راهنمای سفر به گوا

راهنمای سفر به گوآ

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

گوآ نه تنها در هند و آسیا، بلکه در تمام دنیا یکی از مقاصد توریستی مورد علاقه گردشگران است. هر سال در بهار و پاییز، افرادی که می خواهند آب و هوای ملایم هند را در کنار سواحل زیبای این کشور تجربه کنند از سر تا سر دنیا به گوآ می آیند و از اقامت در “شهری که نمی خوابد” لذت می برند، راهنمای سفر به گوآ برای طرفداران این شهر عجیب و شگفت انگیز نوشته شده است.

دلیل وجود این اسم برای گوآ، این است که مراکز تفریحی و کافه ها و رستوران های آن تا صبح باز هستند و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید افرادی را ببینید که از مناظر ساحلی لذت می برند یا زیر نخل ها غذاهای محلی هند را می خورند. برای سفر به گوآ چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم و چه اقداماتی انجام بدهیم؟ در این مطلب با هم راراهنمای سفر به گوآ را می خوانیم.

برای سفر به شهر گوا همین الان می توانید تور اقساطی هند را خرید نماییدو هزینه اش را 10 بعد پرداخت کنید.

گوآ، یک منطقه بهشتی در آسیا

گوآ در ساحل غربی هند قرار دارد، رود ترکُل (Terekhol) از شمال آن را از منطقه ماهاراشترا جدا می کند و از غرب، مرزهایی با دریای عرب دارد. بیشتر افرادی که به گوآ سفر می کنند، آن را یک “جزیره” صدا می کنند اما واقعیت این است که گوآ جزیره نیست و کوچک ترین استان هند محسوب می شود.

شاید بد نباشد که بدانید گوآ، ثروتمندترین استان هند هم است و از نظر تولید ناخالص، بالاترین رتبه را در بین استان های دیگر هند دارد (دو برابر میانگین کشوری) و نرخ رشد اقتصادی اش هم 8.23% است. گوآ سالانه هزاران گردشگر از کشورهای مختلف جهان به ویژه آمریکا و اروپا دارد اما طبق آخرین آمار (که در سال 2016 منتشر شد) توریست های روسی بیشترین تعداد گردشگران این منطقه را تشکیل می دهند.

راهنمای سفر به گوآ
راهنمای سفر به گوآ

هزینه های سفر به گوآ

این روزها آژانس ها و شرکت های مختلفی تورهای گوآ را ارائه می دهند (یا تورهای بازدید از هند که گوآ هم جزئی از آن هاست). بسته به نوع اقامتتان در گوآ، قیمت های مختلفی خواهید پرداخت. مثلا اگر در هتل های پنج ستاره اقامت کنید و غذاهایتان را در رستوران های لوکس و مجلل این منطقه بخورید، سفر گرانی خواهید داشت (شاید نزدیک به بیست و پنج هزار دلار) اما خیلی از آژانس ها هم پکیج های اقتصادی در حدود چهار هزار دلار را ارائه می دهند (بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی برای سفر، حتما قیمت ارز را چک کنید و از آژانسی که می خواهید با آن سفر بروید هم استعلام بگیرید).

هر روپیه هند (INR)، پنجاه و پنج تومان است و یکی از ارزهای نسبتا ارزان محسوب می شود اما قیمت غذا و اقامت در هند چندان ارزان نیست. میانگین یک وعده غذایی در هند برای شما صد و پنجاه روپی هزینه خواهد داشت و این نکته را هم فراموش نکنید که در گوآ، ممکن است قیمت ها کمی بالاتر از شهرهای دیگر باشند.

تور دهلی قسطی نیز توسط پیله های پرواز برگزار می گردد.

چه زمانی به گوآ سفر کنیم؟

به طور کلی هند در پاییز و بهار گردشگران بیشتری دارد، چون در این ماه ها آن گرمای غیر قابل تحمل را نخواهد داشت. بهترین زمان سفر به گوآ، بین نوامبر و مارس (آبان-آذر و فروردین) است. در این ماه ها؛ گوآ آب و هوایی معتدل و مطبوع دارد و نسیم خنک شب های آن را دوست داشتنی تر می کند و مهم تر از همه، رطوبت هما شما را اذیت نخواهد کرد.

اما اگر به دنبال یک سفر اقتصادی هستید، بد نیست بدانید که تابستان ها به دلیل کاهش تعداد گردشگران قیمت هتل ها و اقامتگاه ها کمتر است و اگر هیچ هایک می کنید یا یک سفر گروهی ارزان دارید، احتمالا بهتر است در ماه های تیر، مرداد و شهریور به گوآ بروید.

