معروف ترین محله های آنتالیا

معروف ترین محله های آنتالیا

۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

مسافرانی که به آنتالیا سفر می کنند، محله های مختلف را به دلایل گوناگون برای اقامت خود انتخاب می کنند. برخی ترجیح می دهند در هتل های چسبیده به ساحل باشند، بعضی، مناطقی را دوست دارند که تفریحات شبانه در آن جریان داشته باشد؛ برخی هم به نقاط لوکس و اقامتگاه های شیک علاقه دارند. در اینجا با معرفی معروف ترین محله های آنتالیا شما را در انتخاب بهتر هتل کمک می کنیم.

محله بلک | Belek

در حقیقت دلیل ساخت محله بلک پیدایش مکانی مملو از اقامتگاه ها و هتل های لوکس بود که با سواحل شنی زیبا و جنگل های کاج احاطه شده باشد. وجود زمین های گلف، امکانات فوق العاده در هتل های شیک و زیبا و بسیاری از چیز های دیگر آن را به یکی از معروف ترین محله های آنتالیا تبدیل کرده؛ در حقیقت بلک به یک هدف ایده آل برای گلف باز ها تبدیل شده که البته هزینه بسیار کم تری نسبت به کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا دارند.

وقتی به بلک سفر کنید، از نقاط تاریخی بسیار زیبایی دیدن می کنید؛ و در چندین ساحل عالی شنا کرده و به تفریحات آبی می پردازید؛ و در رستوران های مطرح که در هتل های لوکس واقع شده غذایی خوشمزه میل می‌کنید. بلک یکی از بهترین جاهای آنتالیا برای تفریحات شبانه و جشن های شلوغ و پر سرو صدا به حساب می آید.

اگر هم اهل گشتن در طبیعت هستید پارک ملی کورشونلو تنها 20 کیلومتر از مرکز محل فاصله دارد. در این محله مرکز خرید بزرگی وجود ندارد ولی در عوض باید به فروشگاه های متنوعی که در نقاط مختلف آن ساخته‌شده اکتفا کنید. فاصله مرکز بلک تا فرودگاه 33 کیلومتر است.

معروف ترین محله های آنتالیا

محله کمر | kemer

یکی از محبوب ترین و معروف ترین محله های آنتالیا کمر است که در 35 کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده. از جذابیت های این محله، سواحل زیبا، وجود هتل ها و اقامتگاه های مدرن و شیک ساحلی، رستوران ها و کافه های متعدد و امکانات عالی برای تفریح می توان نام برد.

البته در این محله مناطق تاریخی وجود ندارد و مردم به خاطر سواحل فوق العاده تمیز همراه با آب زلال و گرمی آفتاب آن، به این محله می آیند. اسکله ی قایق های بادبانی و پارک یوروک از دیگر جاهای دیدنی کمر است؛ این پارک زیبای انسان شناسی کاملا ترکی به حساب می آید و بازدید از آن را به همه پیشنهاد می کنیم. در کمر هم مرکز خریدی وجود ندارد ولی چند بازار محلی روباز و همچنین فروشگاه های متنوع که برای خرید سوغات بسیار مناسب هستند در این محله وجود دارند. فاصله مرکز کمر تا فرودگاه 57 کیلومتر است.

محله لارا | Lara

یکی دیگر از مناطق بسیار محبوب آنتالیا محله لارا است؛ که از مرکز شهر فاصله زیادی ندارد و به دلیل جاذبه‌های مختلف و در کنار این نزدیکی، پیش توریست ها بسیار محبوب است. این محله دارای سواحل بسیار زیبا، آب شفاف و زلال و امکانات عالی است. جایی پر از هتل های زیبا، مراکز تفریحی و جاذبه هایی که شما را حیران خواهد کرد؛ ساحل لارا یکی از دلایلی است که اگر در این محله حتی هتل نگرفته باشید برای دیدنش حتما به این منطقه خواهید رفت.

