بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

فکر میکنید بهترین زمان سفر به کاپادوکیا دقیقا چه روز و چه ساعتی است؟ تعیین ساعت دقیقش که اصلا در حوزه اختیارات ما نیست. در معین کردن روزِ دقیقش هم که ما باز جایز نیست دخالتی بکنیم و به قول معروف ریش و قیچی دست خودتان است. در حال حاضر شاید از خودتان بپرسید پس ما به چه کار شما می آییم ؟!
تنها کاری که در توان ما است، توصیه حدود کلی بهترین فصل برای سفر و جلوگیری از یخ زدگی یا گرمازدگی شما در فصل های نامناسب برای مسافرت است !

و اما درباره بهترین زمان سفر به کاپادوکیا می توان چه اظهار نظری کرد ؟ بر اساس تجربه افرادِ سفر کرده به کاپادوکیا، این شهر به علت بلندای قدِ سر به آسمان کشیده و دارای زمستان های به شدت سرد است. روز ها و شب های بوران خویی که هر کسی تاب و تحملِ شرایط دمایی منحصر به فردش را ندارد. کاپادوکیا غیر از زمستان ها در فصل های دیگر سر ناسازگاری با توریست ها را ندارد و به صورت کلی هوایش با ملاطفت بیشتری گونه گردشگرانش را لمس میکند.

دمای غالب کاپادوکیا در طول عمرِ باستانی اش گرم وخشک بوده. در فصل تابستان، کاپادوکیا از آن سمتِ بوم افتاده و با مزاج گرم و خشکش از توریست ها پذیرایی میکند. بر اساس تحقیقات، معقولانه ترین و بهترین زمان سفر به کاپادوکیا، فصل های پاییز و بهار است.

با تور اقساطی ترکیه الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا برای طبیعت گردی

بهترین زمان طبیعت گردی در کاپادوکیا قطعا وابستگی عاطفی و عمیقی به فصل ها و دمایش دارد! مثلا شما نمی توانید در زمستان یکی از معروف ترین طبیعت گردی های کاپادوکیا که بالن سواری است را امتحان کنید. چون آنقدر جریانِ قویِ باد در ارتفاعات این شهر بالن تان را تکان میدهد که در آن بالا هر لحظه آرزو می کنید یکی از قربانیان بمبارانِ هیروشیما و ناکازاکی می بودید ولی در این موقعیت که مشخص نیست قرار است در کدام مقصدِ نامعلومی در جوارِ حضرتِ حق فرود بیائید، قرار نمی گرفتید !

دیدن صخره ها و غار هایِ شهره آفاق شده کاپادوکیا هم که قطعا در فصل پائیز یا بهار آن مزه حقیقی را به شما منتقل میکند. در آخر نیز پدرانه به شما توصیه میکنیم که به هنگامِ بازدید از طبیعت بکری همچون دودکشِ جن و پری، فصل برایتان اهمیتی نداشته باشد و فقط و فقط به موقعیت زمانیتان از لحاظِ شب یا روز بودن و تنها یا دسته جمعی رفتن به این مکان توجه اکید داشته باشید !!

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا برای خرید

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا برای خرید در فصل های پائیز، بهار و اواسط تابستان است. در این فصل ها کاپادوکیا به علتِ آب و هوای مطلوب و مورد پسند توریستانش، از لحاظ اقتصاد گردشگری و صنعت جذب توریست، حال و هوای خوب و رو به رشدی را تجربه میکند. بر اساس تحلیل بازارِ صورت گرفته، این حجوم انبوه برای ملاقات با فرزند ارشد ترکیه و لمس تجربه سیاحت حیرت آورش، سبب افزایش تقاضایِ کالا و در نتیجه کاهشِ سطحِ عمومی قیمت ها میشود.

این در حالی است که کاپادوکیا در فصل زمستان به علت خشونت دمایی اش، دافعه ای برای گردشگران ایجاد میکند و چرخه ای معکوس از تحلیل گفته شده شکل میگیرد. به این صورت که به علت پائین آمدن تقاضا برای خرید سوغات و سایر چیز های دیگر، قیمت ها بالا تر میروند !

هر نقطه کاپادوکیا به خرید یک نوع سوغاتِ خاص مشهور است. مثل این جا که فومن به کلوچه هایش مشهور است ! مثلا اگر سودایی خریدِ فرش و قالیچه، ظروف سرامیکی، صنایع دستی و یا مبلمان و لوازم دکوری هستید، حتما به شهرِ گورمه شگفت آور سری بزنید. ( حقیقتا چه کسی ممکن است از کاپادوکیا با خودش مبل سوغات بیاورد ! ). از طرفی شهر کایسری، یکی دیگر از آن نگین های انگشتری توریست ها و مورد پسند گردشگران برای خرید لباس و پارچه های خوش طرح و نقش است.

به عنوانِ تیر آخر یک مرکزِ فروش جواهرات و سنگ های قیمتی در کاپادوکیا را به شما معرفی میکنیم که با خرید یکی از زیروآلاتش به عنوان سوغاتی برای فرد مورد نظر، تبدیل به قسمِ اول و آخرش در زندگی میشوید ! مرکزِ خرید عریض و طویلی به نام گروم اونیکس در اوچیسار، تخصصی ترین مکانِ فروش جواهر آلات و سوغاتی های دلربا در کاپادوکیا است.

آشنایی با واحد پول ترکیه و نکات استفاده از آن

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا بر اساس فستیوال ها و رویداد

کاپادوکیا به فستیوال های بهاری اش مشهور است. فستیوال های کاپادوکیا در فصل های توریستی مثل بهار و پائیز و اواخر تابستان، شروع به خودنمایی میکنند. در زیر چند نمونه از پر بازدید ترین فستیوال های کاپادوکیا در فصل بهار و اوایل پائیز را نام میبریم :

  • جشن Kaymakli Cream
  • جشن گیلاس آکسالور
  • مسابقه و فستیوال سالانه International Mountainbike مسابقه کاپادوکیا
  • اردوگاه هنر بین المللی در Cappadocia
  • مسابقه محلی مواد غذایی
  • جشنواره برداشت انگور( Urgup)
  • جشنواره بین المللی گردشگری و صنایع دستی آوانس
  • مراسم یادبود ( Haci Bektas Veli)
  • ردیاب ( Aladaglar Sky Trail)
  • جشنواره بین المللی شراب و جشنواره بین المللی اروگوئه
  • جشنواره فرهنگ و گردشگری کاپادوکیا
بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا بر اساس جمعیت گردشگران

کاپادوکیا در فصل های بهار و پائیز و اواخر تابستان، بیشترین هجوم توریست را به خود می بیند. کاپادوکیا در این فصل ها نهایت مهمان نوازی خود را به نمایش می گذارد.

ارزان ترین فصل سفر به کاپادوکیا

شاید ارزان ترین فصل سفر به کاپادوکیا، اواخر تابستان باشد. با شروع مرداد ماه، شما با کمی جست وجو در سایت های آژانس هواپیمایی میتوانید تورِ ارزان کاپادوکیا را نیز پیدا کنید !

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.