سفر زمینی به آذربایجان

راه های سفر زمینی به آذربایجان

۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

راه های سفر زمینی به آذربایجان به مراتب هیجان انگیز تر از راه های هوایی است . این که شما با با ماشین شخصی یا اتوبوس و یا حتی با قطار به یک کشور دیگر سفر کنید و تجربه زیادی به دست آورید ، قطعا داستانِ هیجان انگیز تری را برای شما رقم میزد . از طرفی هم خاطرات بیشتری را برای تعریف کردن میسازد . هر چند هیچ کدام از ما شبیه به هم فکر نمی کنیم .

برای رفتن به هر کدام از شهر های آذربایجان ، بهترین و عاقلانه ترین راه رسیدن به باکو است . چون باکو مرکز و پایتخت آذربایجان است و بهترین واسطه برای رساندن شما به سایر شهر های آذربایجان است . اما اگر بخواهید زمینی خودتان را به باکو برسانید ، باید چه کار کنید ؟

سفر به آذربایجان

اخذ ویزا برای سفر به آذربایجان

شما برای رسیدن به هر مقصدی در خارج از مرز های کشور ، در اولین گام نیازمند پاسپورت هستید . سندی که به هویت وجودی شما در یک سرزمین خارجی اعتبار می دهد . پس اگر تا به حال در فکر مسافرت برون مرزی نبوده اید و برای گرفتن پاسپورت الزامی احساس نکرده اید ، دیگر وقتش رسیده که برای سفر به آذربایجان ، به پلیس+10 مراجعه کرده و برای اخذ این مدرک اقدام کنید.

سفر به آذربایجان ، احتیاج به ویزا دارد . ولی مراحل دریافت آن خیلی سخت نیست . برای اقامت در باکو تنها به یک ویزای توریستی 30 روزه نیاز است .

اطلاع از شرایط و مدارک لازم خرید تور اقساطی آذربایجان

سه روش مرسوم برای اخذ ویزای آذربایجان

ویزا الکترونیکی

این نوع ویزا ، دوست دارِ صرفه جویی در وقت شما است . میتوانید برای دریافت ویزا الکترونیکی به سایت هایی که به آسانی ویزای آذربایجان را صادر میکنند مراجعه کنید.

ویزا فرودگاهی

کشور آذربایجان با نهایت عطوفت برای شهروندان 15 کشور امکان دریافت ویزای فرودگاهی قرار داده است . از قضا ایران هم یکی از همان 15 کشور است . برای گرفتن ویزا فرودگاهی آذربایجان به فرودگاه بین‌المللی حیدرعلی‌اف باکو مراجعه کنید .

ویزا لیبلی

ویزا لیبلی توسط کنسول‌گری آذربایجان صادر میشود و مدت زمان صدور آن بین 3 تا 14 روز در تغیر است . این ویزا در سفارت آذربایجان به متقاضیان داده می‌شود. شما برای راحتی خیال و رفع استرس ، میتوانید به راحتی قبل ازشروع رسمیِ سفرتان ، عوارض خروج را پرداخت کنید .

اخذ ویزای آذربایجان

مرزهای سفر زمینی به آذربایجان

سفر زمینی به آذربایجان از مرز آستارا

یکی از مرزهای پر طرفدار برای سفر زمینی به باکو ، مرز آستارا است . در واقع میتوان گفت یکی از بهترین راه های سفر زمینی به آذربایجان، همین مرز آستارا است . به جرات میشود آن را کاندیدایِ پرترافیک‌ترین مرز این مسیر کرد . آستارا یکی از توابع استان گیلان است . اگر از تهران راهی باکو هستید ، باید از جاده قزوین_رشت راهی آستارا شوید. شما بعد از طی 500 کیلومتر از تهران به آستارا می‌رسید .

البته هنوز مسیر تمام نشده و راه زیادی پیش رو دارید. چون از آستارا تا آذربایجان هم 290 کیلومتر دیگر مقابلِ پای شما قرار گرفته . ولی به صورت کلی اگر پیوسته در حال حرکت باشید و یک نفس راه را ادامه دهید ، مسیر تهران تا مرز آستارا و بعد از آن تا باکو را در زمانی حدود 11 ساعت طی خواهید کرد .

در نهایت مدت زمان سفر زمینی به باکو با ماشین شخصیتان ، از مرز آستارا به صورت خوش بینانه حداقل 11 ساعت خواهد بود . باز هم میگوئیم این زمان تنها در صورتی محقق میشود که در مرز یا در طول مسیر هیچ توقفی نداشته باشید . این فاکتور را هم لحاظ کنید که مدت زمان رسیدن به باکو به سرعت ، نوع ماشین و سبک رانندگی شما وابسته است .

سفر زمینی به آذربایجان از مرز آستارا

سفر زمینی به آذربایجان از مرز بیله سوار

از دیگر راه های سفر زمینی به آذربایجان و رسیدن به باکو ، مرز بیله سوار در استان اردبیل است. ما باز هم به صورت طبیعی در نظر میگیریم که شما از تهران قصد دارید به واسطه این مرز خودتان را به باکو برسانید. از مبدا تا مرز حدوداً 750 کیلومتر مسیر در مقابل شما قرار دارد .

از بیله سوار تا باکو هم تقریبا 205 کیلومتر دیگر راه تا آذربایجان دارید . در نهایت مدت زمان سفر زمینی به باکو با ماشین شخصیتان ، از مرز بیله سوار حداقل 13 ساعت است. اما نکته ای که حس کردیم شما باید منطقاً از آن مطلع باشید این است که از این مرز ، بیشتر ساکنین استان های غربی ایران برای رسیدن به باکو استفاده میکنند . به صورت کلی ، افراد غیر محلی کمتر از این روش برای رسیدن به آذربایجان بهره می گیرند .

سفر زمینی به آذربایجان از مرز بیله سوار

سفر زمینی به آذربایجان از تهران

حالا فرض میکنیم که خودتان حوصله رانندگی ندارید. میخواهید این مسئولیت را به راننده اتوبوس بسپارید تا در طول مسیر استراحت کنید . اگر از تهران راهی آذربایجان هستید ، باید به ترمینال غرب بروید . از آنجا با اتوبوس تهران_باکو راهی سفرِ زمینی هیجان انگیزتان شوید.

گفتنی است که تور زمینی باکو هم با همین اتوبوس‌ها صورت می گیرد. سفر با این وسیله نقلیه به عنوان یکی از راه های زمینی سفر به آذربایجان ، بین 12 تا 14 ساعت طول می کشد.

آشنایی با سوغات آذربایجان، یادگارهای جذاب از کشور همسایه

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.