بهترین زمان سفر به دهلی

بهترین زمان سفر به دهلی

۰۹ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

پرسش درباره بهترین زمان سفر به دهلی، پرسش رایجی نیست. شاید معدود افرادی باشند که به دلایل کاری یا تفریحی بخواهند از دلهی ( یا به تلفظ فارسی : دهلی ) دیدار کنند و به طور کلی عظمتِ جذابیت و شکوهِ نهفته در زیبائیش را عاشقانه لمس کرده باشند.

اما این بدان معنا نیست که دهلی ظرفیت پذیرش گردشگر را نداشته باشد. به هر حال وقتی شهری دومین کلان شهرِ هند با قدمتِ 5000 هزار ساله باشد و جمعیت میلیونی آن هر روز رو به افزایش باشد ، باید هم از امکانات و ظرفیت های مناسب و معقولی برای جذب و پذیرایی توریست ها بر خوردار باشد !
دهلی، کیمیاگرِ جوهرِ گُدازنده ای است که میتواند هر مسی را تبدیل به طلا کند و هر طیفی از تعدد قومی فرهنگی را به آمیخته از جامعه مدرنیته و سنتی بدل کن.

دهلی به دمدمی مزاج بودنِ آب و هوایی و تغییرات ناگهانی دمایی مشهور است. پس گردشگران تور دهلی در هر فصلی از سال باید منتظر یک شوکِ هوایی از سویِ آسمان های دهلی باشند. بر اساس تجربیات به دست آمده از افرادِ سفرکرده به دهلی، بهترین زمان سفر به دهلی ماه های اکتبر تا می است. چرا که دمایِ هوا به صورت نسبتاً ثابتی سرد است. اصولا دهلی در فصل های سرد ارزشِ زیادی برای دیدن دارد.

در غیر این صورت آفتاب خانه مان براندازش حسابی با غدد تعریق شما وارد درگیری لفظی شده و قطره ای آب در بدتان باقی نمی گذارد. شرایط جوی و چند قطبی شدنِ دمای این شهر در میانِ ماه‌های فروردین تا مهر تبدیل به فاکتوری تاثیر گذار شده تا دهلی در این ماه ها رنگِ توریست هایِ کمتری را به خودش ببیند و از تردد و رفت و آمد گردشگران به صورت قابلِ ملاحظه ای کاسته شود. این را هم اضافه کنیم که فصل بارش‌های موسمی بهترین زمان بازدید از صحرای راجستان و بخش‌های شمال غربی هیمالیا است.

بهترین زمان سفر به دهلی

بهترین زمان سفر به دهلی برای خرید

بهترین زمان سفر برای خرید به دهلی با شروعِ فصلِ بهار در این شهر آغاز میشود. چرا که دهلی در این فصل به نهایت اعتدال بهاریش رسیده و گردشگران زیادی را برای ملاقات با خود ترغیب میکند. دهلی مالا مال از بازارچه ها و مغازه های سرگرم کننده و رنگارنگ و متنوع برای خرید و گشت و گذار است که هر گردشگری با دیدن آن ها نفسش از هیجان بند می آید !

 بازار ساروجینی ناگر

بازار ساروجینی ناگر در جنوب غرب دهلی و در نزدیکی فرودگاه صفدر جونگ قرار گرفته است. در این بازار می‌توانید سوغات هایی از جنس لباس و پوشاک با زیبایی و قیمتی مناسب تهیه کنید . قیمت تمام پوشاکی که در ساروجینی ناگر به فروش می‌رسد بسیار پایین بوده و حتی می‌توانید برخی برندهای معروف را هم با قیمتی پایین‌تر از اینجا بخرید . شاید ظاهر بازار کمی شبیه به بازارهای عمده فروشی باشد اما اینطور نیست . با آن که قیمت ها در این بازار سرشکن شدند ولی در اینجا هم باید مانند سایر نواحی دهلی چانه بزنید و قیمت‌ها را حتی نصف کنید.