از مهم ترین علت های اقامت در محله لارا، هتل های با شکوه و بزرگی است که به دلیل داشتن استخر های بزرگ و امکانات تفریحی بسیار فراوان معروف هستند؛ ولی مانند دیگر محله های توریستی اطراف آنتالیا، این منطقه هم مرکز خرید بزرگ ندارد؛ ولی در عوض کلی هتل لوکس و لاکچری دارد و امکان انجام انواع تفریحات آبی برای شما مهیا خواهد بود؛ فاصله مرکز لارا تا فرودگاه 6.5 کیلومتر است. از محله های لارا می توان به گوزل اوبا، چالایان، فنر و شیرینیالی اشاره کرد.

با تور اقساطی آنتالیا الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

محله کنیالتی | Konyaalti

بعد از لار، این محله، یکی از بهترین و معروف ترین محله های آنتالیا برای زندگی است. حدود 20 دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد؛ ساحل شنی این منطقه جز تمیز ترین سواحل جهان شناخته می شود. این محله دارای بسیاری از امکانات اجتماعی و رفاهی مانند بارها، کافه ها، رستوران ها و مغازه ها است. بیمارستان الیمپوس در این محله قرار دارد و یکی از بهترین بیمارستان های آنتالیا است.

همچنین دانشگاه آک دنیز که بهترین دانشگاه دولتی آنتالیا است در این منطقه واقع شده. رفت و آمد در این منطقه بسیار راحت است. اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 11 شب در سطح خیابان در رفت و آمد هستند. از محله های کنیالتی می توان هورما، لیمان و ساریسو را نام برد.

معروف ترین محله های آنتالیا

محله کپز | Kepez

کپز ساحل ندارد به همین خاطر به نسبت دیگر محله های آنتالیا گردشگران کم تری را می پذیرد؛ هرچند که این منطقه ارزان تر از جاهای دیگر است و سرمایه گذاری در آن پر سود خواهد بود. تا سال های گذشته بیشتر جمعیت این ناحیه افراد بومی آنتالیا بودند ولی در سال های اخیر با رشد خانه های نو ساز جمعیت افراد خارجی در این ناحیه بیشتر شده.

مراکز خرید زیادی در این ناحیه وجود دارد و فروشگاه مترو نیز در کپز شعبه دارد. در این محله برای حمل‌ونقل می‌توان از اتوبوس و تراموا نام برد؛ اغلب اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 12 شب، تقریبا همه کپز را پوشش می‌دهند؛ تراموا هم خیابان های اصلی آن را در بر می گیرد. بازار های هفتگی و روزانه در این محله رونق زیاد دارد. از محله های کپز، آلتی نوا، گوگسو و دوکما هستند.

رزرو تور اقساطی ترکیه بدون نیاز به ضامن در پیله های عصر پرواز !

محله سیده | side

یکی دیگر از معروف ترین محله های آنتالیا محله سیده می باشد. محله ای فوق العاده دیدنی در آنتالیا که در سفر به این شهر باید از این محله دیدن کنید. این منطقه زیبا دارای سواحل دیدنی وبزرگی است که جز بهترین ها در آنتالیا به حساب می آید؛ اما دیدنی های تاریخی سیده است که آن را تا این اندازه برای مسافران مهم کرده. ویرانه های معبد آپولو و آتنا، تئاتر باستانی و بسیاری جاهای دیگر که در آن ها می توانید شکوه امپراطوری های گذشته را ببینید.

البته پیشنهاد می کنیم از موزه سیده هم حتما دیدن کنید. طبیعت زیبای آنتالیا در این بخش به شدت خودنمایی می کند؛ بازدید از آبشار ماناوگات یا رفتن به دره ی کوپورلو از دیگر جاذبه هایی هستند که تجربه ی یک سفر هیجان انگیز به آنتالیا را برای شما دو برابر خواهد کرد. همچنین در سیده چندین هتل لوکس و زیبا با انواع امکانات تفریحی مانند استخرها و تفریحات را داریدتا در آن ها اقامت کنید. فاصله مرکز سیده تا فرودگاه 54 کیلومتر است.

معروف ترین محله های آنتالیا

در نهایت، امیدواریم با مطالعه معروف ترین محله های آنتالیا بتوانیم شما را در سفر به آنتالیا و استفاده از تمامی جاذبه ها و دیدنی‌های آن یاری برسانیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.