جزیره سامویی تایلند

جزیره سامویی تایلند

۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور تایلند همواره به عنوان یکی از مقاصد برتر در گردشگری و توریسم، مخصوصا در میان ایرانیان شناخته می شود. وجود جاذبه های تاریخی و باستانی مختلف در تایلند و برخورداری از جاذبه های طبیعی مختلف، این کشور را در میان توریست ها بسیار محبوب کرده است. یکی از محبوب ترین مناطق توریستی، جزیره سامویی تایلند است.

جزیره سامویی تایلند با داشتن آب و هوای مناسب و طبیعتی زیبا توانسته به یکی از مهم ترین نقاط توریستی کشور تایلند تبدیل شود. بسیاری از توریست ها و گردشگران برای داشتن اوقاتی لذت بخش تر به این جزیره سفر می کنند و از حضور در طبیعت و سواحل جذاب آن لذت می برند.

اگر یکی از متقاضیان تور اقساطی تایلند هستید یا می خواهید به تایلند سفر کنید، جزیره سامویی تایلند می تواند یک مقصد عالی برای شما باشد. با مطالعه نکات زیر در باره جزیره سامویی و ویژگی های مختلف آن، احتمالا شما هم مجاب شوید که از این جزیره جذاب بازدید کنید.

جزیره سامویی تایلند

جزیره سامویی، بهشت استوایی تایلند

جزیره سامویی تایلند یکی از محبوب ترین و زیباترین مناطق توریستی این کشور محسوب می شود. این جزیره در بخش شرقی تایلند واقع شده است و حدود 228 کیلومتر مربع مساحت دارد. نام کامل این جزیره، کو سامویی است. «کو» در تایلندی یعنی جزیره؛ « سامویی» هم به معنای بهشت امن است.

آب و هوای این منطقه معتدل و نسبتا گرم است. این آب و هوا باعث شده تا جذابیت های طبیعی این منطقه بسیار زیاد باشد. بیشتر سطح جزیره سامویی با گیاهان سرسبز و جنگل پوشیده شده است. هم چنین رشته کوهی نسبتا کوچک در راستای شرق به غرب جزیره سامویی مشاهده می شود.

از رونق گرفتن سامویی زمان زیادی نمی گذرد. بعد از افزایش تدریجی سفرهای توریست ها و گردشگران به این جزیره در سال های دهه 1970، توجه به این جزیره به شکل تصاعدی افزایش یافت. بر اثر توجه های صورت گرفته و سرمایه گذاری های انجام شده، رفته رفته این منطقه رشد و گسترش پیدا کرد. نتیجه نهایی این تغییرات آن بود که جزیره سامویی تایلند به یکی از نقاط بسیار مهم در توریسم این کشور تبدیل شد.

خرید تور قسطی پوکت، بدون نیاز به ضامن و بصورت اقساط

وضعیت آب و هوایی جزیره سامویی

در سامویی هوا نسبتا معتدل است. دو حالت عمده بر آب و هوای جزیره سامویی حاکم است: یکی دوران گرم و مرطوب و دیگری شرایط بارانی و پر بارش. در بیشتر اوقات آب و هوای گرم در جزیره سامویی برقرار است. دوران بارش بیشتر در ماه های میانی و پایانی پاییز، مخصوصا ماه نوامبر وجود دارد. سامویی مانند بسیاری از نقاط جنوبی تایلند مثل پوکت، بارش های موسمی و زیاد ندارد.

وضعیت آب و هوایی جزیره سامویی

جاذبه های تفریحی و توریستی در جزیره سامویی

اگر بخواهید به سامویی بروید و بیشترن لذت ممکن را از سفر خود ببرید، لازم است که با جاذبه های توریستی و گردشگری این منطقه آشنایی داشته باشید. در ادامه نگاهی می اندازیم به مهم ترین جاذبه های طبیعی در سامویی:

پارک ملی آنگ تونگاین

پارک دریایی آنگ تونگاین یکی از اصلی ترین جاذبه های جزیره سامویی تایلند محسوب می شود. این پارک دریایی از 42 جزیره کوچک تشکیل شده است که بسیار دیدنی و چشم نواز هستند. هم چنین انواع کمیابی از گونه های دریایی را می توان در این پارک دریایی مشاهده کنید.

