زیباترین برج های دبی

برج های دبی

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

اگر علاقه به سفر خارجی دارید و یا قصد سفر به شهری خاص و زیبا که در یادتان بماند و سفری خاطره انگیز را برایتان رقم بزند را دارید، پیشنهاد ما به شما شهر توریستی دبی است. شهر دبی در کشور امارات متحده عربی، در چند سال گذشته به یکی از مراکز جاذب، صنعتی و توریست محور در جهان و برای گذراندن اوقات فراغت، تبدیل شده است. در کنار جاذبه‌های شگفت انگیزی که این شهر دارد و مشاغل خاصی که دبی را پر از شهرت نموده است، شاید مشهورترین ویژگی‌های آن، بسیاری از منحصر به فردترین ساختمان ها و برج های دبی باشد که خط افق شهر را نشان می‌دهند.

در این مقاله، ما نگاهی دقیق تر به برخی از شگفت انگیزترین برج های دبی می اندازیم، و آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم. این ساختمان‌ها و برج ها از نظر معماری و نوع ساخت، بسیار زیبا و شگفت انگیز هستند. برای یک بار هم که شده، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به این شهر توریستی، سفر کنید.

با تور اقساطی دبی الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

برج خلیفه؛ برترین نماد شهر دبی

برج خلیفه یکی از مشهورترین برج های دبی است. حتی اگر نخواهید به دبی سفر کنید یا حتی به معماری نیز علاقه ندارید، احتمالا اسم برج خلیفه به گوشتان خورده است، حتی شاید در تلویزیون دیده باشید.

برج خلیفه که به طور رسمی، بلندترین ساختمان جهان است، در سال ۲۰۱۰ افتتاح گشته و در همان سال بیش از یک میلیون بازدید کننده از آن استقبال کردند. این ساختمان قرار بود نمادی ملموس از پیشرفت دبی باشد، اگر پایین برج بایستید و به این ساختمان نگاه کنید، به نظر می رسد که به آسمان می رسد، و مطمئناً مورد توجه بسیاری از رسانه‌های جهان قرار گرفته است. واقعا داخل آسمان است!

امروزه از برج خلیفه برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. از آپارتمان‌های مسکونی و دفاتر گرفته، تا هتل، کافه‌های شبانه و هر آن چیزی که فکرش را بکنید در این برج دیده می‌شود. مصارف ساختمان به همان اندازه متنوع بوده که معماری آن نوآورانه است. به عبارتی همان طور که خاص ساخته شده است، برای مشاغل و حرفه‌های مختلف و خاصی نیز مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از بزرگترین قراردادها یا معاملات جهان در لابی‌های این برج بی‌نظیر برگزار می‌شود که نشان از اعتبار این برج نزد تمام جهانیان دارد.

می‌توان گفت در حالی که دبی “بخاطر آسمان‌ها خراش‌ها و ساختمان‌ های لوکس و مدرنش، و شگفتی‌های معماری زیبایش شناخته شده است”، برج خلیفه “یک تجربه ی جدیدی و ایده ای نو از دیگر ساختمان‌ های دبی” است که این خود در زمان ساخت این برج دیده شده است و می‌توان گفت این برج الگویی برای مدرنیته و ساخت‌ سازهای انبوهی بود که در دبی صورت گرفت. همچنین نمای چشمگیر و دلفریب در دبی و آسانسوری که با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه عین موشک حرکت می‌کند”، “این بازدید را برای شما به لحظه ای فراموش نشدنی تبدیل خواهد کرد.

معروف ترین برج های دبی

برج العرب؛ رقیبی برای برج خلیفه

یکی دیگر از معروف ترین برج های دبی از نظر معماری برح العرب می باشد. شاید تنها ساختمانی که در دبی برای برج خلیفه از نظر شهرت بی نظیر آن، رقیب به حساب می‌آید، برج العرب است. با طراحی لوکس‌ترین هتل جهان، و طراحی منحصر به فردی که دارد، نه تنها توجه مهمانان، بلکه هر کسی را که می خواهد از آن ساختمان دیدن کند را جلب می‌کند.

