مراکز خرید استانبول

بهترین مراکز خرید استانبول

۰۷ تیر ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

بی‌شک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر، خرید کردن برای خود و یا گرفتن سوغاتی برای عزیزان‌مان است. همانطور که می‌دانیم شهر استانبول یکی از مقاصد گردشگری در جهان است که دارای مراکز خرید کوچک و بزرگ جذاب، متنوع و حتی منحصربفرد است. با وجود این موضوع اما همچنان یکی از سوالات رایج در میان مسافران تور استانبول این است که برای خرید باید به کجا برویم. بنابراین لازم دیدیم در مقاله “بهترین مراکز خرید استانبول” به این سوال متداول پاسخ دهیم تا بتوانید بدون اتلاف وقت و با آگاهی به خرید کردن بپردازید.

بهترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید استانبول شناخته می‌شود. مرکز خرید ایستینیه به دلیل دسترسی آسان، داشتن اجناس باکیفیت و فضای دلنشین همواره با استقبال حجم زیادی از گردشگران و افراد بومی این شهر روبرو می‌شود. مرکز خرید به دو بخش سرپوشیده و سرباز تقسیم شده است.

قسمت سرپوشیده مرکز خرید ایستینیه شامل صدها فروشگاه و مغازه با برندهای معروف و متنوع می‌باشد. این قسمت همچنین شامل مجموعه‌ای از رستوران‌ها و فست فودهایی با غذاهای متنوع بین المللی و سنتی ترکیه است. وجود یک سینمای سه بعدی و صنایع سنتی این کشور از دیگر جذابیت‌های قسمت سر پوشیده مرکز خرید ایستینیه به شمار می‌رود.

اما آنچه بیش از هر چیز در این مرکز خرید که از بهترین مراکز خرید استانبول است، مورد توجه قرار می‌گیرد، بخش فضای باز آن است. در این بخش از ایستینیه انواع برندهای معروف و لاکچری مانند شانل، هرمس، جیمی چو، دیور و لوئیز ویتون، هر یک ساختمانی را به خود اختصاص داده اند. این موضوع باعث شده تا فضای سر باز ایستینیه مانند دهکده کوچکی به نظر برسد که با ساختمان‌هایی از برترین برندها احاطه شده است. لازم به ذکر است که در این دهکده لوکس نگران تغذیه خود نباشید زیرا کافه و رستوران‌هایی مانند کافه آرمانی، جیجی و ماسا این نیاز بازدیدکنندگان را نیز تامین می‌کند.

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید گالریا

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر به استانبول هیجان خرید، باعث می‌شود به محض ورود به این شهر و قبل از هر کاری به یکی از مراکز خرید مراجعه کنید، باید بگوییم مرکز خرید گالریا استانبول که در امتداد جاده ساحلی واقع شده، در انتظار شما است. مرکز خرید گالریا که اولین و بهترین مراکز خرید استانبول است، با الهامی از یکی از مراکز خرید شهر تگزاس یعنی مرکز خرید گالریا هیوستون ساخته شده است. در دهه ۸۰ تورگوت اوزال، نخست وزیر وقت ترکیه، ساخت این مرکز را در زمینی به مساحت ۷۷۰۰۰ متر مربع پیشنهاد کرد.

این مرکز دارای چندین فروشگاه معروف، رستوران، سالن نمایش فیلم، یک سالن بولینگ و یک مرکز اسکیت روی یخ است. گالریا در سال ۱۹۹۰ توسط شورای بین المللی مراکز خرید به دلیل طراحی پیشرفته، ساخت سریع و ویژگی‌های ساختاری منحصر به فردش، به عنوان برجسته‌ترین مرکز خرید جهان شناخته شد.

مرکز خرید گالریا

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید آکمرکز در بشیکتاش که یکی از محله‌های پر رونق استانبول است، قرار دارد. واقع شدن این مرکز خرید در نزدیکی محله‌های تجاری لونت و ماسالک از مزایای آن به شمار می‌رود. مرکز خرید آکمرکز که مساحتی معادل ۱۸۰۰۰۰ متر مربع دارد، دارای حدد ۲۵۰ فروشگاه در چهار طبقه است. داشتن خدمات حمل و نقل رایگان و نزدیک بودن آن به اقامتگاه‌ها و هتل‌های منطقه، به محبوبیت این مرکز خرید بین گردشگران افزوده است.

