بهترین سوغاتی های ارمنستان

مهم ترین سوغاتی های ارمنستان

۰۸ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

کشور ارمنستان از لحاظ فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و شما وقتی به این کشور سفر می کنید، می توانید صنایع دستی و سنتی را با خود به سوغات ببرید، صنایع دستی کشور ارمنستان بسیار باکیفیت و مرغوب است. اگر قصد سفر به ارمنستان دارید ولی اطلاعات دقیقی درباره سوغاتی های ارمنستان ندارید، ما در این مقاله به معرفی مهم ترین سوغاتی های کشور ارمنستان می پردازیم. همچنین به شما توصیه می کنیم بهترین راه سفر به این کشور ثبت نام و خرید تور اقساطی ارمنستان می باشد.

قهوه و شکلات ارمنستان

بزرگ ترین تولید کننده ی شکلات، کشور ارمنستان است که به شما این امکان را می دهد که این سوغاتی خوشمزه را با قیمت مناسب و کیفیتی عالی خریداری کنید. اگر می خواهید بهترین سوغاتی را انتخاب کنید، ما به شما قهوه و شکلات را پیشنهاد میکنیم که در اینصورت همه از خرید شما راضی خواهند بود.

بهترین سوغات ارمنستان
سوغاتی های معروف ارمنستان

صنایع دستی ارمنستان

کشور ارمنستان صنایع دستی متنوع و زیادی دارد که با چوب، فلز و پارچه‌های سنتی ساخته می شوند، این صنایع دستی در مغازه و بازارهای محلی موجود هستند که می توانید با قیمت کمتر و تنوع بیشتر آن ها را خریداری کنید. وقتی صنایع دستی را به عنوان سوغاتی انتخاب می کنید این مزیت را دارد که کالاهای زیادی را شامل می شود و دست شما را برای انتخاب باز می گذارد. از مهم ترین صنایع دستی و سوغاتی های ارمنستان، عروسک، زیروآلات سنگی و چوبی، مجسمه و غیره هستند.

بر ای سفر به کشور ارمنستان، تور اقساطی ایروان را نیز می توانید خرید کنید.

جواهرات نقره ارمنستان

اگر قصد خرید سوغاتی های گران قیمت و منحصر به فرد را داشته باشید، جواهرات نقره ی ارمنستان می تواند جزو آن ها باشد. شما می توانید با گشت و گذار در مراکز خرید شهر ایروان جواهرات نقره ی سنتی و شیک که از فلزی گران قیمت با نمادهای ارمنی تهیه شده را خریداری کنید تا هدیه ای ماندگار را با خود به سوغاتی ببرید. این زیور آلات گران بها در مراکز خرید شیک ارمنستان بسیار گران است ولی شما می توانید در بازارهای سنتی با قیمت های مناسب این اجناس را بخرید.

سوغاتی های ارمنستان
زیور آلات ارمنستان

فرش و قالیچه ارمنستان

فرش جزو کالاهای ارزشمند به شمار می رود حالا اگر این فرش دستبافت هم باشد، ارزش آن چندین برابر می شود. فرش های ارمنی کیفیت و طراحی های فوق العاده و منحصر به فردی دارند و با نخ های طبیعی و ابریشمی بافته می شوند، مردم ارمنستان در زمان های قدیم از این فرش ها هم به صورت کفپوش و هم برای تابلو فرش، دیوار کوب، پتو، پشتی و غیره استفاده می کردند ولی امروزه بیشتر جنبه تزئینی پیدا کرده اند؛

اگر می خواهید فرش را به عنوان سوغاتی با خود از ارمنستان ببرید، حتما پول بیشتری با خود همراه داشته باشید زیرا به دلیل زیاد بودن حجم این کالا باید چمدانی جدا برای آن خریداری نمایید.

