راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ۴ دقیقه

دبی، یکی از کلان شهرهای بسیار بزرگ و مهم کشور امارات است که در سال های اخیر رشد و پیشرفت بسیار سریعی داشته است. دبی که به «عروس خلیج فارس» مشهور شده است، هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران و توریست هاست. تور اقساطی دبی، یکی از گزینه های اصلی بسیاری از گردشگران در سراسر دنیاست. هم چنین ایرانیان زیادی هر ساله برای تور دبی اقدام می کنند.

در صورتی که قصد سفر به امارات و دبی را داشته باشید، مطالعه این راهنمای سفر به دبی می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد. نکاتی که در ادامه این مطلب ارائه می گردند، می توانند باری داشتن یک سفر لذت بخش به دبی شما را راهنمایی کنند.

درباره دبی

دبی یکی از 7 شیخ نشین کشور امارات متحده عربی است. این شهر که در مجاورت خلیج فارس قرار دارد به عنوان بزرگترین شهر امارات شناخته می شود. دبی از نظر اقتصادی یکی از مهم ترین قطب های خاورمیانه و حتی جهان به حساب می آید.

راهنمای سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی

دبی به علت مجاورت با خلیج فارس آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب دارد. در فصل های گرم سال و مخصوصا تابستان دمای هوا در دبی بسیار بالاست و تحمل آن برای مسافران دشوار است. به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به دبی در فصل های سرد سال و ماه های آذر تا اسفند است (حدود دسامبر تا مارس). البته هوای دبی در زمستان ها نیز نسبتا گرم است و نباید انتظار هوایی خنک یا بارش باران در این منطقه داشت.

راه های سفر به دبی

در راهنمای سفر به دبی، آژانس های مسافرتی مختلفی خدمات تور اقساطی دبی و اقامت در این شهر را ارائه می دهند. بهترین و به صرفه ترین روش برای سفر به دبی، استفاده از تورهای دبی است که در پکیج ها و با هزینه های مختلفی ارائه می شوند.

هزینه های تور دبی شامل هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامت در هتل ها و هزینه حمل و نقل و غذا می شود. برای تهیه بلیط هواپیمای دبی آژانس های مسافرتی، امکانات مختلفی در نظر گرفته و بر همین اساس، قیمت بلیط فرق می کند. به طور کلی قیمت ایرلاین های خارجی حدود دو برابر ایرلاین های داخلی است.

بخش مهمی از این هزینه ها به هزینه هتل اختصاص دارد. در راهنمای سفر به دبی به لطف اینترنت امکان رزرو آنلاین هتل دبی فراهم شده است و می توان به سادگی و با یک جستجوی کوتاه، هتل های مختلف را با هم مقایسه کرد.

هزینه سفر به دبی

واحد رسمی پول کشور امارات، درهم امارات است. با این حال، تهیه درهم امارات در داخل ایران و همراه بردن آن به دبی چندان آسان و معقول نیست. بهترین کار برای همراه بردن پول به دبی، استفاده از ارزهای بین المللی یورو و دلار است. شما می توانید پس از رسیدن به دبی در صرافی های آن جا اقدام به تبدیل پول خود به درهم بکنید. این کار به صرفه تر و مناسب تر است.

هزینه اقامت

برای اقامت در دبی می توان از هاستل ها یا هتل ها استفاده کرد. هاستل ها گزینه خیلی مناسب و محبوبی برای اقامت نیستند و تعداد آن ها نیز محدود است. اما هتل ها برای اقامت در دبی گزینه مناسبی بوده و تنوع گسترده ای هم دارند.

هزینه خورد و خوراک

در دبی می توان انواع غذاها، از جمله غذا های بین المللی، ایرانی و فست فودهای مختلف را پیدا کرد. به طور کلی، هزینه یک وعده غذای دو نفره حدود 195 درهم و یک غذا در رستورانی ارزان قیمت حدود 40 درهم است. در دبی مک دونالدز نیز شعبه دارد که غذاهای آن ارزان تر و حدود 25 درهم است.

هزینه های حمل و نقل

دبی از نظر حمل و نقل امکانات زیادی دارد. برای حمل و نقل عمومی در دبی، می توان از اتوبوس، اتوبوس های آبی، تاکسی، مترو مونوریل استفاده کرد. متروی دبی خیلی گسترده نیست اما برای جابجایی در داخل شهر کاربردی است.

راهنمای سفر به دبی

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

در راهنمای سفر به دبی، در صورتی که برای مسافرت به امارات و دبی از خدمات تور اقساطی دبی آژانس های مسافرتی استفاده می کنید، نیازی نیست که خودتان برای دریافت ویزا اقدام کنید؛ چرا که تهیه ویزا یکی از خدمات مربوط به تور دبی است. اما اگر خود می خواهید نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایید، هزینه آن را خودتان باید پرداخت نمایید. امروزه فرایند اخذ ویزا و انجام کارهای لازم برای آن به صورت آنلاین انجام می شود.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی در دبی

یکی از گران ترین و معروف ترین هتل های موجود در راهنمای سفر به دبی، هتل برج العرب است. این هتل بسیار لوکس بوده و هزینه اقامت در آن بالاست.
هتل آتلانتیس هم یکی از هتل های گران قیمت و مجلل دبی است. این هتل هم امکانات متعددی به مسافران ارائه داده و یک اقامت خاطره انگیز به آن ها هدیه می دهد. هتل ایبیس دیرا سیتی سنتر، یکی از هتل های خوب با امکانات متعدد است. این هتل هزینه های کمتری نسبت به دو مورد پیشین دارد و در عین حال از امکانات اقامتی بسیار خوبی برخوردار است.

جاذبه هایی که باید در سفر به دبی ببینید

معروف ترین جاذبه دبی، برج خلیفه است. برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، دارای بزرگترین آسانسور دنیا و یکی از مهم ترین برج های دنیاست. کمتر توریستی را می توان پیدا کرد که از این محل بازدید نکند. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی دبی، آکواریوم دبی است. این آکواریوم معروف که بزرگترین آکواریوم دنیاست، در طبقه همکف دبی مال قرار داشته و به شکل یک تونل زیر آب است.

برج العرب و جمیرا از دیگر مناطق جذاب و دیدنی دبی به حساب می آیند. هم چنین آب نمای دبی، یکی از جاذبه های توریستی این شهر است که با توجه به آب و هوای بیابانی آن منطقه، بیش از پیش به چشم می آید.

راهنمای سفر به دبی

بهترین مراکز خرید دبی

دبی پر از مراکز خرید و فروشگاه های بسیار بزرگ است. از بهترین مراکز خرید دبی می توان به دبی مال اشاره کرد که هم یک مرکز خرید و هم یک مکان تفریحی است. امکانات موجود در این مرکز خرید بسیار متنوع و گسترده است. از دیگر مراکز خرید مهم دبی می توان به مرکز خرید مال امارات و سیتی سنتر دیره اشاره کرد.

بهترین رستوران های دبی

در راهنمای سفر به دبی اگر قصد داشته باشید در سفر به دبی از غذاهای ایرانی استفاده کنید، رستوران استاد دبی گزینه ای مناسب برای شماست. این رستوران که نزدیک ایستگاه متروی الفهیدی است، انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را سرو می کند. همچنین رستوران های شبستان، رستوران اسکاتز امریکن گریل و رستوران المنتهی از دیگر رستوران های مهم دبی شناخته می شوند.

خرید تور اقساطی دبی بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.