زیباترین شهر های هند

زیباترین شهر های هند برای سفر

۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

یافتن زیباترین شهر های هند برای سفر، کارِ ساده ای نیست. شما هند را با چه چیزی می شناسید؟ با تنوعِ فرهنگی و قومیتی؟ شیر چایی ها و بامیه هایی که مردمانِ هند، زندگی را یک روز بدونِ این دو نمی توانند تصور کنند؟ رنگارنگیِ غذا ها و ادویه جات و زیورآلات و ساری هایِ زنانش؟ با آمیتا باچان و همسرش که در تمام کار ها باهم بازی میکنند؟ یا طیفِ گسترده فیلم های به معنایِ واقعی هندی با موضوعات و سکانس های بیش از حد باور پذیرش ؟!
این که از میان این همه نشانه یکی را به عنوانِ نمادِ هند برگزینید حقیقتا کارِ ساده ای نیست. دقیقا مثلِ کاری که ما میخواهیم انجام دهیم.

شما هر آن قدر هم که بخواهید هزینه های سفر خود را با کوتاه کردنِ اقامتتان در هند کاهش دهید، باز هم نمیتوانید مثلا در طولِ یک هفته تمامِ شهر های جذابش را ببینید و با نماد های هر شهر سلفیِ در خوری بگیرید. پس در ادامه لیستی معقول از جذاب ترین و زیباترین شهر های هند برای سفر را ارائه می دهیم تا بشود با یک اقامتِ یک هفته ای در هندوستان از تمامشان دیدن کرد.

چنای | Chennai

شما برای ورود به جنوبِ هند و دیدار با عجایبش، ناگزیر هستید تا از دروازه این شهر عبور کنید. چنای همان دروازه است. چنای از آن دسته شهر های تک بعدی نیست. نه در دلش فقط آثار باستانی و ماقبل تاریخ دارد و نه سراسر بنا های مدرنی که در فیلم های علمی و تخیلی، نمادِ آینده بشر هستند. این شهر ترکیبی هوشمندانه از معماری مدرن و سنتی است. این هوشمندی آنقدر گیرایی دارد که سالانه میلیون ها نفر را، هم برای دیدار با بُعدِ نوینش و هم برای ملاقات با قسمتِ باستانی و تاریخی اش ترغیب میکند.

زیباترین شهر های هند

آگرا | Agra

این شهر با اقتدار میتواند از زیباترین شهر های هند برای سفر شناخته شود. امکان ندارد در خیابان، از یک هندی نشانی آگرا را بپرسید و برای شما با کروکی دقیق شرح ندهد. یا اصلا خودش با اشتیاق شما را به مقصد نرساند. بله. آگرا آن قدر مسحور کننده هست که هر فردِ هندی در مقابلِ توریست ها به زیبائیش افتخار کند و دوست داشته باشد که همه آن را ببینند.

آگرا حق دارد که تا این حد جذابیت داشته باشد. اگر هر شهری یک تاج محلِ افسانه ای و باستانی در دلِ خود داشته باشد، طبیعی است که حُسنش به اتفاقِ ملاحت جهان بگیرد! اما از آن جایی که تاج محل فقط یک بار در طولِ تاریخ تکرار شده است، در نتیجه تبدیل به یگانه فاتحِ قشون قلبِ گردشگران شده است!

با تور اقساطی هند الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

دهلی | Delhi

دیگر وقتی دومین کلان شهرِ هند با قدمتِ 5000 هزار ساله باشید و جمعیت میلیونی ات هر روز رو به افزایش باشد، باید هم از امکانات و ظرفیت های مناسب و معقولی برای جذب و پذیرایی توریست ها بر خوردار باشید. دهلی به شهرِ فستیوال ها مشهور است. در هر فصل، یک جشنواره منحصر فرد و جذاب همچون خون در رگ های دهلی جریان دارد. برای مثال :

  • فصل بهار: فستیوال هولی ( جشنِ رنگ )
  • فصل تابستان : فستیوال روز استقلال
  • فصل پائیز : فستیوال بای دوج ( روزِ برادر )، جشنِ دیوالی، چات فستیوال !
  • فصل زمستان : کریسمس

عادلانه نیست که حرف از دهلی به میان آمده باشد و از ذکرِ چند مورد از محبوب ترین نقاطِ توریستی اش فاکتور بگیریم : قلعه سرخ، مسجد جمعه، آرامگاه همایون و دروازه هند از بنا های تاریخی و گردشگری دهلی محسوب می شوند.