تور اقساطی پاتایا با بهترین قیمت و بدون ضامن

مزرعه مارها

این مزرعه در بخش جنوبی جزیره سامویی قرار دارد و محل بازدید تعداد زیادی از توریست ها و گردشگران است. در این محل انواع مارهای مختلف وجود دارند که در دو شیفت در روز به نمایش در می آیند.

کمپ فیل های سامویی

یکی از جذاب ترین جاذبه های جزیره سامویی تایلند، همین کمپ فیل ها است. کمپ فیل ناموانگ که معروف ترین کمپ است، امکان فیل سواری را هم به شما می دهد. این تجربه می تواند به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل شود.

کمپ فیل های سامویی
کمپ فیل های سامویی در تایلند

طبیعت سرسبز و جنگل ها

یکی از اصلی ترین ویژگی ها و مزیت های جزیره سامویی تایلند، وجود طبیعتی زیبا و سرسبز و جنگلی بزرگ در این محل است. در مناطق مرکزی جزیره سامویی، جنگل های کوهستانی زیبایی وجود دارند که توجه بسیاری از گردشگران را به خود معطوف می دارند. در میان کوهستان های جزیره سامویی، تعدادی آبشار بسیار زیبا نیز دیده می شوند. آبشار هین لات یکی از معروف ترین آبشار های جزیره است که هنگام بارش باران بسیار دیدنی می شود.

باغ جادویی سامویی

این باغ زیبا و بزرگ، یکی دیگر از جاذبه های جزیره سامویی تایلند است. در این باغ زیبا و خوش ساخت درختان سرسبز قرار دارند و در نقاط مختلف باغ، مجسمه های حکاکی شده روی سنگ را می توان یافت. اگر قصد دارید یک مکان پر از آرامش برای گردش انتخاب کنید، این باغ بهترین گزینه در سامویی است.

خرید تور اقساطی بانکوک بدون ضامن و کارمزد

مهم ترین سواحل جزیره سامویی

یکی از اصلی ترین جاذبه ها در جزیره سامویی تایلند، ساحل های زیبا و جذاب این منطقه است. این ساحل ها هم مکانی برای تفریح و تمدد اعصاب هستند و هم امکانات تفریحی و رستوران های متعددی را در خود جای داده اند.
از مهم ترین سواحل سامویی می توان با ساحل لامای اشاره کرد. این ساحل بسیار طویل بوده و امکانات متعددی در آن وجود دارد. هم چنین ساحل چاونگ که بسیار بزرگ و طویل است، به عنوان محبوب ترین ساحل در جزیره سامویی تایلند شناخته می شود.

ساحل بودای بزرگ برای آن دسته از توریست هایی مناسب است که می خواهند با حضور در ساحل، آب تنی کنند. آب دریا در این قسمت از ساحل برای غواصی و شنا بسیار مناسب است. از دیگر سواحل مهم در سامویی می توان به ساحل باپت و ساحل منام اشاره کرد که محل تجمع بسیاری از توریست ها هستند.

مهم ترین سواحل جزیره سامویی
سواحل جزیره سامویی

نکاتی جانبی جزیره سامویی تایلند

  • سامویی بعد از پوکت دومین جزیره بزرگ در کشور تایلند به حساب می آید. این دو جزیره همواره جز مراکز تجمع و بازدید توریست ها بوده اند و با یکدیگر مقایسه می شوند.
  • تقریبا همه مردم ساکن این جزیره دین بودایی دارند.
  • سامویی از نظر اقتصادی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. بخش مهمی از صادرات ماهی، نارگیل و کائوچو از تایلند توسط همین جزیره تامین می شود.
  • شکل کلی جزیره سامویی چیزی مشابه به مربع است. مناطق مرکزی این جزیره بیشتر جنگلی هستند و برای سکونت مناسب نیستند.
  • امکانات و خدمات شهری جزیره سامویی مانند فروشگاه ها، بانک و بیمارستان و… در بخش «ناتون» تجمع یافته اند.
نکاتی جانبی جزیره سامویی تایلند
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.