ماه عسل در بدروم یا آنتالیا؟

برای ماه عسل بدروم بهتر است یا آنتالیا؟

۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

به دنبال یک گزینه مناسب برای سفر خارجی ماه عسل هستید؟ دوست دارید یک سفر به خارج از کشور بروید و همزمان خیلی دور نشوید و البته نسبت به اروپا، اقتصادی تر سفر کنی؟ ترکیه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اما اگر یک زوج تازه ازدواج کرده هستید، قصد سفر به ترکیه را دارید، اما نمی دانید سفر ماه عسل در بدروم یا آنتالیا بگذرانید، در این مطلب قصد داریم شما در انتخابتان راهنمایی کنیم.

ترکیه کشوری است که با سفر به آن هم می توانید تجربه شهرهای بزرگ و مدرن را داشته باشید هم در طبیعت زیبا و بکرش غرق شوید. دو شهر آنتالیا و بدروم، از محبوب ترین مقاصد توریستی این کشور هستند، به ویژه بین ایرانی ها. در این مطلب بررسی می کنیم که کدام یکی از این دو شهر برای ماه عسل شما مناسب تر اند؟

قیمت خرید تور اقساطی آنتالیا

سفر ماه عسل در آنتالیا،بهشت تفریحات تابستانی

اگر سفر ماه عسلتان در تابستان اتفاق می افتد، آنتالیا مقصد خوبی برای شماست. با تاریخی غنی و طبیعتی نفس گیر، این شهر یکی از اولین مقاصد تابستانی برای آسیایی ها و اروپایی ها محسوب می شود. کوهستان های بلند تاوروس، در تابستان هم هوا را معتدل نگه می دارند. سواحل شنی به شما اجازه می دهند کنار آب آفتاب بگیرید یا در شهرهای باستانی که باقیمانده تمدن ها را در خودشان دارند قدم بزنید.

اگر از آن دسته زوج هایی هستید که عاشق پیاده روی و طبیعت گردی اند، می توانید در مسیر جنگلی فتحیه (Fethiye) به آنتالیا قدم بزنید. این مسیر نه تنها تعداد زیادی دشت و کشتزار سرسبز را در خودش جا داده، بلکه بیست و پنج اثر تاریخی را هم می توانید در طول آن ببینید.

گذرندان ماه عسل در بدروم بهتر است یا در آنتالیا؟
سفر ماه عسل در آنتالیا

ماه عسل در بدروم، یک سفر لوکس و مجلل به بدروم

چند سالی است که بدروم، به عنوان یک مقصد لوکس برای توریست های اروپایی و آمریکایی مطرح شده. هتل های پنج ستاره مجلل، رستوران های بین المللی و گران قیمت و اقامتگاه هایی که خدماتی مثل اسپا، ماساژ، استخر و… را ارائه می دهند همه و همه می توانند سفری برای شما به ارمغان بیاورند که پیش از این تجربه اش را نداشته اید. بدروم در ساحل غربی ترکیه واقع شده و با کشور یونان مرز آبی دارد.

اگر از استانبول بخواهید به این شهر بروید، باید یک سفر یک ساعته هوایی داشته باشید. در بدروم علاوه بر همه این جاذبه های مدرن، می توانید بافت قدیمی شهر را ببینید و در قلعه تاریخی بدروم از معماری باستانی اش لذت ببرید.

ماه عسل در بدروم یا آنتالیا
سفر ماه عسل در بدروم

طبیعت زیبای آنتالیا هر کسی را جذب می کند

آنتالیا فقط یک مقصد توریستی برای خرید و تفریح نیست. این شهر، در یکی از زیباترین نقاط طبیعی ترکیه قرار گرفته و شما می توانید چند روز سفر ماه عسلتان را فقط و فقط به طبیعت گردی اختصاص بدهید. در شمال شرق آنتالیا، دو آبشار بزرگ و پرآب قرار گرفته اند که توریست ها هر روز برای تماشا و البته شنا، به آن ها سر می زنند.

