وجود دارند که منوهای متنوعی داشته و محصولات خود را با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ارائه می دهند. هم چنین اگر قصد خرید هدیه یا سوغاتی در فرودگاه را داشته باشید، فروشگاه ها و مغازه های متعددی در این فرودگاه تعبیه شده اند.

ترمینال ها و امکانات فرودگاه ازمیر

پروازهایی که از ایران به فرودگاه ازمیر انجام می شود

پروازهای متعددی از ایران به سوی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر انجام می پذیرد؛ اگر بخواهید از ایران به شهر ازمیر سفر کنید، می توانید از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران و فرودگاه بین المللی تبریز استفاده کنید.
در فرودگاه بین المللی امام خمینی خطوط هواپیمایی ماهان، تابان، قشم، معراج و فری برد ایرلاینز پروازهایی به سمت فرودگاه ازمیر دارند. در فرودگاه بین المللی تبریز هم می توانید از پروازهای شرکت معتبر ترکیش ایرلاینز استفاده نمایید.

خرید تور قسطی آنتالیا بدون ضامن و از دم قسط

دسترسی و راه های ارتباطی فرودگاه ازمیر

پس از آن که به فرودگاه ازمیر رسیدید و بار خود را تحویل گرفتید، احتمالا مهم ترین دغدغه شما دسترسی به شهر خواهد بود. خوشبختانه فرودگاه ازمیر از این نظر هم امکانات خوبی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد.
دسترسی از فرودگاه به شهر ازمیر و برعکس، به سبب وجود وسایل حمل و نقل مختلف بسیار آسان است.

یکی از ارزان ترین و آسان ترین راه ها، استفاده از سرویس اتوبوس ویژه فرودگاه یا هاواس (هاواش) است. اتوبوس های هاواس به فاصله 20 دقیقه یکبار مسافران را سوار کرده و به نقاط مهم شهر می برند. این اتوبوس ها در مقابل دفتر ترکیش ایرلاینز توقف می کنند و شما می توانید آن جا سوار اتوبوس بشوید.

دسترسی و راه های ارتباطی فرودگاه ازمیر

راه ارتباطی دیگر، قطار است. یک ایستگاه قطار در نزدیکی فرودگاه قرار دارد که می توانید از طریق یک راهرو سرپوشیده به آن برسید. هر یک ساعت یک بار، یک قطار مسافران را از فرودگاه به ایستگاه آلسانچاک گاری در شمال شهر ازمیر منتقل می کند.

استفاده از قطار نیز یکی از راه های ارتباطی ارزان است. همچنین برای آن که به داخل شهر بروید، می توانید از تاکسی هایی که در داخل فرودگاه مشغول فعالیت هستند استفاده کنید. این تاکسی ها می توانند شما را تا مقصد نهایی شما برسانند. نسبت به اتوبوس های هاواس و قطار، هزینه استفاده از تاکسی بیشتر است.

پیله های عصر پرواز معتبرترین مرجع ارائه دهنده تور قسطی با شرایط و قیمت ویژه

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.