واحد پول ارمنستان و ارزش آن به پول ایران چیست؟

مربای گردو ارمنستان

یکی از معروف ترین سوغاتی‌های کشور ارمنستان مربای گردو است. این مربا از نظر طعم شبیه آلبالو و تقریبا زرشکی رنگ است. اگر به کشور ارمنستان سفر کردید حتما هم برای سوغات و هم برای مصرف روزانه ی سفر، از آن خریداری نمایید چون مربای گردو بسیار خوشمزه است؛ شما در بیشتر سوپرمارکت‌ها این مربا را می توانید تهیه کنید ولی اگر دنبال مرغوب‌ترین و با کیفیت ترین مربای گردو هستید، در روستاهای توریستی گغار تو گارنی دنبال آن باشید.

مهمترین سوغات ارمنستان
خوشمزه ترین مربای گردو ارمنی

میوه خشک شده و خوراکی های دیگر

گردشگرانی که به شیرینی جات علاقه مند هستند، با تنوعی که از میوه های خشک در ارمنستان می بینند، هیجان زده می شوند؛ در همه ی سوپرمارکت های محلی یا بازارهای مرکزی به مغازه هایی از میوه های خشک برخورد می کنید که مقاومت کردن در برابر آن ها بسیار کاره دشواری است و ما به شما پیشنهاد می کنیم که در بین این محصولات، لواشک آلانی و سوجوخ شیرین را از دست ندهید.

حالا اگر فرآورده‌های گوشتی را دوست دارید، باستورما و سوجوخ گوشت را انتخاب کنید و حتما مقداری از آن ها را به عنوان سوغات با خود ببرید. فقط توجه داشته باشید که این مواد خوراکی را در اواخر سفر خود تهیه کنید که تازه بمانند، علاوه بر این شیرینی و میوه‌های ارمنستان بسیار معروف هستند و اگر در فصل تابستان یا پاییز به این کشور سفر کنید، حتماً دلتان می خواهد که میوه‌ی تازه هم به عنوان سوغاتی با خود ببرید.

نکاتی جالبی را در راهنمای سفر به ارمنستان بخوانید.

خاچکار، مهترین سوغاتی های ارمنستان

خاچکار جزو صنایع دستی خاص و متفاوت ارمنی‌ها محسوب می شود که از حکاکی ظریف صلیب روی سنگ ایجاد می‌شود. خاکچار بسیار قدیمی است و به عنوان میراث فرهنگی کشور ارمنستان که مربوط به قرن های دوازدهم و سیزدهم برمی گردد، ثبت شده است. قطعا شما نمی توانید این سنگ‌های بزرگ را با خود ببرید اما می‌توانید مجسمه‌های کوچک خاچکار را خریداری کنید که این مجسمه ها در کنار صنایع دستی چوبی ارمنستان به فروش می‌رسند.

 

معروف ترین سوغاتی های ارمنستان
چاخکار،مهمترین سوغاتی ارمنستان

دودوک

دودوک ساز ملی ارمنی ‌ها است که از چوب زردآلو ساخته شده و در حقیقت یک مدل نی محسوب می شود؛ این ساز توسط دو نوازنده به صورت هم زمان اجرا می شود و اهمیت بسیار زیادی در کشور ارمنستان دارد. ارمنی ها معتقدند که اگر کسی ساز دودوک را به شخصی هدیه می دهد، برای ایشان اهمیت بسیار زیادی قائل است زیرا این هدیه بسیار خاص تلقی می شود.

برای آشنایی با آداب و رسوم مردم ارمنستان با ما همراه باشید.

سنگ ابسیدین

یکی از معروف ترین سوغاتی های ارمنستان ساخته شده از سنگ ابسیدین هستند که بسیار هم معروف اند. این سنگ آتشفشانی سیاه برای ساخت اشیا و زیورآلاتی زیبا استفاده می شوند. اگر در ارمنستان به مدت طولانی هستید، خودکار، جا کلیدی، جعبه ی جواهرات و وسایل دیگر از جنس ابسیدین را با حکاکی نام خود سفارش دهید. این سنگ ها را می توانید در مرکز هنری کافسجیان در ایروان خریداری کنید و از این مرکزخرید می ‌توانید عروسک ‌های دست‌ ساز، کتاب، اشیای سرامیکی، چوبی و غیره از طراحان معاصر سوغاتی خریداری کنید.

معروف ترین سوغاتی های ارمنستان
سنگ های زینتی ارمنستان
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.