فرودگاه های بین المللی بلغارستان

معرفی فرودگاه های بین المللی بلغارستان

۰۳ آبان ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

در بین کشورهای اروپای شرقی، کشور بلغارستان اهمیت و جایگاه ویژه ای برای توریست ها و علاقه مندان به گردشگری دارد. این کشور در مناطق مختلف خود آب و هواهای مختلفی دارد؛ تنوع طبیعی و گستردگی فضاهای سبز بر جذابیت این کشور افزوده است و در کل بلغارستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان به حساب می آید. چنین کشوری طبیعتا باید دارای فرودگاه های بین المللی با کیفیت هم باشد. به همین دلیل در این مطلب به فرودگاه های بین المللی بلغارستان نگاهی می اندازیم.

بلغارستان سرزمین تمدن‌های کهن

بلغارستان به لطف داشتن طبیعت غنی و بسیار گسترده، تنوع آب و هوایی و داشتن تاریخچه ای بلند و بهر مندی از چندین اقامتگاه قدیمی انسان، هر توریستی را برای سفر وسوسه می کند. شهر وارنای بلغارستان با سواحل بی نظیرش و صوفیه، پایتخت این کشور با جاذبه های تجاری، توریستی و تاریخی فوق العاده مرکز بازدید توریست ها هستند.

بدیهی است که چنین کشوری برای آن که بتواند در زمینه توریسم پیشتاز باشد نیاز به چندین فرودگاه بین المللی استاندارد دارد. فرودگاه های بین المللی بلغارستان پیشرفته و مدرنی در شهر های مختلف این کشور ساخته شده اند. ما در این مطلب به مهم ترین فرودگاه های بین المللی بلغارستان خواهیم پرداخت. پیش از سفر به این کشور، آگاهی از مطالب ارائه شده در مطلب “فرودگاه های بین المللی بلغارستان” می تواند برایتان مفید باشد.

کشور بلغارستان

فرودگاه بین المللی صوفیه

لیست مهم ترین فرودگاه های بین المللی بلغارستان را با معرفی فرودگاه بین المللی صوفیه آغاز می کنیم. صوفیه پایتخت کشور بلغارستان و مهم ترین شهر آن است. از نظر جمعیت این شهر رتبه اول را در کشور بلغارستان از آن خود کرده است. توریست های بسیاری به شهر صوفیه می روند تا از مراکز تجاری، جاذبه های فرهنگی و اماکن تاریخی پیرامون آن دیدن کنند. صوفیه جز قدیمی ترین مناطق مسکونی انسان بوده است.

فرودگاه بین المللی شهر صوفیه، یکی از اصلی ترین و بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی بلغارستان است. این فرودگاه در سمت شرق شهر صوفیه واقع شده و با آن حدود 10 کیلومتر هم فاصله دارد. فرودگاه بین المللی صوفیه به دلیل جایگاه و موقعیت ممتاز آن و اهمیتی که در صنعت توریسم بلغارستان دارد، بسیار مورد توجه است. سرمایه گذاری های کلانی بر روی فرودگاه بین المللی صوفیه صورت گرفته است و چندین مرحله بازسازی بر روی آن اعمال شده است.

رزرو تور اقساطی اروپا، بدون ضامن و با اقساط بلند مدت

قدمت فرودگاه بین المللی صوفیه به سال 1947، اندکی پس از جنگ جهانی دوم بر می گردد. در آن دوران این فرودگاه بیشتر به عنوان یک پایگاه هوایی و بیشتر با کاربردهای نظامی مطرح بود. هدف اولیه از ساخت این فرودگاه استقرار نیروهای هوایی نظامی و دفاع از شهر صوفیه در برابر مهاجمان خارجی بود. بعدها این مکان کاربرد حمل و نقل پیدا کرد و به شکل بسیار چشم گیری گسترش یافت. در چند سال گذشته یک ترمینال جدید، امکانات پیشرفته و مدرن و چندین باند هواپیمای دیگر در این فرودگاه احداث شدند.

فرودگاه بین المللی صوفیه بودجه خود را از سوی دولت تامین می کند. دولت بلغارستان تمام تلاش خود را کرده تا این فرودگاه که از برترین فرودگاه های بین المللی بلغارستان است را از هر نظر ممتاز و عالی کند و حقیقتا امکانات این فرودگاه هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. امروزه پروازهای بسیاری با مقاصد و مبداهای مختلف در این فرودگاه تردد دارند. از جمله ایرلاین های برجسته ای که در فرودگاه بین المللی صوفیه فعال هستند می توان بلغاریا ایر، ترکیش ایرلاینز و بریتیش ایرویز را نام برد.

