راهنمای کامل سفر به باکو

راهنمای سفر به باکو

۰۲ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

آذربایجان، یکی از زیباترین کشورهای همسایه ماست که هر سال تعداد زیادی از هموطنان آن را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می ‌کنند. آذربایجان در سال‌ های میانه‌ ی قرن بیستم، یکی از کشورهای شوروی بود و به همین دلیل تا حدود زیادی با فقر و مشکلات فرهنگی دست و پنجه نرم می ‎کرد. اما آذربایجان مدرنِ امروز، هیچ شباهتی به چهل سال پیش از این ندارد. در این مطلب با هم راهنمای سفر به باکو را می ‎خوانیم. 

باکو، سرزمین شعله‌ ها

شهر باکو به دلیل سابقه تاریخی اش در استخراج نفت و گاز، وجود آتشگاه های مهم زرتشتیان و حتی با سه برج مدرنش که به شکل شعله در مرکز باکوی جدید ساخته شده اند، در تمام دنیا به “سرزمین آتش” یا “سرزمین شعله ها” معروف شده. این شهر هم جلوه های مدرنی مثل آسمان خراش های بلند، فروشگاه های بزرگ برندهای جهانی و رستوران های جذاب بین المللی دارد و هم در قلب خودش باکوی قدیم را جا داده که مسجدها، آتشگاه ها و بناهای تاریخی اش هنوز گردشگران زیادی را جذب می کنند.

آذربایجان (در کنار ایران و ترکیه) یکی از کشورهای بسیار امن خاورمیانه برای توریست ها محسوب می شود و به دلیل تسلط بسیاری از مردم و فروشندگان به انگلیسی، خیلی ها هر سال از اروپا به آن جا سفر می کنند.

راهنمای سفر به باکو
آشنایی با راهنمای سفر به باکو

هزینه‌های سفر به باکو

واحد پول آذربایجان، منات است. هر منات حدود هشت هزار و هشتصد تومان قیمت دارد و می توانید آن را از طریق صرافی ها به صورت حضوری یا آنلاین تهیه کنید. اقتصاد باکو، اقتصادی نسبتا قدرتمند است و همین موضوع واحد پول آن را نسبت به دلار باارزش می کند ( هر منات، 0.59 دلار است). در باکو مثل هر کلان شهر دیگری در دنیا، می توانید با بودجه تان سفر کنید. این یعنی با توجه به میزان پولی که همراهتان آورده اید می توانید، اقامتتان می تواند ارزان و اقتصادی یا لوکس و مجلل باشد. باکو هاستل هایی دارد که شبی تنها شانزده دلار از شما می گیرند.

هتل های دو و سه ستاره معمولا بین صد تا سیصد دلار (شبانه) قیمت دارند و هتل های لوکسی هم پیدا می کنید که قیمتشان شبی دو یا سه هزار دلار است. هتل ابو آرنا، تنها هفت دلار و هتل لیک پالاس باکو، هفده دلار قیمت دارند و هتل های لوکس کنار آب مثل هتل چهارفصل، شبی دویست و هفتاد دلار از مشتریانشان هزینه دریافت می کنند.

پیشنهاد ما برای سفر به این کشور با تور اقساطی باکو است.

خورد و خوراک و حمل و نقل در باکو

خورد و خوراک در باکو، معمولا ارزان تمام می شود و البته درست مثل شهرهای ایران، در هر کوچه یا خیابانی غذاهای خوشمزه محلی مثل شاورما، چای و… پیدا می کنید که معمولا نیم تا یک دلار قیمت دارند. یک کاپوچینو چهار منات و یک قوطی کوکا 0.79 منات قیمت دارد. فرودگاه‎‌ های بین المللی ایران همه به باکو پرواز دارند و علاوه بر این، از تهران، تبریز، آستارا و بعضی از دیگر شهرهای شمال غرب می‌توانید با اتوبوس به این شهر سفر کنید.

در باکو، حمل و نقل عمومی نسبتا ارزان است. یک بلیط اتوبوس 0.3 منات و یک تاکسی حدود یک و نیم منات برایتان هزینه خواهد داشت. برای دانستن قیمت بلیط هواپیمای یک طرفه یا دو طرفه به باکو، بهتر است به وب سایت‌ های فروشنده بلیط سر بزنید.

راهنمای سفر به باکو

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

ویزای آذربایجان، به دو صورت الکترونیکی و لیبل صادر می شود که هر کدام از آن ها شرایط و هزینه های متفاوتی دارند. ویزای الکترونیکی از طریق سایت رسمی دولت آذربایجان و با اسکن صفحه اول پاسپورت، برای شما (به مدت یک تا سی روز) صادر می شود و بسته به فوری یا عادی بودنش، می تواند بیست و چهار یا پنجاه دلار قیمت داشته باشد.

همچنین می توانید به سفارت آذربایجان در کشورمان بروید و درخواست ویزا کنید و هفت تا ده روز بعد، ویزایتان را دریافت کنید. این ویزا هم مثل ویزای الکترونیکی، تا سی روز اعتبار دارد. فراموش نکنید که هنگام درخواست ویزا، پاسپورت شما باید -حداقل- شش ماه اعتبار داشته باشد.

آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز مجری برترین تور قسطی آذربایجان

جاذبه هایی که در سفر باید ببینید

همان طور که در راهنمای سفر به باکو گفتیم، این شهر  مجموعه ای است از جاذبه های گردشگری مدرن و کلان شهری، و جزئیات سنتی کوچکی که از تاریخ چند صد ساله آذربایجان در این شهر باقی مانده اند. در سفر به باکو، حتما این جاها را ببینید:

برج‌ های شعله: این سه برج، مظهر و نماد باکوی مردن هستند که البته از نماد کلاسیک این شهر الهام گرفته شده اند. یکی از برج های شعله مرکز تجاری-اداری است، یکی از آن ها هتل و رستوران است و یکی شان آپارتمان مسکونی.

برج شعله باکو

مسجد بی بی هیبت: این مسجد آجری، چند صد سال قدمت دارد و یکی از بهترین نمونه های معماری شرقی در باکو محسوب می شود.
مرکز فرهنگی حیدر علی یف: در یکی از میدان های سرسبز باکو، این مرکز میزبان نمایشگاه ها و رویدادهای هنری این شهر است. هر قوت که به باکو سفر کنید، یک نمایشگاه هنری برای دیدن در این مرکز پیدا خواهید کرد.

ایچری شهر، بافت قدیمی باکو: این منطقه که “ارگ باکو” هم نام دارد، پر است از رستوران های سنتی، کاروانسراها، مساجد و بناهای تاریخی و…

کاخ شیروان شاه: یکی از بناهای دوران عباسیان که امروز میراث جهانی یونسکو است. از قدم زدن در محوطه کاخ لذت ببرید و بنای سنگی دو هزار ساله آن را تماشا کنید.

مرکز خرید MUM: از سوغاتی های محلی تا بزرگ ترین فروشگاه های بین المللی را در این مرکز خرید پیدا کنید.
رستوران فیروزه: در میدان فواره که خودش یکی از جذاب ترین جاذبه های باکو است، در محیطی سنتی و با میزبانی فرش های شرقی، غذای آذربایجانی بخورید.

پاریس بیسترو: در قلب باکو، فرانسه را تجربه کنید. این رستوران نمای داخلی و بیرونی اروپایی دارد و غذاهای فرانسوی، البته با قیمت مناسب، سرو می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.