یکشنبه بازارهای استانبول

یکشنبه بازارهای استانبول

۰۶ تیر ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

در شهر استانبول بازارهای محلی همه روزه برپا است، یکی از آنها یکشنبه بازار استانبول می باشد، این موضوع یک سنت قدیمی بوده که از زمان عثمانی ها پابرجا مانده است. این گونه بازار ها فقط برای خرید میوه و سبزیجات نیستند، تقریبا هر چیزی را که در زیر به آن اشاره می کنیم؛ می توانید در این بازار ها پیدا کنید.

هنرمندان و افراد مشهور و شخصیت های اجتماعی، سیاسی و افرادی که به خرید کردن علاقه مند هستند هم در این بازار ها خرید می کنند و این بازارها برایشان بهشت محسوب می شود. در بازارهای هفتگی و محلی، تنوع محصولات بسیار زیاد بوده و از لباس های مارک دار تا سبزیجات و میوه جات را می توان در این بازارها خریداری کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان عزیز را با یکشنبه بازار استانبول آشنا کرده تا تجربه یک خرید لذت بخش را داشته باشید.

بهترین شرایط و قیمت خرید تور اقساطی استانبول برای طرفداران این شهر زیبا.

محصولات کیفیت پایینی ندارند.

بعضی از محصولات نساجی و مارک های معروف چرمی در ترکیه ساخته می شوند. بسیاری از این مارک ها، اضافه صادرات یا اقلام ناقص خود را به این بازار ها فرستاده تا بدون نشان دادن نام تجاری به فروش برسند. این محصولات اندکی معیوب و یا حتی با یک نقص بزرگ که در زبان ترکی دفولو نامیده می شود وجود دارند.

بهترین یکشنبه بازارهای استانبول
یکشنبه بازارهای استانبول

سه نکته ضروری هنگام خرید از این بازار ها

اولین نکته: این است که شما بایدکیفیت اجناس مد نظر خود را بررسی کنید.

نکته دوم: شلوغی یک غرفه نشانه مثبتی است و همه خریداران دوست دارند با کیفیت ترین محصولات را پیدا کنند؛ پس برخی از غرفه ها از بقیه شلوغ تر اند و نشان دهنده عرضه ی محصولات با کیفیت تر هستند.

نکته سوم: زمانی که جنس مورد نظر خود را یافتید، برای پیدا کردن محصول بهتر آن را رها نکرده تا احتمال پشیمانی از دست دادن آن برای شما نماند.

انواع یکشنبه بازار استانبول

یکشنبه بازار کوشویولو

یکشنبه بازار کوشویولو در کوچه کاتب صالح قرار دارد. برای رفتن به این بازار، در ایستگاه ینی کاپه سوار مترو خط مارمارای شده و در ایستگاه آیریلیک چشمه پیاده شوید و با پیاده‌روی به یکشنبه بازار کوشولویو برسید.

یکشنبه بازار بیلیک دوزو

این یکشنبه بازار که در کنار مرکز فرهنگی آداکنت واقع شده، گزینه ی خوبی برای افرادی است که عاشق شلوغی های این بازارهای محلی هستند. فرصت خرید از این بازار سنتی استانبول را از دست ندهید. در این بازار انواع صنایع دستی، سوغاتی های مخصوص ترکیه، باقلوا و شیرینی های خوشمزه و خوش عطر استانبول و بسیاری از محصولاتی را که در لیست خرید خود دارید می توانید بخرید.

یکشنبه بازار استانبول
بازار بیلیک استانبول

یکشنبه بازار مجیدیه

بازار مجیدیه از دیگر بازار های محلی استانبول است که در منطقه شیشلی و نزدیک مرکز خرید پروفیلو برگزار می شود. این بازار در روز یکشنبه بسیار شلوغ شده و هرکس بنا به نیاز خود از آنجا خرید می کند. یکشنبه بازار مجیدیه در محله ای به همین نام واقع شده و برای رسیدن به آن باید به محله مجیدیه کوی، خیابان داملا، خیابان اووز، خیابان گول باهار بروید. برای رفتن به این بازار از آکسارای در ایستگاه متروی ینی کاپه سوار مترو خط M2 به سمت حاجی عثمان شوید، از ایستگاه شیشلی تا بازار مجیدیه راه زیادی نیست.

چنانچه قصد گردش در شهر آنتالیا را دارید، پیشنهاد می کنیم تور آنتالیا قسطی را رزرو کنید.