فرودگاه بین المللی صوفیه

فرودگاه بین المللی بورگاس

دومین مورد از فرودگاه های بین المللی بلغارستان، فرودگاه بزرگ بورگاس است. فرودگاه بورگاس دومین فرودگاه بین المللی بزرگ بلغارستان محسوب می شود. این فرودگاه در بخش جنوبی کشور قرار گرفته و نزدیک منطقه واقع شده است. از نظر قدمت، این فرودگاه قدیمی تر از فرودگاه بین المللی صوفیه است. تاسیس این فرودگاه در سال 1937 میلادی صورت گرفت.

اهمیت فرودگاه بین المللی بورگاس در فصل تابستان و ماه های گرم آن بیشتر می شود. زیرا یک راه اصلی برای دسترسی به مناطق ساحلی و تفرجگاه های جنوبی و جنوب شرقی کشور بلغارستان است. لازم به ذکر است این سواحل جز محبوب ترین جاذبه های گردشگری در بلغارستان به حساب می آیند که توریست های زیادی را به این کشور جذب می کنند.

در توصیف اهمیت بالای این مورد از فرودگاه های بین المللی بلغارستان کافی است به آمار آن اشاره داشته باشیم. طبق آمار در سه سال گذشته هر ساله به طور میانگین حدود 3 میلیون مسافر از طریق فرودگاه بزرگ بورگاس جابجا شده اند. امکانات این فرودگاه بسیار رضایت بخش بوده، دسترسی به شهر از آن جا راحت است و هم چنین تعدادی هتل خوب در نزدیکی آن واقع شده اند.

فرودگاه بین المللی بورگاس

فرودگاه بین المللی وارنا

وارنا، شاید مشهورترین مقصد تفریحات تابستانی و ساحلی در کشور بلغارستان باشد. سواحل وارنا برای توریست ها و گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارند. چندین هتل بسیار لوکس و درجه یک با امکاناتی باور نکردنی در سواحل و تفرجگاه های وارنا واقع شده اند. در داخل شهر هم چندین جاذبه فرهنگی و تاریخی وجود دارد. از هر نظر این شهر برای جذب توریست یک مقصد کامل است. به همین دلیل توجه و سرمایه گذاری زیادی بر روی فرودگاه بین المللی وارنا صورت گرفته است.

فرودگاه بین المللی وارنا در بین فرودگاه های بین المللی بلغارستان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. فرودگاه وارنا از دو فرودگاه قبلی قدیمی تر است؛ این فرودگاه در سال 1916 تاسیس و شروع به کار کرده است. فرودگاه بین المللی وارنا در منطقه پینردجیک شاخته شد و موقعیت آن در شهر وارنا بسیار خوب است.

امروزه فرودگاه وارنا محل تردد جزو فرودگاه های بین المللی بلغارستان بوده و انواع پروازهای داخلی و بین المللی در کشور بلغارستان است. از نظر امکانات پروازی فرودگاه وارنا بدون تردید یکی از برترین فرودگاه هاست؛ 3 ترمینال و پارکینگی بزرگ برای بیش از 20 هواپیمای بزرگ مسافربری شاهد این ادعا هستند.

فرودگاه بین المللی وارنا تا مرکز شهر وارنا حدود 10 کیلومتر فاصله دارد و دسترسی به شهر از این فرودگاه آسان است. از جمله مهم ترین ایرلاین هایی که در فرودگاه وارنا فعالیت دارند می توان به بلغاریا ایر، ویز ایر و سان اکسپرس اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی وارنا

فرودگاه پلودیو

دیگر شهر مهم در بلغارستان، پلودیو است. این شهر هم از نظر توریستی و تجاری در بلغارستان اهمیت زیادی دارد. با توجه به علاقه زیاد توریست ها به شهر پلودیو، فرودگاه بین المللی پلودیو هم جز مهم ترین فرودگاه های بین المللی بلغارستان قرار می گیرد.

این فرودگاه تمامی امکانات امنیتی، حمل و نقلی و فروشگاه و رستوران را دارد. فرودگاه بین المللی پلودیو میزبان انواع پروازهای چارتر است و گاهی در موارد اضطراری به جای فرودگاه صوفیه ( که در نزدیکی آن است) مورد استفاده قرار می گیرد.

پیله های عصر پرواز معتبرترین سامانه رزرو تور قسطی

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.