یکی از این آبشارها به گلوگاهی در خود شهر می ریزد که پر است از گل و گیاه و حیوانات مختلف و دیگری، مستقیما به دریای مدیترانه می رود. دریا در این منطقه، مقصد خوبی برای قایق سواری و گشت و گذار آبی هم هست. آنتالیا یکی از زیباترین مجموعه سواحل را هم در کل ترکیه دارد که آب شفاف و شن های تمیزشان می تواند شما را ساعت ها لب آب نگه دارد.

ماه عسل در آنتالیا
ماه عسل در بدروم یا آنتالیا

تجربه حمام ترکی در بدروم

بدروم پر است از تفریحاتی که می توانید به صورت دو نفره از آن ها لذت ببرید. استخرهایی که در فضای طبیعت هستند، کافه ها و رستوران هایی با غذاهای سنتی ترکی، سواری های کوهستانی و البته سواحل چشمگیری که بازدید از آن ها شبانه روزی و رایگان است. بعد از انجام همه این کارها، بد نیست که سری به یک حمام سنتی ترکی بزنید.

حمام های ترکی، چیزی شبیه به سونا هستند که البته در فضایی سنتی و با معماری خاص قرار دارند. اول به یک اتاق بزرگ و گرم می روید که در آن حسابی عرق می کنید و بعد وارد یک فضای خنک و ارامش بخش می شوید (آن قدر آرامش بخش که حتی می توانید بخوابید). بعد از آن هم طبق درخواستتان ماساژ دریافت خواهید کرد.

شرایط خرید تور بدروم قسطی با بهترین مزایا

برای سفر ماه عسل بدروم بهتر است یا آنتالیا؟
بهترین تجربه سفر ماه عسل در بدروم

آثار تاریخی بدروم و آنتالیا

اگر به دنبال بازدید و لذت بردن از اماکن تاریخی و جذابیت های باستانی هستید، هم در آنتالیا به این هدف می رسید و هم در بدروم. موزه آنتالیا یکی از بزرگ ترین موزه های کل ترکیه است که با سیزده سالن نمایش و یک گالری در فضای باز، یافته های باستان شناسی، چیزهایی از تمدن های قدیمی منطقه و مجسمه های زمان تسلط رومی ها بر منطقه را از نزدیک ببینید. شهر بدروم، موزه بزرگی به نام “موزه باستان شناسی زیر آب” دارد که معروف ترین موزه منطقه است.

موزه باستان شناسی زیر آب یا موزه دریایی بدروم، در یک قلعه باستانی قرار گرفته. این موزه آثاری که از تمدن انسانی زیر دریا پیدا شده اند را به نمایش گذاشته، چیزهایی از عصر برنز تا دوران رنسانس. این موزه در سال 1964 یعنی نزدیک به شصت سال پیش افتتاح شده در حالی که مطالعات باستان شناسی در ترکیه، دو دهه بعد از آن یعنی در سال های 1980 به صورت حرفه ای شروع شدند. این دو شهر می توانند مقصدی ایده آل برای عاشقان تاریخ باشند.

بهترین سفر ماه عسل در آنتالیا
سفر ماه عسل در آنتالیا

با وجود این که هر دو مقصد در ترکیه هستند و نسبت به اروپا ارزان تر، به طور کلی می شود گفت بدروم نسبت به آنتالیا لوکس تر و البته گران قیمت تر است. بنابراین اگر یک سفر ماه عسل با امکان گشت و گذار، خرید، طبیعت گردی و… می خواهید آنتالیا می تواند میزبان شما باشد.

اما اگر همه این ها را در سطحی بالاتر و لوکس تر می خواهید و امکان اقامت در هتل های فوق مجلل را دارید، بدروم هم می تواند مقصد خوبی باشد. قبل از سفر حتما در مورد آب و هوای روزهای اقامت، هتل ها و اقامتگاه ها، قیمت ارز و بلیط هواپیمای رفت و برگشت تحقیق کنید.

قبل از سفر حتما راهنمای سفر به آنتالیا و بدروم را مطالعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.