تفریحات مهیج و رایگان در استانبول

تفریحات رایگان استانبول

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

معمولا همه فکر می کنند که در سفر باید برای هر قدمی که برمی‌دارند پول خرج کنند و قرار است با تفریح زیاد بودجه سفر را به خطر بی اندازند. خبر خوب این است که با استفاده از تفریحات رایگان استانبول می توانید یک سفر خوب و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید، پس فقط لازم به پول خرج کردن نیست، بلکه تنها می‌توانید اطلاعاتی از جاذبه ها و تفریحات مختلفی که بدون هزینه و رایگان هستند را داشته باشید.

تور اقساطی استانبول را از همین رزرو نمایید و هزینه اش را 10 بعد پرداخت کنید.

مکان هایی برای تفریحات رایگان استانبول

از قدم زدن بر روی پل گالاتا لذت ببرید

از آنجا که پل گالاتا در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و دو طرف شاخ طلایی را به خود متصل می کند، محل رفت و آمد بسیاری از گردشگران است و از قدیم یکی از بهترین جاها برای قدم زدن و سر زدن به رستوران های کوچک و محلی بوده. همیشه افرادی را در حال ماهیگیری در آنجا می بینید.

زوج های جوان و گردشگران مختلفی این پل را به عنوان مکانی برای وقت گذرانی انتخاب می کنند، از جمله کارهایی که می توانید بر روی این پل 490 متری که یادگاری از آخرین سال های قرن 19 میلادی است انجام دهید، عکس و سلفی های خاص بگیرید و مرغ های دریایی را که از بالای سر شما پرواز می کنند تماشا کنید. حتما به اغذیه فروشی های این پل به خصوص آن ها که غذای دریایی می فروشند سر بزنید.

آشنایی با تفریحات رایگان استانبول
تفریحات رایگان استانبول

در موزه مدرن استانبول آثار هنری را مجانی ببینید

یکی دیگر از تفریحات رایگانی استانبول که می توانید انجام دهید؛ رفتن به موزه استانبول مدرن در روزهای پنجشنبه است که می توانید به طور رایگان از آن دیدن کنید. آثاری که از آن بازدید می کنید، حاصل کار هنرمندان بین المللی و ترکیه ای است و دارای چند نمایشگاه اصلی و 5 نمایشگاه دائمی است. این موزه در سال 2004 میلادی در منطقه بی اوغلو افتتاح شد. این موزه اولین موزه‌یخصوصی بوده که آثار هنری مدرن و معاصر را نشان می دهد.

این موزه دارای 2 طبقه است، در طبقه ی اول آن آثار هنری مختلف و در طبقه ی دوم، کافی شاپ و فروشگاه آثار هنری قرار گرفته است. ساعت کاری موزه مدرن استانبول از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر است و در روزهای پنجشنبه تا ساعت 8 شب هم باز خواهد بود.

بازدید از آثار هنری موزهای استانبول
تفریحات رایگان استانبول

از محله رنگارنگ و زیبای بالات لذت ببرید

یکی از محله های قدیمی و مشهور استانبول بالات نام داردکه بخاطر تمیز و رنگارنگ بودن آن مورد استقبال گردشگران و توریست ها واقع شده است. بازدید از این محله هم یکی دیگر از تفریحات رایگان استانبول است که حتی می توانید از ساختمان ها و جاذبه هایی که در آن جای گرفته به صورت رایگان بازدید کنید.

این مکان قبل از اینکه شناخته و به مکان عمومی تبدیل شود به خانواده‌های ارتدوکسی که در استانبول زندگی می کردند و از طبقه متوسط جامعه بودند تعلق داشت. در آنجا می توانید جاذبه هایی مثل کلیسای سنت جورج، کلیسای سنت استفن و کالج ارتدوکس های یونانی فانار را مشاهده کنید.

تفریحات رایگان استانبول
یکی از تفریحات رایگان بازدید از محله های رنگی استانبول است

بوسفر معروف و هیجان انگیز را ببینید

تنگه مشهور بوسفر استانبول که یکی دیگر از تفریحات رایگان استانبول است، در نزدیکی خود دارای محله های دیدنی و معروف زیادی است که هرکدام به نوعی زیبایی خاص خود را دارد. ببک و اورتاکویدو محله ی فوق العاده ای هستند که دید خوبی به بوسفر دارند؛ دسترسی به این دو محله بسیار آسان و راحت است که حتی با اتوبوس هم می توانید به راحتی بین این دو یا حتی میدان تکسیم رفت‌وآمد کنید.

