باکو یا ایروان کدام برای سفر بهتر هستند؟

باکو یا ایروان کدام برای سفر بهتر هستند؟

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

اینکه بپرسید، ” باکو یا ایروان کدام برای سفر بهتر هستند؟ زیاد سوال درستی نیست، خب قطعا هر کدام از این مکان ها بسته به زمان سفر و هزینه ای که می کنید، جایگاه خود را داشته و لذت مخصوص به خود را دارد.

باکو ، پاریس کوچکی که در آذربایجان کشور همسایه مان است و در میان ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. در مقابل، ایروان شهر زیبایی که با وجود اینکه کمی نسبت به باکو از ایران دورتر است اما دلیل نمی شود که هر سال گردشگران ایرانی زیادی با تور اقساطی ایروان به آن سفر نکنند.

اما خب اینکه شما قصد سفر دارید و این سوال برای شما مطرح شده که ” باکو یا ایروان کدام برای سفر بهتر هستند؟”، ما را بر آن می دارد که پاسخ تان را از ابعاد گوناگون به شما بدهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را درباره سفر به باکو یا ایروان بگیرید. بالاخره قرار است شما زمان و هزینه ای را صرف کنید تا لذت ببرید و خاطره ای خوش بسازید.

باکو یا ایروان کدام برای سفر بهتر هستند؟

در چه فصلی تصمیم به سفر به باکو یا ایروان را دارید؟

این سوال که ” باکو یا ایروان کدام برای سفر بهتر هستند؟ ” خیلی بستگی به این دارد که در چه فصلی تصمیم به سفر گرفته اید. واقعیت این جاست که باکو در آذربایجان یک شهر بسیار سرد محسوب می شود و در مقابل در تابستان ها با روزهای خیلی گرمی از شما پذیرایی می کند.

بهترین زمان برای سفر به باکو بهار و خصوصا حوالی عید نوروز و هنگام برگزاری جشن های سال نو است. با این حساب بهتر است که در زمان های خیلی سرد یا خیلی گرم به باکو نروید. ایروان از لحاظ آب و هوایی به نسبت باکو معتدل تر است. در واقع ایروان هم سرد محسوب می شود اما نه به سردی باکو. بهترین زمان سفر به ایروان اردیبهشت، خرداد و تیرماه است.

در راهنمای سفر به ایروان، درباره بهترین زمان سفر، هتل، جاذبه ها و …. اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

در سفر به باکو یا ایروان، دست به جیب هستید یا اقتصادی؟

یکی از فاکتورهای دیگری که به شما در انتخاب مقصدتان راهنمایی می کند، هزینه ای است که برای رسیدن و اقامت و خرید در شهر مورد نظر باید بپردازید. باکو یا ایروان از لحاظ هزینه سفر و اقامت و … تقریبا در یک رنج قرار داشته و به طور کلی جز مقاصد ارزان قیمت تر محسوب می شوند. اما خب از آن جایی که باکو به نسبت ایروان نزدیک تر است و به طور کلی شهر کوچکتری هم هست، ممکن است به نسبت سفر به ایروان کمی هزینه ی کمتری برای تان داشته باشد.

دست به جیب هستید یا اقتصادی؟

اهل راه دور هستید یا همین نزدیکی ها؟

اگر بخواهید به صورت ترنسفر زمینی به باکو بروید باید حدود ۱۲ ساعت در راه باشید. این را نیز بهتر است بدانید که مهم ترین و پر تردد ترین مرز ورود به کشور آذربایجان از کشور ما، مرز آستارا است که در نزدیکی شهر آستارا و در 350 کیلومتری باکو قرار دارد.

اما اگر از آن دست مسافرانی هستید که راه دور را دوست دارند و در مسیر هم لذت می برند و اصلا سفر را به راه دور آن می دانند ، ایروان برایتان مقصد مناسب تری است. ایروان به صورت زمینی 22 ساعت از تهران راه دارد. مرز ورود به ارمنستان نیز جلفا می باشد که تقریبا در 800 کیلومتری تهران قرار دارد و تا ایروان نیز تقریبا 1150 کیلومتر فاصله دارد.
اما خب قطعا پیمودن این فواصل چه تا باکو و چه تا ایروان به صورت هوایی آسان تر است و شما زمان کمتری را در مسیر می گذرانید و بیشتر از زیبایی های شهر مقصدتان لذت خواهید برد.

با رزرو تور اقساطی باکو، سفری بی نظیر به آن سوی دریای خزر داشته باشید.

غذای باکو یا ایروان؟ کدام خوشمزه تر است؟

قطعا یکی از لذت های هر سفری، بعد غذا خوردن و لذت بردن از تنوع و تفاوت غذاهایی است که در کشوری و یا شهری دیگر تجربه اش می کنید. اصلا غذا ها می تواند یکی از جاذبه های یک شهر یا کشور باشند.

تصور کرده اید که اگر قرار باشد به یک کشور خیلی زیبا بروید ولی بدانید که نمی توانید در آنجا چیزی جز سیب زمینی بخوردید ، یا نه از خانه باید با خودتان لقمه بیاورید، چقدر در انگیزه ی شما در رفتن به این سفر می کاهد؟

اینکه غذاهای خوشمزه تری در باکو یا ایروان انتظارتان را می کشد باکو ، یا ایروان را همین حالا پاسخ می دهیم. هر دو شهر بسیار عالی بوده و بسته به ذائقه تان در هر دو شهر می توانید طعم های جدید و دلپذیر و یا طعم های خودمانی مثل مزه ی کباب ها و دیزی و دلمه را تجربه کنید.

در کدام شهر غذاهای خوشمزه تری انتظارتان را می کشد؟

غذاهای ایروانی

  • ماهی : حتما تجربه اش کنید، ماهی قزل آلا یکی از بهترین غذاهای ایروان است.
  • قاپاما : داخل کدو تنبل را خالی کرده و با موادی همچون برنج پخته شده و ترکیبی از میوه های خشک مانند بادام، خرما، سیب، آلو، زغال اخته، زردآلو، آلو بخارا و کشمش پرش می کنند.
  • تولما: همان دلمه ی دوست داشتنی خودمان است که با سبزیجاتی مثل برگ مو، گوجه، فلفل، بادمجان و کلم درست می شود.. تولما در ایروان به همراه سس ماست و سیر سرو می شود.
  • فاسولیا: ترکیبی از گوشت، لوبیا سبر و گوجه فرنگی

غذاهای باکویی

  • کباب: باکو چندین نوع کباب و شیشلیک خیلی خوشمزه دارد.
  • دیزی: کباب یا دیزی ، کدام برای خوردن بهتر هستند؟ دیزی نیازی به تعریف ندارد و خوردنش در باکو به شدت پیشنهاد می شود.
  • دلمه : دلمه ی همیشه در صحنه و عزیز
  • شاه پلو: کمی شبیه به ته چین ایران است و خیلی خوشمزه.
  • لاوانگی: شکم مرغ و ماهی را با سبزیجات و گردو پر می کنند و لاوانگی را با عطر و طعمی بی نظیر پیش رویتان می گذارند.
غذاهای باکویی

با تمام این ها دیگر انتخاب با شماست که ” باکو یا ایروان کدام برای سفر بهتر هستند؟ ” . با رزرو تور اقساطی پیله های عصر پرواز سفر خوشی داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.