تفریحات رایگان در مسکو

تفریحات رایگان در مسکو

۱۴ تیر ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

تفریحات رایگان در مسکو آنقدر جذابیت دارند که شاید دلتان نخواهد تفریحِ هزینه بردار دیگری را در این شهر تجربه کنید. مسکو به اندازه ای تنوعِ مکان های گردشگری دارد که شهردار این شهر برای رایگان کردنِ چند موردِ از آن ها سخاوتمندانه عمل کند !

اگر حوصله ای برای تفریحات اعیانی مثل استفاده از حمام ساندونی را ندارید، یا قلبتان تحملِ دیدنِ صورت حسابِ کافه‌ روف‌تاپ تایم‌آوت را ندارد، پس حتما بازدید ازچند مکان رایگان و هیجان انگیز در مسکو را به شما پیشنهاد میدهیم . ذات و ماهیتِ تفریح ، خودش به اندازه کافی مفرح و شادی بخش هست. حالا فرض کنید که به شما بگویند در مسکو سرگرمی هایی است که بدونِ خرج کردن روبل هایتان میتواند یک دنیا هیجان و خاطره خوب را به روحتان تزریق کند !

تور اقساطی مسکو با بهترین قیمت و شرایط اقساط در تابستان برگزار می گردد.

بازدید از آرامگاه لنین و میدان سرخ را از دست ندهید.

شاید ملاقت با این بنایِ هزاره تاریخی نقطه اوجِ سفرِ شما به روسیه و نهایتِ بهره مندی از یکی از تفریحات رایگان در مسکو باشد. در این بخش اگر دل دیدن مومیایی که صد ها سال قبل مرده است ولی جسمش مثل روزِ اول حفظ شده را ندارید ، بهتر است به پابوسِ پیکر دست نخورده و سالمِ لنین نروید و دل خود را در غربت آشوب نکنید !

بازدید از آرامگاه لنین و میدان سرخ را از دست ندهید.
آرامگاه لنین در مسکو

وقتتان را با تئاتر دیدن پُر کنید

فرض کنید شاهد به روی صحنه رفتنِ سناریو آناکارنینا در دل شهری که تولستویِ سالها قبل این شاهکار ادبی را خلق کرده باشید. هیجان انگیز ترین و به یاد ماندنی ترین تفریح مسکو برای ادبیات دوستان و عاشقانِ تئاتر ، به تماشای این آثار هنری رایگان نشستن است !

تفریحات رایگان در مسکو
بازدید از تئاترهای رایگان

با بازدید از موزه های رایگان چطورید ؟!

این که تماشای تئاتر را یکی از تفریحات رایگان در مسکو اعلام کرده ان، تماماً مدیونِ ماکسیم گورکی هستیم که ابتدا بازدید از عمارتِ لوکسِ رئالیسم جادوئیش را به عنوان یک موزه برای مکتشفان هنر رایگان اعلام کرد. در مسکو بعضی موزه ها هستند که تنها در سومین یکشنبه هر ماه ورودی خود را مجانی قرار میدهند.

ولی چند صد موزه دیگر نیز وجود دارد که 30 روزِ ماه را با ورودی رایگان از مهمانشان پذیرایی می کنند . خانه-موزه میخائیل بولگاکوف نویسنده روسی و هم چنین موزه مترویِ مسکو که دارای هزاران نمونه از کلکسیونِ قطار های قدیمی مسکو است چند نمونه دیگر از موزه های جنجالی و بدونِ هزینه مسکو برای گذران اوقات شما به جذاب ترین شکل ممکن است .

بازدید از موزه های رایگان مسکو
موزه های رایگان

طعمِ کنسرت های رایگان را در مسکو بچشید.

مسکو کافه ها و بار های زیادی دارد که میتواندِ احساسِ هنوز خوشبخت بودن را با شنیدنِ یک موسیقی خوب به شما منتقل کند. فکر کنید در کنارِ غذا و نوشیدنی که دارید نوش جان می کنید، یک گروه موسیقی بیاید و موزیک های درخواستی شما را به طور رایگان اجرا کند! این کنسرت ها با سبک ها و طیف های متنوعشان می تواند حسابی غافلگیرتان کند.