با جاذبه های استانبول بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر دو محله ی زیبای نام برده شده، می توانید رفت و آمد کشتی های مختلفی مثل کروز را در این تنگه تماشا کنید. مسجد قدیمی اورتاکوی هم یکی دیگر از جاذبه های دیدنی است که پیشنهاد می شود حتما در برنامه تفریحی خود قرار دهید.

آشنایی با تفریحات رایگان استانبول
تنگه بوسفر استانبول

بزرگ ترین بازار سرپوشیده ی دنیا

یکی دیگر از تفریحات رایگان استانبول بازدید از بازار سرپوشیده استانبول است. این بازار از بزرگ ترین بازارهایی است که هرچه بخواهید را می توانید در آن پیدا کنید. پیشنهاد می شود حتی اگر قصد خرید هم ندارید یکبار هم که شده به آنجا رفته و از فضای پرجنب و جوش آن لذت ببرید. در این بازار چهار هزار مغازه مختلف و رنگارنگ وجود دارد که اگر هم قصد خرید کردید، می توانید هر چیزی که نظرتان را جلب کرد به راحتی پیدا کنید و آن را بخرید؛ حواستان باشد که چانه بزنید، زیرا فروشندگان مبلغ زیادی را روی جنس ها می کشند پس می توانید به راحتی تخفیف بگیرید

بزرگترین بازار سرپوشیده استانبول

گالری هنری رایگان در خیابان استقلال

خیابان استقلال در ترکیه یکی از معروف ترین خیابان هایی است که گالری های متعددی دارد و محلی برای ملاقات افراد مختلف است. گالری های فراوانی که در این خیابان واقع شده است، مرکز تحولات فرهنگی و هنری ترکیه است. از معروف ترین این گالری ها می توان به مجموعه گالریست، گالری نو، آرتر و نیو گالری اشاره کرد؛ اما یکی از بزرگ ترین و بهترین این گالری ها، یک ساختمان زیبا است که هر طبقه آن دارای گالری های زیبا و متفاوتی بوده که بازدید از آن ها کاملا رایگان است و می‌توان بازدید کردن از این گالری ها را جز تفریحات رایگان استانبول به شمار آورد.

هنرهای خیابانی استانبول
تفریحات رایگان استانبول

مسجد تاریخی زیرک استانبول

یکی دیگر از تفریحات رایگان استانبول مسجد زیرک است؛ علاوه بر معماری زیبا و جذاب این مسجد تاریخچه آن هم بسیار شنیدنی است. در گذشته این مسجد صومعه ای بوده که به پانتون ها تعلق داشته و در آخر که عثمانی ها روی کار آمدند، این صومعه سقوط کرد و کاربرد خود را از دست داد. این مسجد یکی از دو بنای ساخته شده ی مذهبی و باستانی بیزانسی به جای مانده در استانبول است، که با بازدید رایگان از آن، می توانیم این مسجد را هم جز تفریحات رایگان استانبول به حساب بیاوریم.

مسجد زیرک استانبول
تفریحات بدون هزینه استانبول

نگاره های مدرن ترک ها در موزه ی نقاشی

یکی دیگر از تفریحات رایگان در استانبول دیدن موزه نقاشی است که اولین تجربه ترک ها درباره موزه ی هنر های زیبا و مجسمه سازی بوده که مستقیم توسط آتاتورک در سال 1937 افتتاح شد. شما می توانید در روزهای یکشنبه و دوشنبه به صورت رایگان از موزه نقاشی دیدن کنید و در روزهای دیگر در نوبت بعد از ظهر به صورت نیم بها به آنجا بروید.

بازدید از تفریحات رایگان استانبول
نگاره های مدرن ترکی

تفریحات رایگان استانبول تعداد زیادی دارد که در این مقاله توانستیم فقط تعداد کمی از آن را برای شما نام ببریم؛ شما می توانید لذت سفرتان را به استانبول با رفتن به جاهایی که خرج کمتری دارد دوچندان کنید تا بتوانید کلی خوش بگذرانید.

برای خرید سوغاتی های جذاب به بازارهای محلی استانبول حتما سر بزنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.