دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول

۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

دانشگاه استانبول، یکی از بهترین و معروف ترین موسسات آموزش عالی در ترکیه است؛ تاریخچه تاسیس این دانشگاه به زمان فتح ترکیه توسط سلطان محمد دوم در سال 1453 برمی‌گردد. این دانشگاه یکی از مناسب ترین محل‌ها برای دانشجویانی است که از سراسر جهان برای تحصیل به استانبول سفرکرده‌اند.

یکی از شعارهای بسیار مهم و اصلی دانشگاه استانبول دانشجو مهم ترین عضو موسسه آموزشی ما است. این دانشگاه علاوه بر فعالیت های درسی، دانشجویان را برای زندگی آینده از طریق فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و هنری آماده می سازد و تجربیات زیادی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

دانشگاه استانبول

محوطه دانشگاه استانبول

محوطه اصلی این دانشگاه در کنار یک میدان بزرگ در منطقه ای به نام فاتح واقع شده است؛ این دانشگاه در مسیری منتهی به ضلع اروپایی شهر قرار دارد. در سال های 1929 تا 1936 نام اصلی و قبلی این دانشگاه را قسطنطنیه می نامیدند. در 23 ژوئیه 1846 دانشگاه استانبول به عنوان یک موسسه آموزش عالی و با نام دارالفنون یا خانه علوم چندگانه تاسیس شد.

بعد ها با ترکیب چند مکتب خانه در آن، علومی مثل دینی و سایر علوم ریاضی تدریس می شد؛ در سال 1933 به دانشگاه استانبول تغییر نام داد و به این ترتیب توانست تمام فعالیت های خود را در قالب گروهی بزرگ تر و کامل تر ادامه دهد و علومی مانند پزشکی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، ادبیات و حقوق مورد تدریس قرار گرفت. این دانشگاه تا قرن 19 میلادی از مکان های موثر برای افرادی بود که در خدمت دولت و حاکمان عثمانی بودند.

خرید تور اقساطی ترکیه و بازدید از جاذبه های دیدنی آن

تلاش دانشگاه‌های دیگر برای بد نام کردن این دانشگاه

از زمان تاسیس این دانشگاه، دیگر موسسات نیز با نیت سرکوب آن در زمان عثمانی افتتاح شدند و همه آن ها با شکست مواجه گشتند. از جمله آن ها موسسه عالی امپریال در سال 1847 را می توان نام برد که اقدام به برگزاری کلاس‌های حقوق به زبان فرانسه کرده بود، اما در سال 1881 تعطیل شد. در کنار این دانشگاه در سال 1924 دانشکده های حقوق، پزشکی، هنر و علوم طبیعی در دانشگاه استانبول شروع به کار کردند که در واقع پایه و اساس اصلی دانشگاه امروزی استانبول بودند.

درب اصلی دانشگاه در میدان بیازیت واقع شده است و یک برج هم با همین نام در داخل محوطه قرار دارد که در پس زمینه دانشگاه و در سمت راست پرچم به چشم می خورد. اولین دوره های فیزیک کاربردی در تاریخ 31 دسامبر 1863 در دارالفنون برگزار شد که این امر آغاز دوره جدید برای دانشگاه استانبول بود که در جهت پاسخگویی به نیازمندی هایی برای آموزش علوم و فنون مدرن برپاشده بود. بعضی از کلاس های ادبیات، حقوق و علوم کاربردی در سال 1847 در منطقه ای به نام گالاتاسرای برپا شد.

این دانشگاه در سال 1915 به همراه شعبه های دیگر خود به دانشگاه استانبول تغییر نام داد و خانه علوم چندگانه استانبول را تشکیل داد. در تاریخ 21 آوریل 1964 جمهوری ترکیه دانشگاه درالفنون را به عنوان یک مدرسه دولتی به رسمیت شناخت و در تاریخ 7 اکتبر 1925 و با تصمیم سازمان امور اداری استان، این دانشگاه از سیستم قدیمی حذف و تبدیل به یک دانشگاه پیشرفته شد.