 مرکز خرید دی ال اف امپوریو

دی ال اف امپوریو یکی از معروف‌ترین مراکز خرید دهلی و حتی کل هند محسوب می‌شود . همچنین می‌توان از آن به عنوان یکی از گران‌ترین مراکز خرید کشور و یکی از لوکس‌ترین‌ها نام برد . دی ال اف امپوریو تجربه خریدی لوکس و بی‌همتا را برایتان فراهم می‌کند که از محصولات طراحان مختلف و کالاهای مرتبط به سبک زندگی متغیر هستند . اینجا بیش از ۱۷۰ برند را جای داده که بیش از ۷۵ عدد از آن‌ها بین‌المللی هستند.

رزرو تور اقساطی هند بدون نیاز به ضامن و با اقساط 10 ماهه !

بهترین زمان سفر به دهلی برای طبیعت گردی

شاید بهترین زمان سفر به دهلی برای طبیعت گردی در دهلی ماه های فوریه تا مارس ( بهمن تا اوایل فروردین) است. ما اعتقاد داریم پس از پایان یافتن زمستان بهترین زمان سفر برای طبیعت گردی دهلی شروع می شود. زمانی که دیگر زمستان سپری شده و همگی مردم دهلی نو خود را برای هوای بهاری آماده می کنند. هوایی که پس از آن تابستان گرم منتظر شما است.

بنابراین این ماه ها یعنی از شروع ماه فوریه میلادی مصادف با نیمه های بهمن ماه، تا اواخر ماه مارس ( مصادف با پایان عید نوروز ما ایرانی ها ) فصلی بسیار خوش آب و هواست. فصلی در دهلی که هوا میان گرمای داغ تابستان و سرمای زمستان قرار گرفته و گل ها شکوفه می دهند. در این زمان دهلی حسابی دلِ توریست های عاشقِ طبیعت بکر و نفس بند آورنده را به دست می آورد. برخی از این طبایعِ زیبا و پر جذبه دهلی :

  •  قایق سواری در نزدیکی دروازه هند
  •  دریاچه سوراجکوند
  •  دریاچه دمداما
  •  دریاچه ناوکا ویهار در کنار قلعه قدیمی
  •  منطقه حفاظت شده پرندگان در کنار رود یامونا

بهترین زمان سفر به دهلی

بهترین زمان سفر به دهلی بر اساس فستیوال ها و رویداد ها

فستیوال های دهلی در فصل بهار به اوجِ خود میرسند. می توانید به دیدن نمایش ها و جشن هایی بروید که در سرتاسر دهلی به اجرا درمی آیند. در واقع تعداد گردشگرانی که در بهار از دهلی دیدن می کنند، با تعداد گردشگرانی که در فصل پاییز وارد این شهر می شوند، تقریبا یکسان خواهد بود.

  • فصل بهار: فستیوال هولی ( جشنِ رنگ )
  • فصل تابستان: فستیوال روز استقلال
  • فصل پائیز: فستیوال بای دوج ( روزِ برادر ) ، جشنِ دیوالی ، چات فستیوال !
  • فصل زمستان: کریسمس

سفر به کشور های خارجی همراه با رزرو تور اقساطی خارجی پیله های عصر پرواز !

بهترین زمان سفر به دهلی بر اساس جمعیت گردشگران

بهترین زمان سفر به دهلی بر اساس جمعیت گردشگران، ماه مارس است. زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید . شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری دهلی، دسامبر و بعد از آن ژانویه و نوامبر هستند. قیمت هتل و بلیط هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند.

بهترین زمان سفر به دهلی

ارزان ترین فصل سفر به دهلی

ارزان ترین فصل سفر به دهلی بر اساس تجربه گردشگران، فصل بهار و در حقیقت شروع ماه مارس است. شما میتوانید در این زمان به ارزان ترین محل های اقامتی و اجناس و سوغاتی هایی با مناسب ترین قیمت دست پیدا کنید.

خرید تور اقساطی دهلی بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.