مادورای | Madurai

یکی دیگر از زیباترین شهر های هند مادورای است. مادورایی ها در زمان باستان با رومیان، داستان های تجاری و بازرگانیِ زیادی داشته اند. اصلا همین که نامِ رومِ باستان به میان می آید، کافی است که به ما بفهماند یک شهر تا چه حد قدمت و پشتوانه تاریخی و ارزش برای ملاقات کردن دارد. از جمله مکان‌های دیدنی در مادورای ، معبدِ میناک شی است که ساختمانی استثنایی به همراه مجسمه‌های رنگارنگ اساطیری دارد و از قدیمی‌ترین دست ‌ساخت‌های بشر در جنوب آسیا است که روزانه بیش از 15000 نفر را مجذوب یکی از بهترین شهرهای هند می‌کند.

زیباترین شهر های هند

واراناسی | Varanasi

از آن دسته شهر هایی که گردشگرانِ زیادی به آشروم هایش پناه می برند تا همانند فیلمِ بخور، عبادت کن، عشق بورز به بُعد نیایش کردنش بپردازند، کمی در معابدش گوشه عزلت گزیده و به فرمولِ پالایشِ نفسِ خود دست پیدا کنند. این شهر همچنین به عنوان یکی از مقدس‌ترین شهرهای هند برای پیروان آیین هندوئیسم و آیینِ جِین محسوب می‌شود.

آداب و رسوم صمیمی زندگی و مرگ در این شهر همچنان جریان دارد که برای نمونه مردم از نقاط مختلف هند به این شهر سفر می‌کنند تا گناهانشان را در رودخانه گنگ بشویند. قدم‌زدن در کنار رودخانه و تماشای غروب آفتاب بر روی قایق‌های شناور بر رودخانه گنگ، ازجمله دیگر مواردی‌ است که رفتن به واراناسی به عنوان یکی از بهترین شهرهای هند را، به یک باید تبدیل می‌کند !

گوا | Goa

گوا یکی دیگر از زیباترین شهر های هند برای سفر می باشد. گوا شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است که شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا می شود. همچنین وسیع‌ ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و طبیعت چشم گیر این شهر مانند تپه‌ های بسیار سبز در کنار رودهای اغوا کننده یِ زیبا، نخل‌ های فراوان و سایر درختان گرمسیری باعث شده سالانه گردشگران بسیاری به گوا سفر کنند. از جاذبه های گردشگری گوا می توان به کلیسا پانجیم، معبد شری مانگشی، فورت آگودا، کلیساهای قدیمی گوا، ساحل ماجوردا اشاره کرد؛ و در نهایت هم ساحل دونا پائولا که معروف به بهشت عشاق معروف است.

قبل از سفر به هند با واحد پول هند آشنا شوید !

جیپور | Jaipur

یکی دیگر از شهر های باستانی هند ، جیپور است . این شهر آب و هوایی نیمه خشک دارد. از جاذبه های گردشگری شهر جیپور می توان به کاخ شهر، هاوا محل، رصد خانه جانتار مانتار، موزه آلبرت هال، باغ وحش جیپور، جال محل، قلعه آمیر، قلعه جاگار، الفنتستیک و بازار های رنگارنگ و متفاوت جیپور اشاره کرد. جیپور به شهرِ صورتی نیز مشهور است!
امیدواریم زیباترین شهر های هند برای سفر را که از میان صدها شهرِ زیبایِ هند که با وسواسِ خاص و ترفندِ دست چین کردن، به شما معرفی کردیم لذت برده باشید.

زیباترین شهر های هند

جهت اطلاع از شرایط تور اقساطی هند و رزرو آن با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.