معابد تایلند

معرفی معابد تایلند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور تایلند که در بخش شرقی قاره آسیا واقع شده است، یک مقصد عالی برای گردشگران تور اقساطی تایلند است. این کشور که در ده های اخیر اهمیت توریستی آن بیشتر شده و استقبال از آن نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است، سرشار از جاذبه های مختلف توریستی است. از منظره های طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز گرفته تا ساحل هایی آرامش بخش با امکانات تفریحی گوناگون و زیباترین معابد تایلند.

یکی از مهم ترین بخش های مهم توریستی این کشور، معابد تایلند است. معابد تایلند هم از نظر مذهبی و آیینی برای مردم تایلند مهم هستند و هم از نظر توریستی و دیدنی بودن برای مسافران و گردشگران.

تقریبا 90 درصد مردم تایلند به آیین بودا باور دارند. در سراسر این کشور معابد زیبای بودا را می توان پیدا کرد. معابد تایلند با بهره گیری از نهایت هنر در ساخت و معماری چشم نواز شرقی، از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه ها برای توریست ها به حساب می آیند.

 

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی معابد تایلند پرداخته و نگاهی داشته باشیم به مهم ترین معابد این کشور. اگر قصد مسافرت به تایلند را دارید یا جز متقاضیان تور قسطی تایلند هستید، نکات این مطلب را از دست ندهید؛ در کنار بازدید از سواحل جذاب و طبیعت دیدنی تایلند و خرید از مراکز تجاری این کشور، حضور در معابد تایلند و آشنایی با فرهنگ حاکم بر آن جا می تواند لذت سفر را برای شما چند برابر کند.

معبد سفید یا Wat Rong Khun

معبد سفید یکی از جدیدترین معابد تایلند و در عین حال یکی از زیباترین های آن ها است. این معبد را مردم تایلند به نام Wat Rong Khun می شناسند. دلیل این که این معبد به معبد سفید مشهور شده است رنگ سفید شفاف آن است؛ ظاهر آن به گونه ای است که انگار یک قصر از یخ و برف ساخته شده است.

معبد سفید در شهر چیانگ رای تایلند قرار دارد و بسیار با شکوه و تماشایی است. اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما بازدید از معبد سفید را در برنامه خود قرار دهید. معبد سفید یک معبد خصوصی است و در ساخت آن از نمادهای مختلفی استفاده شده است. نمادهایی که در فرهنگ بودایی مردم تایلند هر یک مفاهیم خاصی دارند.

رزرو تور اقساطی پوکت و سفر به سرزمین آرزوهای تایلند

معبد وات چایواتانارام

یکی از شگفت انگیز ترین معابد تایلند، معبد وات چایواتانارام است. این معبد که قدمتی بالغ بر 4 قرن دارد، به احترام مادر پادشاه تایلند در قرن هفدهم ساخته شده است. منظره این معبد بسیار زیبا و تماشایی و معماری آن خاص و فراموش نشدنی است. پیرامون معبد وات چایواتانارام گیاهان سرسبز قرار دارند. خود معبد هم در کنار رودخانه چائو فرایا قرار گرفته است. معبد وات چایواتانارام در شهر آیوتایا که پایتخت باستانی تایلند است واقع شده است.

معبد وات چایواتانارام

 

معبد بودای لمیده

معبد بودای لمیده یکی از معروف ترین معابد تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. تقریبا همه توریست هایی که به بانکوک می روند، فرصت بازدید از این معبد را از دست نمی دهند. مهم ترین و بارزترین مشخصه این معبد، مجسمه بودای لمیده است که در آن قرار دارد. دلیل نامگذاری معبد به این نام نیز، وجود همین مجسمه نمادین است.