راهنمای سفر به گوآ
بهترین زمان سفر به گوا

نحوه دریافت ویزا و اقامتتان را از قبل مدیریت کنید

اولین قدم برای شروع برنامه ریزی سفر، پیدا کردن جایی برای ماندن است. در سایت هایی مثل tripadvisor، تمام هتل های این منطقه با قیمت ، تعداد اتاق، امکانات و لوکیشن دقیق مشخص شده اند و می توانید از طریق همین سایت آن ها را رزرو کنید یا آدرسشان را نگه دارید تا هنگام رفتن بتوانید زود اتاقتان را بگیرید. قیمت هتل های گوآ از صد دلار شروع می شود و تا چند هزار دلار هم بالا می رود (برای سوییت های اختصاصی یا پنت هاوس ها).

همچنین گوآ تعداد زیادی هاستل دارد که شاید به اندازه هتل اختصاصی و لوکس نباشند اما قیمت های خیلی پایینی دارند (در حد پنجاه دلار یا حتی کمتر) تا بتوانید بودجه تان را در سفر هند، بهتر مدیریت کنید.

ویزای هند، یکی از راحت ترین و سریع ترین ویزاهایی است که برای گردشگران صادر می شود و نهایتا هفت روز از وقت شما را می گیرد. برای گرفتن ویزا (الکترونیکی یا لیبل) باید فرم ویزا، اصل پاسپورت، عکس رنگی، کپی شناسنامه و بلیط رفت و برگشتتان (و یک سری مدارک دیگر که باید استعلامشان را از سفارت بگیرید) را ارائه و بعد هزینه ها را با مجری تور هماهنگ کنید. توجه کنید که تمام ویزاهای گردشگری هند زیر سی روزه هستند.

راهنمای سفر به گوآ
اخذ اقامت توریستی هند

مراکز اقامتی ارزان و گران گوآ کدام ها هستند؟

همان طور که پیش از این هم گفتیم، در گوآ با مبالغی از پنجاه دلار تا چند هزار دلار می توانید هاستل، اقامتگاه و هتل پیدا کنید. مثلا هتل آکرون (که کنار ساحل قرار دارد)، شبی دو میلیون و ششصد و هفتاد و پنج هزار روپییه هزینه خواهد داشت یا هتل آمارا، حدود یک میلیون و نهصد روپیه برای هر شب اقامت از مهمانان دریافت می کند.

این هتل ها رستوران های اختصاصی، پلاژ خصوصی و خدمات کامل ارائه می کنند. هتل اویو کاسا در این منطقه، شبی نهصد و نود و نه روپیه هزینه دارد و همچنین هاستل پاندا (که در خیلی از شهرهای دیگر هند هم شعبه دارد) تقریبا رایگان گردشگران را قبول می کند.

آیا می دانید بهترین زمان سفر به هند کی است؟

هزینه های خورد و خوراک در رستوران های گوآ

به طور کلی، هزینه غذا در هند نه خیلی ارزان است و نه خیلی گران. که یک وعده غذا در یک رستوران معمولی، صد و شصت روپیه و یک وعده دو نفره در رستورانی گران قیمت، هشتصد روپیه تمام می شود. یک لیوان قهوه، صد و هفده روپیه قیمت دارد. گوآ یک منطقه توریستی و تقریبا لوکس است و ممکن است این قیمت ها تا دو برابر هم بیشتر شوند. بیشتر رستوران های گوآ کنار ساحل قرار دارند.

رستوران آماوی (Amavi by Sumera) که غذاهای بین المللی مثل انواع گریل، پاستا و پیتزا را ارائه می کند بین ترویست ها محبوبیت زیادی دارد و همچنین چیکو شنتی (chique shanti) هم مقصد اصلی افرادی است که می خواهند غذای هندی بخورند. اگر به چیکو شنتی رفتید سالاد هندی، باتِم کاری و انواع خورشت گوشت هندی را از دست ندهید.

راهنمای سفر به گوآ
غذاهای محلی گوا

این مراکز خرید و مناظر طبیعی را از دست ندهید

کلیسای سنت فرانسیس: یک کلیسای چهارصد ساله با معماری باروک که پر از نقاشی های تاریخی است.
ساحل کوئریم: ساحلی که از شمال رودخانه ها به آن می ریزند و برای همین یکی از زیباترین سواحل منطقه گوآست. غروب آفتاب را در کوئریم از دست ندهید.

ساحل آگندا: پر از فروشگاه های کوچک محلی و افراد بومی است که در آن ها خرید و فروش می کنند یا حیواناتشان را به ساحل می آورند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.