از راک اند رول دوستان تا طرفداران ایندی میتوانند از این کنسرت های رایگان مجانی لذت ببرند. تنها کاری که شما باید قبل از شرکت در این کنسرت ها انجام دهید این است که وبسایت بار یا کافه ای که قرار است اسپانسر کنسرت باشد را چک کنید تا از ساعت و تاریخِ دقیقِ بر گزاری آن مطلع شوید.

لذت یک کنسرت رایگان در مسکو
کنسرت های رایگان در مسکو

ریلکسیشن در پارک های مسکو را از دست ندهید.

هر کشوری پارک هایی دارد که برای ورود به آن ها باید هزینه ای را پرداخت کنید. اما مسکو سخاوت مندانه ورودی بیش از 60 پارک و باغِ وحشِ خود را رایگان قرار داده تا همه بتوانند لذت آرامش در بهشت های کوچک و خوش آب و هوایش را تجربه کنند.

لیست تفریحات رایگان مسکو
پارک های مسکو

پرسه در ایستگاه های مترو مسکو را فراموش نکنید.

شاید وقتی اسمِ مترو به میان می آید اولین تصویری که که به ذهتان میرسد ایستگاه شادمان و پرس شدن و نفس تنگی در میانِ انبوه جمعیت باشد. یا مثلا چه کسی می آید به عنوان تفریح از ایستگاه استاد معین که رایحه لوله های فاضلابِ شهریش هر کسی را از زندگی سیر میکند و احتمال به قتل رسیدن در آن جا به علت خلوتی بیش از حدش بالاست بازدید کند ! بله.

تور روسیه قسطی نیز با بهترین شرایط برگزار می گردد.

نکته جالب دیگر درباره مسکو این است که حتی چرخ زدن در ایستگاه های مترویش میتواند برای هر کسی سر گرم کننده باشد. 44 ایستگاه مترو مسکو آنقدر ارزش و جذابیت تاریخی دارد که به عنوان میراث فرهنگی به ثبت رسیده و در هر ایستگاه تکه ای از یک رویداد تاریخی در جریان است. شما تنها باید چند روبل برای خرید بلیط ورودی مترو هزینه کنید و از غرق شدن و اکتشاف در این ایستگاه های هیجان انگیز لذت ببرید.

پرسه در ایستگاه های مترو مسکو را فراموش نکنید.
ایستگاه های لاکچری متروهای مسکو

نفسِ خود را با دیدنِ کلیسایِ سنت باسیل بند آورید !

شاید به جرات بتوان گفت که این کلیسا و گنبد های رنگینش نماد روسیه است. اصلا اگر بخواهید به عنوان سوغات چیزی از مسکو به ایران بیاورید، امکان ندارد که تصویر این کلیسا حداقل بر روی یک ظرف، جعبه موسیقی، بسته شکلات و حتی فندک های معروف مسکو نباشد. این کلیسا بارها دچار آتش سوزی و حتی آسیب هایی بر اثر حمله سپاه ناپلئون به مسکو شده است.

حتی در یکی از طرح های وسعت بخشی به شهر که توسطِ مرحوم استالین صادر شده بود ، بخش هایی از آن تخریب شد تا لشکر استالین بتوانند بدون وقفه در رژه خود وارد میدان سرخ مسکو شوند. براحتی می شود ادعا کرد که ملاقات با این کلیسا و سایر عبادتگاه های ارتودوکسی نظیر کلیسای الیاس نبی و صومعه مسیح منجی در این شهر، از بهترین تفریحات رایگان در مسکو محسوب می شوند.

بازدید از آثار باستانی مسکو
کلیسای سنت باسیل

اسکی روی یخ را در مسکو بیاموزید.

یکی دیگر از هیجان انگیز ترین تفریحات رایگان در مسکو، اسکی روی یخ است. نمی توان کسی را پیدا کرد که دوست نداشته باشد حداقل یک بار رقصیدن با اسکیت و سر خوردن بر روی برف های یخ بسته را تجربه کند.

تفریح اسکی روی برف
اسکی روی برف

برای سفر به مسکو و آشنایی با تفریحات رایگان در مسکو توصیه می کنیم از قبل راهنمای سفر به مسکو را بخوانید.

به این مطلب امتیاز دهید

3 دیدگاه برای ”تفریحات رایگان در مسکو

    1. جزییات هر تور متفاوت هست و برای اطلاعات بیشتر باید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.