اگر توان مالی شما نمی‌رسد که به این هتل بروید، می‌توانید، از این هتل زیبا بازدید کنید. این هتل در انتهای خیابان جمیرا در دبی واقع شده است و ۳۲۱ متر ارتفاع دارد. همچنین جزء هتل‌های بی نظیر ۷ ستاره در دنیا محسوب می‌شود. ۷ طبقه از این هتل در زیر دریا واقع شده است. بسیار محسور کننده به نظر می رسد. حتی تجسم این هتل در ذهن!

رزرو تور اقساطی امارات تنها با یک چک صیادی در پیله های عصر پرواز !

برج کایان؛ تنها برج مسکونی دبی

برج Cayan بر خلاف دیگر برج های دبی در لیست ما، تنها برجی است که کاملاً مسکونی است. این آسمان خراش از بیشتر ساختمان‌های آپارتمانی که در انگلیس به آن عادت کرده‌ایم، دارای یک طراحی چشمگیر است که از طبقه‌های پیچ خورده و پیچیده‌ای تشکیل شده است. در نگاه اول به این برج به نظر می رسد که این برج به دور خودش چرخیده است.

این ساختمان معماری پیچ و تابی زیبایی دارد که دیدن آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید زیرا از آن به عنوان شاهکاری در معماری جهانی یاد می‌شود. برج کایان در نزدیکی دبی مارینا واقع شده که ۳۰۶ متر ارتفاع و ۷۵ طبقه دارد و بلندترین ساختمان پیچ خورده در جهان است. این ساختمان علاوه بر اینکه یک معماری شگفت انگیزی دارد، بسیار مسحور کننده است. خطوط مستقیم ساختمان‌ های دبی در اطراف، به زیبایی با مارپیچ چرخان ۹۹ درجه ای در تضاد است.

زیباترین برج های دبی از نظر معماری

هتل آدرس بلوارد

دومین هتل موجود در فهرست ما، هتل آدرس بلوارد در مرکز شهر دبی است که می‌تواند در زیر سایه ی برج خلیفه واقع شود، اما حتی با وجود این رقیب با ابهت، هنوز هم می‌تواند به عنوان بخش برجسته‌ای در افق شهر جلوه کند. این هتل در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و یک جلوه‌ی افزودنی و منظره‌ی بصری برازنده و شیک و مدرنی را به منظره‌ی شهر افزود.

این هتل دیزاین و چیدمان هنری بسیار زیبایی دارد و در دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار دیدنی و جذاب است. این ساختمان ۷۲ طبقه دارد و دارای ۱۹۶ اتاق است که هر طبقه متراژ و امکانات مخصوص به خود را دارا است.
فاصله این هتل یا برج زیبا با برج خلیفه ۴۰۰ متر بوده و می‌توان گفت در نزدیکی محبوب‌ترین برج دبی قد علم کرده است؛ موقعیت مکانی آن به گونه‌ای است که شما می‌توانید با تاکسی به همه جا و به دیگر ساختمان‌ های دبی بروید.

آدرس بلوارد به خاطر انحنای زیبایش، نمای بصری بی‌نظیری را به شهر افزوده است. یک مزیت مثبت دیگر این هتل این است که به دبی مال بسیار نزدیک بوده و با تاکسی می‌توانید به آن برسید یا حتی پیاده بروید. فاصله آن با فرودگاه دبی ۹ کیلومتر است. همانطور که می‌بینید این هتل به همه جا نزدیک بوده و با تاکسی می توانید به هر جایی که تمایل دارید بروید.

هر ساختمانی که چشم انداز شهری زیبایی داشته باشد، بیشتر مورد توجه عموم قرار خواهد گرفت. اکثر ساختمان‌ های دبی از لحاظ معماری و ساخت به گونه ای ساخته شده اند که توانسته اند چشم اندازشان را به شهر خوب حفظ کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.