معروف ترین شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ترکیه

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

ترکیه همواره به عنوان یکی از بهترین کشورهای توریستی در جهان شناخته می شده است. بخش مهمی از اقتصاد این کشور بر اساس صنعت توریسم و گردشگری فعال است. از مزایای متعدد ترکیه که این کشور را به یک مرکز عالی برای سفرهای گردشگری و تفریحی کرده است می توان به داشتن آب و هوای بسیار مطلوب، امکانات تفریحی بسیار گسترده، وجود مراکز و جاذبه های تاریخی و مذهبی متعدد، سواحل آرامش بخش و جذاب و وجود مراکز خرید بزرگ اشاره کرد.

شهرهای توریستی ترکیه متعدد هستند و هر یک از آن ها ویژگی ها و جذابیت های خود را دارند. از استانبول و جاذبه های متعدد توریستی و فرهنگی اش گرفته تا سواحل آنتالیا و مراکز فرهنگی در قونیه. در این مطلب قصد داریم نگاهی بیندازیم به شهرهای توریستی ترکیه و هر یک از آن ها را بررسی کنیم. لازم به ذکر است که در مورد هر یک از این شهرها می توان مطالب بسیار مفصلی نوشت؛ اما ما در این جا به شکلی مختصر و مفید به بررسی مهم ترین ویژگی های شهرهای توریستی ترکیه می پردازیم.

برای یک سفر و گردش کلی در کشور ترکیه و آشنایی با شهرهای مهم آن می توانید تور قسطی ترکیه را انتخاب نمایید.

استانبول

اولین موردی که فهرست شهرهای توریستی ترکیه را با آن آغاز می کنیم، استانبول است. استانبول، بزرگ ترین شهر ترکیه و محبوب ترین شهر این کشور در میان توریست ها و گردشگران است. این شهر در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است و انواع و اقسام جاذبه های تفریحی، تجاری، فرهنگی و توریستی را در خود جای داده است.

اهمیت استانبول آن چنان بالا است که همواره به عنوان مهم ترین شهر توریستی در ترکیه از آن یاد شده است. بسیاری از افرادی که به ترکیه مسافرت می کنند این شهر را به عنوان مقصد خود بر می گزینند. استانبول تاریخی پرفراز و نشبی دارد و در گذشته نام آن قسطنطنیه بوده است. این شهر بزرگ در گذشته پایتخت حکومت بزرگ عثمانی بوده و حتی پس از انتخاب آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، از اهمیت آن کاسته نشد.

اکنون میتوانید با تور قسطی استانبول سفر کنید و 10 ماه بعد هزینه اش را پرداخت کنید.

شهرهای توریستی ترکیه
مهمترین شهر های گردشگری ترکیه

یکی از ویژگی های جالب استانبول این است که این شهر تنها شهر جهان است که در میان دو قاره قرار گرفته است. استانبول ترکیه سواحل زیبا و آب و هوایی مطلوب دارد. امکانات تفریحی و مراکز خرید متعددی در آن جای گرفته اند. از مهم ترین جاذبه های توریستی استانبول می توان به مسجد بزرگ و با شکوه ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ موزه توپ قاپی و دلفیناروم استانبول اشاره کرد.

آنتالیا

یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه آنتالیا است. آنتالیا همیشه یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای توریست ها بوده. شهرت این شهر جهانی است و امکانات تفریحی آن واقعا کم نظیر هستند. آنتالیا یک شهر ساحلی است که در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است و آب و هوای آن ملایم و مرطوب است.

درباره قیمت تور قسطی آنتالیا بیشتر بدانید.

در پیرامون آنتالیا محیط زیستی سرسبز و کوهستان هایی بلند و زیبا قرار گرفته اند که به زیبایی این شهر می افزایند. در آنتالیا انواع امکانات تفریحی وجود دارند که مهم ترین آن ها سواحل این کشور هستند. از جاذبه های توریستی مهم آنتالیا می توان به برج ساعت و دروازه هادریان اشاره کرد.

آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه
بهترین شهرهای ترکیه

قونیه

سومین مورد از شهرهای توریستی ترکیه، شهر تاریخی قونیه است. این شهر برای ایرانیان می تواند اهمیت و ارزش خاصی داشته باشد؛ چرا که آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، مولوی، در این شهر واقع شده است. این شهر از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد. بسیاری از آثار و بناهای بزرگ تاریخی شهر قونیه مربوط به دوران حکومت سلجوقیان هستند. یکی از مهم ترین مساجد شهر قونیه مسجد علاالدین است که مربوط به حدود 9 قرن قبل است.