آکمرکز در دسامبر سال ۱۹۹۳ افتتاح شد و هر روز بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای خریداران است. این مرکز خرید در سال ۱۹۹۵ از سوی ICSC به عنوان بهترین مراکز خرید استانبول و مرکز خرید اروپا انتخاب شد. آکمرکز در سال ۱۹۹۶ جایزه بهترین مرکز خرید جهان و جایزه بین المللی طراحی و توسعه را دریافت کرده است. این مرکز خرید تنها مرکز خرید در دنیا است که هر دوی این عنوان‌ها را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این؛ در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین طراحی داخلی تجاری اروپا به آکمرکز تعلق گرفت.

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید فروم

تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که؛ هر آنچه نیاز دارید را در مرکز خرید فروم استانبول که یکی از بهترین مراکز خرید استانبولاست، پیدا خواهید کرد. مرکز خرید فروم در زمین بزرگی به مساحت ۴۹۵۰۰۰ متر مربع ساخته شده که ۸۰۰۰ متر مربع آن به اولین آکواریوم غول پیکر ترکیه یعنی Turkuazoo و اولین موزه یخ ترکیه یعنی Magic Ice اختصاص یافته است.

فضای باقی مانده این مرکز خرید بین چندین فروشگاه بزرگ مانند ایکیا، فروشگاه‌های ورزشی بزرگ، چندین فروشگاه فن آوری، ۶۲ فروشگاه پوشاک برندهای ترکی و بین المللی، ۱۵ کافه، ۳۴ رستوران، ۱۰ سالن سینما، سالن بولینگ، اتاق‌های مخصوص بازی کودکان، پارک ژوراسیک و پارکینگ اختصاصی تقسیم شده است. علاوه بر موارد ذکر شده، یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این مرکز خرید داشتن فضایی بزرگ جهت برگزاری کنسرت ها، رویدادهای ورزشی و فستیوال‌های مختلف است.

راهنمای سفر به استانبول و نکات ضروری که باید بدانید!

مرکز خرید زورلو

مرکز خرید زورلو که در نزدیک میدان تکسیم و قسمت اروپایی استانبول واقع شده، یکی از مراکز خرید مدرن و لوکس استانبول است. این مرکز که در زمینی به مساحت ۱۰۵۰۰۰ متر مربع ساخته شده، دارای ۲۰۵ فروشگاه مختلف است. مجموعه فروشگاه‌هایی از برندهایی در زمینه کیف و کفش، جواهر آلات و پوشاک که در کنار مراکزی مانند سینما، رستوران، کافه و امکانات تفریحی باعث محبوب و لوکس بودن این مرکز خرید شده است. علاوه بر این موارد، زورلو دارای یک هتل ۵ ستاره، چند مجتمع مسکونی، پارکینگ اختصاصی و سالن اجرای نمایش نیز می‌باشد. این مجموعه یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است.

مرکز خرید زورلو

مرکز خرید کانیون

کانیون یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در ۴ طبقه است. نام این مرکز خرید، برگرفته از طراحی دره مانند آن است. مرکز خرید کانیون در وسط منطقه تجاری لونت واقع شده و دسترسی مستقیم به متروی لونت دارد. این موضوع باعث می‌شود گردشگران و افراد بومی بتوانند بدون اتلاف وقت و با هزینه پایین خود را به این مرکز خرید زیبا برسانند. امکاناتی همچون وجود اتاق بازی کامپیوتری، سالن نگهداری کودکان، سالن بدنسازی، سالن سینمای چند بعدی، خشکشویی، آرایشگاه و همچنین کافه‌ها و رستوران‌ها در کنار معماری منحصربفرد کانیون، این مرکز خرید را حتی به یکی از جاذبه‌های توریستی استانبول تبدیل کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای ”بهترین مراکز خرید استانبول

  1. مرکز خرید زورلو . مرکز خرید آکمرکز دوتا ا بهترین مراکز خرید استانبول هستند البته از نظر خودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.