یکشنبه بازار فریکوی

این بازار عتیقه فروشی یکی دیگر از یکشنبه بازارهای استانبول است که در نزدیکی مسجد شیشیلی هر هفته برپا می شود. این بازار برای علاقه مندان به وسایل قدیمی و با ارزش بسیار جای مناسب و دیدنی به شمار می رود، قدم زدن در این بازار به هیچ عنوان خسته کننده نبوده و علاقه مندان به عتیقه جات به این بازار رفته و اجناس مورد نظر خود را در فریکوی پیدا می کنند. اگر شما در نزدیکی میدان تکسیم هستید، با پیاده روی به مدت 30 دقیقه به راحتی به بازار فریکوی دسترسی خواهید داشت. ولی با سوار شدن مترو و پیاده شدن در ایستگاه عثمان می توانید به راحتی به این محل بروید.

یکشنبه بازارهای استانبول
یکشنبه بازار فریکو

یکشنبه بازار قاسم پاشا

یکی دیگر از یکشنبه بازارهای استانبول، بازار قاسم پاشا هست. این بازار یکشنبه بازاری است که در نزدیکی ایستگاه پیاله پاشا واقع شده، اگر می خواهید از آکسارای به این بازار بروید در ایستگاه اتوبوس ینی تپه سوار اتوبوس خط 77 شیشلی شده و بعد از 6 ایستگاه در ایستگاه دبستان احمد یالمان پیاده شوید. در قسمت های مختلف این بازار می توانید پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه، ظروف مسی، کیف و کفش، عینک، ادویه جات و بسیاری دیگر از محصولاتی که نیاز دارید را خریداری کنید. ساعت کاری این بازار 8 صبح تا 9 شب است.

یکشنبه بازار فاتح

این بازار شلوغ هر یکشنبه در منطقه فاتح خیابان آغاچ کاکان و خیابان حاجی پیری برپا می شود. برای رفتن به این بازار از آکسارای در ایستگاه ینی کاپه سوار مترو خط مارمارای به سمت سوکتو چشمه شوید، وقتی از قطار در ایستگاه مارمارای سیگتیچی پیاده شوید تا بازار راهی نیست.

یکشنبه بازارهای استانبول
بازار فاتح استانبول

یکشنبه بازار فاتح که از قدیمی ترین بازار های استانبول است از ساعت 5 صبح تا 9 شب برگزار می شود، این بازار حدود 1290 دستفروش و 4800 غرفه که عرضه کننده انواع مارک ها و اجناس شرکتی، حجم بسیاری از محصولات مانند میوه و سبزیجات، لباس، انواع لوازم خانگی، خشکبار است؛ در 7 خیابان اصلی و 17 خیابان فرعی هر یکشنبه دایر شده تا همه افراد جامعه مخصوصا افرادی با درآمد متوسط هم فرصت خرید بهتری را در این بازار داشته باشند.

ارزانترین تور خارجی پیله های عصر پرواز، تور اقساطی وان می باشد.

چه محصولاتی در یکشنبه بازارها یافت می شود؟

هر یک از این بازارها در مکان های مختلفی از شهر بوده که شما به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید و از امکانات و محصولات آن استفاده کنید. درهر یک از این یکشنبه بازارها بنا به منطقه و محل دسترسی، اقلام و اجناس متفاوتی برای فروش آورده می شوند که می توان به عتیقه جات، جواهرات، میوه و سبزیجات، محصولات لبنی، انواع لباس ها، کیف و کفش، کافه ها و چایخانه ها در این بازارها اشاره کرد.

محصولات موجود در یکشنبه بازار
یکشنبه بازار استانبول

در آخر بازار های محلی، بهترین مکان خرید برای علاقه مندان به خرید ارزان و با تخفیف بسیار هستند. برندهای لباس ترکیه در بین ما ایرانیان طرفداران زیادی دارد. بعد از سفر به استانبول، گردش در یکشنبه بازار های این شهر بهترین انتخاب برای خرید و گشت و گذار به شمار می رود. در این مقاله سعی شده تا با معرفی یکشنبه بازار استانبول و بازدید و خرید از این بازارها برای خود و خانواده خاطره ای زیبا و به یاد ماندنی و سفری پرشور و لذت بخش رقم بزنید.

بپیشنهاد می کنیم قبل از سفر به شهر بزرگ استانبول، حتما راهنمای سفر به استانبول را مطالعه نمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای ”یکشنبه بازارهای استانبول

  1. یکشنبه بازارهای استانبول خیلی سرگرم کنندس و همه نوع کالایی از اونجا میتونید تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.