اگر به مشاهده آثار تاریخی ترکیه و مراسم های صوفیان علاقه مند هستید، قونیه ترکیه یک مقصد عالی برای شما است. این شهر پر است از مساجد زیبا و باشکوه، مناظر زیبا و دیدنی و مراسم های مختلف صوفیه و درویش ها.

کدام شهرهای ترکیه برای سفر مناسب است؟
شهرهای معروف ترکیه

مارماریس

مارماریس یکی از شهرهای ساحلی و از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه است. این شهر زیبا و خوش آب و هوا درسال های گذشته با استقبال فزاینده ای از سوی گردشگران و توریست ها همراه شده است. طبیعت زیبای این شهر به همراه کوه های بلند و باشکوه پیرامون آن، برای هر بیننده ای جذابیت دارد. سواحل مارماریس با ماسه های سفید و زیبای خود می توانند برای شما اوقات خوش و آرامش بخشی را فراهم کنند.

امکانات تفریحی متعدد توانسته مارماریس را به عنوان یکی از مفرح ترین شهرهای توریستی ترکیه به شهرت برساند. در این شهر انواع امکانات تفریحی مانند تفریحات آبی، قایق های تفریحی و کشتی های مخصوص گردشگری یافت می شوند. هم چنین جزیره کلئوپاترا که یکی از زیباترین جزایر ترکیه است در نزدیکی مارماریس قرار دارد.

بهترین شهری گردشگری ترکیه
جاذبه های دیدیدنی شهر مارماریس

آنکارا

آنکارا بیشتر از آن که به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه شناخته شود، پایتخت این کشور است. این شهر از نظر سیاسی ارزش و اهمیت بالایی دارد و بسیاری از مراکز مهم سیاسی و فرهنگی ترکیه در آنکارا قرار گرفته اند. با این حال، آنکارا هم جاذبه های توریستی مخصوص خود را دارد.

اگر به آنکارا سفر کردید، بازدید از موزه ها، مراکز و گالری های هنری را از دست ندهید. از مهم ترین مناطق توریستی در شهر آنکارا می توان به منطقه اولوس، یکی از مناطق قدیمی و تاریخی آنکارا و هم چنین منطقه کیزیزلی که جز مدرن ترین مناطق شهر است اشاره کرد. در شهر آنکارا سالن اپرا، سالن های تئاتر و رقص باله وجود دارند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

برای سفر راحت به شهر زیبای آنکارا ابتدا از شرایط تور اقساطی آنکارا آگاه شوید.

نقش شهرهای توریستی ترکیه در اقتصاد آن
جاذبه های گردشگری شهر انکارا

بدروم

بدروم یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که هم مناظر بسیار زیبایی دارد و هم از نظر تاریخی بسیار ارزشمند و مهم است. بدروم در منطقه اژه جنوبی واقه شده است. در گذشته آثار و بناهای بسیار باشکوهی در این شهر وجود داشته و امروزه بقایای آن بناها جز جاذبه های دیدنی بدروم به حساب می آید. از مهم ترین جاذبه های بدروم، قلعه سنت پیتر است که با نام قلعه بدروم نیز شهرت یافته. آب و هوای مطلوب، طبیعت جذاب، مناظر زیبا و هم چنین جاذبه های متعدد تاریخی می توانند برای شما یک تجربه فراموش نشدنی رقم بزنند.

زیباترین شهرهای ترکیه
دیدنی های شهر بدروم

ازمیر

آخرین مورد از لیست شهرهای توریستی ترکیه، شهر محبوب ازمیر است. ازمیر در کنار آنکارا و استانبول یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه بوده و بسیاری از بازدید کنندگان و توریست ها را جذب خود می کند. ازمیر هم از نظر تجاری و هم از نظر فرهنگی شهر بسیار مهمی است. دانشگاه صنعتی ازمیر یکی از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه محسوب می شود.

زیبایی های شهر ازمیر را با تور قسطی ازمیر ببینید.

در ازمیر امکانات تفریحی و توریستی متعددی دارد. از مهم ترین جاذبه های ازمیر می توان پاموکاله، روستای شیرینچه، ازمیر آگورا و تفریحات ساحلی موجود در این شهر را نام برد.

بهترین شهرهای توریستی ترکیه
علت معروف بودن شهر ازمیر ترکیه
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.