مجسمه بودای لمیده که در قلب این معبد قرار گرفته، بسیار بزرگ است و حدود 45 متر طول دارد. این مجسمه یکی از بزرگ ترین مجسمه های بودا در کشور تایلند بوده و اهمیت زیادی دارد. معبد بودای لمیده یک معبد سلطنتی محسوب می شود. رنگ پردازی، معماری و طراحی این مکان جذابیتی ویژه به آن بخشیده که باعث می شود توریست های زیادی به آن سر بزنند.

رزرو تور اقساطی بانکوک با شرایط ویژه و خدمات گردشگری رایگان

معبد وات آرون

معبد وات آرون هم یکی از محبوب ترین معابد تایلند در میان توریست ها و مسافران است. این معبد با نام های معبد سپیده دم و معبد جادویی نیز یاد می شود. کافیست در شب و غروب به نورپردازی این معبد نگاه کنید تا متوجه شوید چرا به آن نام معبد جادویی را داده اند.

معبد وات آرون نیز در کنار رودخانه چائو فرایا است و ظاهر آن با معبد وات چایواتانارام شباهت هایی دارد. اما این معبد در بانکوک واقع شده است و به همین دلیل دسترسی توریست ها به آن بسیار راحت تر است. تعداد زیادی از مسافران و توریست ها برای بازدید به این معبد مراجعه می کنند.

معبد وات آرون

معبد وات ماهاتات

معبد وات ماهاتات، جز معابد باستانی تایلند قرار می گیرد. این معبد زیبا و باشکوه در پارک سوخوتای، واقع در شمال تایلند قرار دارد و هم از نظر آیینی برای بوداییان مهم است، هم از جنبه توریستی برای گردشگران اهمیت دارد.

معبد وات ماهاتات مهم ترین و جذاب ترین نقطه پارک سوخوتای است. در ابتدای ورودی این معبد 168 مجسمه بودا قرار دارند که دست هایشان در یکدیگر جفت شده. در مرکز معبد نیز یک مجسمه بزرگ از بودا واقع شده است که مهم ترین نقطه معبد محسوب می شود.

معبد وات ماهاتات

معبد یک میلیون بطری

یکی از عجیب معبدها نه تنها در تایلند که در کل که زمین! معبد یک میلیون بطری، همان طور که از نامش هم پیداست با استفاده از 1.5 میلیون بطری شیشه ای در رنگ های مختلف تهیه شده است. خلاقیت به کار رفته در ساخت این معبد بزرگ و هم چنین ایده جذاب بازیافت بطری ها به شکل استفاده از آن ها در ساخت معبد، معبد یک میلیون بطری را از همه معابد تایلند متفاوت ساخته است.

جالب است بدانید که در ساخت این معبد، درهای بطری ها هم کاربرد داشته اند. از درهای بطری به عنوان موزاییک در کف ساختمان استفاده شده است. این معبد بسیار بزرگ است و 20 ساختمان در آن قرار دارند. هم چنین حوض های بزرگ آب و درختان بلند و سرسبز به زیبایی آن افزوده اند.

امکان رزرو تور اقساطی پاتایا بدون ضامن در پیله های عصر پرواز

معبد پناهگاه حقیقت

معبد پناهگاه حقیقت با آن که قدمت خیلی زیادی ندارد، یکی از مهم ترین و مشهورترین معابد تایلند است. این معبد در شهر پاتایا، یکی دیگر از شهرهای مهم و توریستی تایلند قرار گرفته است. معبد پناهگاه حقیقت در سال 1981 به جای یک معبد قدیمی دیگر ساخته شد و هم چنان فرآیند بازسازی و ساخت آن ادامه دارد.

معماری و چشم اندازی معبد پناهگاه حقیقت بسیار خاص است. سبک معماری شرقی، مانند آن چه که در کاخ های کره ای و چینی دیده می شود، در ساختن این معبد به کار رفته است. ترکیب این شیوه معماری با نمادهای فرهنگ تایلند و چشم انداز زیبا در کنار شهر پاتایا، معبد پناهگاه حقیقت را به معنی واقعی کلمه «خیره کننده» کرده است.

معبد پناهگاه حقیقت

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.