دانشگاه استانبول

فضای داخلی ساختمان اصلی

ساختمان اصلی دارای یک ورودی بسیار جذاب و دیدنی است که قبلا به عنوان دفتر مرکزی وزارت جنگ در امپراتوری عثمانی استفاده می شد. این دانشگاه دارای 17 دانشکده بوده که در محوطه اصلی دانشگاه در میدان بیازیت قرار دارد. ارتفاع برج بیازیت به 4685 متر می رسد و در بالای آن یک ساعت بزرگ قرار دارد.

این دانشگاه دارای پرسنل زیادی تشکیل شده از 2000 استاد و همکار و بیش از 4000 دستیار و کارمند جوان است؛ همچنین بیشتر از 60 هزار مدرک کارشناسی ارشد، 80 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول به کار و تحصیل هستند. در سال 2006 دانشگاه استانبول در فهرست 500 دانشگاه برتر دنیا ثبت شده است.

با رزرو تور اقساطی استانبول، از شرایط تحصیل و هزینه های این دانشگاه مطلع شوید.

فرهنگ دانشگاهی

بیشتر دانشجویان این دانشگاه اهل کشور ترکیه هستند اما حداقل 10 درصد آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند و از اهالی کشور ها و مناطق ترک زبان منطقه آسیا هستند. هر دانشکده و هر قسمتی از آن نظرات مخصوص به خود را دارند مثلا در بین دانشجویان دانشگاه حقوق افرادی را می بینید که طرفدار دیدگاه‌های مارکسیستی، لنینیستی و دیدگاه های شناخته شده دیگر هستند.

پس دیدن افراد با نظرات مختلف بسیار عادی و معمولی است. در سایر دانشکده های مربوطه، افرادی با دیدگاه‌های متفاوت به چشم می‌خورند که آن ها از روش دوستی و تعامل وارد صحبت می شوند و به طور کلی محیطی امن و جذاب در این دانشگاه منتظر شما است.

فرهنگ دانشگاهی

رستوران دانشگاه استانبول

در داخل محوطه دانشگاه یک کافه و همین‌طور قسمت غذا خوری وجود دارد که غذا های سبکی مانند وعده‌های صبحانه یا میان وعده های عصر را ارائه می دهند. این خدمات با قیمت بسیار ارزان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. اغلب میان وعده ها مخصوص کشور ترکیه است که شامل یک نان تست و مقداری چای می شود.

در خارج از دانشگاه رستوران های ترک و غیر ترک بسیاری در دسترس شما هستند. همچنین خیابان هایی وجود دارند که به دلیل داشتن تعداد زیادی از رستوران های کوچک و غذاهای مشهور ترکیه به همراه ترشی و میان وعده های معروف محلی بسیار شناخته شده هستند. کشور ترکیه دارای دسرهای بسیار خوشمزه و معروفی است که برای دانشجویان خارجی به عنوان یک میان وعده سالم می تواند جایگزین شود.

خرید تور قسطی آنتالیا بدون نیاز به ضامن با اقساط بلند مدت

سیستم حمل و نقل

در محوطه اصلی دانشگاه و درب ورودی آن ایستگاه اتوبوس بسیار بزرگی وجود دارد که بیشتر مسیر های موجود در شهر توسط این اتوبوس ها طی می شوند و از همه مسیرهای اصلی شهر به این منطقه، اتوبوس وجود دارد؛ با استفاده از خط مترو، اتوبوس و تاکسی می توانید به این منطقه یعنی همان بیازیت رفت و آمد کنید. به علت مساحت زیاد دانشگاه مسیری 15 دقیقه ای را باید پیاده روی کنید تا به محوطه دانشکده خود برسید و هیچ اتوبوسی هم وارد محوطه اصلی دانشگاه نمی شود.

زبان دانشگاه استانبول

زبان اصلی تدریس، ترکی استانبولی است اما بعضی از دانشکده ها اقدام به برگزاری کلاس ها به زبان انگلیسی می کنند. باید بدانید برای ورود به این دانشکده ها لازم نیست مدرک زبان انگلیسی خاصی را داشته باشید چون هر دانشکده امتحان ارزیابی زبان مخصوص به خود را دارد. اگر قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشور ترکیه یا یکی از دانشگاه های این کشور به خصوص دانشگاه استانبول را دارید قبل از مهاجرت آشنایی کافی به زبان ترکی استانبولی پیدا کنید.

زبان دانشگاه استانبول
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.