توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز

توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز

۰۵ شهریور ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

این روزها سفر با هواپیما خیلی راحت تر از قبل شده است. افزایش تعداد هواپیماها و در نتیجه پروازها منجر به ارزان تر شدن قیمت های بلیط هواپیما شده است. به همین دلیل سفر با هواپیما فقط برای گروهی خاص از اشخاص جامعه نیست و هرکسی می تواند پرواز مناسب با بودجه اش را پیدا کند.

در سفر با هواپیما همیشه باید چند مورد را مورد توجه قرار دهید و برخی نکات را رعایت کنید. به ویژه اگر بار اولی است که می خواهید با این وسیله به سفر بروید بد نیست توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز را بدانید.

دانستن توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز و عمل کردن به آن ها می توانند تا مقدار زیادی از استرس شما را کاهش دهند. حتی اگر استرس هم نداشته باشید باز هم ممکن است به دلیل کم بودن وقتی که در فرودگاه دارید، در انجام یکی از کارها دچار مشکل بشوید و سفرتان با خطر رو به رو شود.

چند ساعت زودتر به فرودگاه بروید

یکی از مهم ترین توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز این است که چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید. کی از کارهایی که باید قبل از پرواز و در فرودگاه انجام بدهید گرفتن کارت پرواز و تحویل بار است. انجام این کارها شاید به زمان زیادی نیاز نداشته باشد. ولی خیلی مهم است که دو الی سه ساعت قبل از پروازتان به فرودگاه بروید.

خیلی وقت ها پیش می آید که اطلاعات مسافر به درستی ثبت نشده اند. در این صورت باید وقت کافی داشته باشید که نسبت به تصحیح کردن آن اقدام کنید. و یا در برخی از مواقع پر سفر، گیت های تحویل بار به اندازه ای شلوغ هستند که باید مدتی را در صف منتظر بمانید.

پس با این تفاسیر همیشه بهتر است که چند ساعت زودتر از پرواز در فرودگاه باشید. خیلی وقت ها ممکن است که نه در فرودگاه بلکه در مسیر رسیدن به آنجا دچار مشکل شوید. ترافیک، بارندگی و بسیاری اتفاق های دیگری که ممکن است رخ بدهند.

توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز

مراقب وسایل ارزشمندتان باشید

شما در هر سفری یک سری از وسایل مهمتان را هم با خود می برید. این وسایل می توانند چیزهایی مثل دوربین عکاسی و لپ تاپ باشند. حتی ممکن است بخواهید جواهر و یا اشیا قیمتی ای را هم از طریق هواپیما به مقصد برساند. جدا از این ها، در سفرهای خارجی که به طور حتم پول نقد با خودتان حمل می کنید.

یکی دیگر از توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز به شما این است که این گونه وسایل گران قیمت و پول های نقد را در کیفی مجزا از دیگر وسایلتان قرار دهید. بد نیست یک کیف کمری با خودتان ببرید تا خیالتان از بابت امنیت اموالتان راحت باشد. یا می توانید چیزهایی مثل لپ تاپ را در کوله پشتی بگذارید و آن را به داخل هواپیما ببرید. در بالای سر هر صندلی جایگاه کوچکی قرار دارد که محل گذاشتن کیف های دستی است.

همچنین پیشنهاد می کنیم روی چمدان هایتان هم علامت مخصوصی بگذارید. این علامت می تواند یک برچست ساده باشد. در فرودگاه های بزرگ زیاد اتفاق می افتد که چمدان های شبیه به هم جا به جا بشوند. پس برای جلوگیری از بروز چنین خطاهایی بهتر است این کار را انجام دهید.

با تور قسطی خارجی الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

مدارک را فراموش نکنید

گاهی وقت ها پیش می آید که مسافران به دلیل دیر بودن وقت و یا استرس زیاد، یادشان می رود که مدارک شخصی را با خودشان ببرند و آن ها را در منزل جا می گذارند. شما برای این که بتوانید سوار هواپیما شوید به پاسپورت، بلیط و مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی نیاز دارید.

همان طور که در بخش قبلی گفتیم بهتر است این مدارک را هم در کنار وسایل ارزشمندتان در یک کیف کمری یا دستی قرار دهید و آن را همیشه در کنار خود نگه دارید. ممکن است برای ورود به هر بخش از گیت ها به مدارکتان نیاز داشته باشید. بنابراین از دیگر توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز این است که آن ها را در جایی نزدیک و قابل دسترس حمل کنید که برای پیدا کردنشان نیاز نباشد کلی وقت بگذارید.

توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز

پرداخت عوارض را فراموش نکنید

اگر پرواز شما به یک کشور خارجی است، باید برای خروج از کشور عوارض پرداخت کنید. معمولاً وقتی کارت پرواز را برایتان صادر می کنند، در همان نزدیکی جایگاه مخصوص به پرداخت عوارض را هم می بینید.

در حال حاضر می توانید این هزینه را به صورت آنلاین هم پرداخت کنید و لازم نیست حتماً بگذارید تا در فرودگاه بهش رسیدگی کنید. این کار باعث می شود تا وقت بیش تری ازتان گرفته شود.

خرید تور قسطی، اخذ ویزا و رزرو هتل در پیله های عصر پرواز !

کارت پرواز را به موقع تحویل بگیرید

از مهم ترین توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز تحویل به موقع کارت پرواز است. مدتی قبل از این که هواپیما آماده سوار کردن مسافران شود، در فرودگاه اعلام می کنند که مسافران برای دریافت کارت پرواز به گیت مخصوص مراجعه کنند. در آنجا مسئول مربوطه پس از چک کردن اطلاعت شما و اطلاع از صحت مشخصات، بارهای شما را تحویل گرفته و کارت پرواز را برایتان صادر می کند.

خیلی از مسافران وقتی شلوغی گیت را می بینند کنار می روند و می خواهند صبر کنند تا خلوت شود. بهتر است در هنگام طولانی بودن صف، با صبوری منتظر بمانید تا نوبت شما برسد. چون اگر بروید و بخواهید دوبار بازگردید، ممکن است زمان از دستتان برود و پرواز را از دست بدهید. یکی از رایج ترین علت های نرسیدن به پروازها همین تاخیر در گرفتن کارت پرواز است.

توصیه های فرودگاهی قبل از پرواز

لوازم مورد نیاز را تهیه کنید

در داخل هواپیما و در طول پرواز از شما پذیرایی می شود. با این حال بهتر است همیشه قبل از پرواز خوراکی ها و تنقلات مورد علاقه تان را خریداری کرده و با خود به هواپیما ببرید. این کار حتی می تواند شما را هم در طول پرواز سرگرم کند.

همچنین توصیه می کنیم باتری اضافه یا شارژر همراه هم ببرید تا اگر موبایتان نیاز به شارژ داشت ازش استفاده کنید. بد نیست یک سوییشرت هم داشته باشید تا اگر داخل هواپیما سرد بود آن را بپوشید و دمای بدنتان را متعادل حفظ کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *