بهترین موزه های استانبول

بهترین موزه های استانبول

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

استانبول شهری پر از تاریخ و زیبایی است. از کاخ های با شکوه و تاریخی گرفته تا مساجد کوچک و بزرگ و موزه های جذاب و دیدنی که همه در یک کشور جمع است. اگر علاقه مند به موزه هستید، حتما در سفر خود، از بهترین موزه های استانبول دیدن کنید.

موزه فرش استانبول

از بهترین موزه های استانبول که در این شهر قرار دارد، مزه فرش است. اگر به صنایع دستی ارزشمندی مانند فرش های دستبافت زیبا علاقه دارید، موزه فرش استانبول مقصدی جذاب برای گردش شما است. از نکات مثبت در مورد این موزه، نزدیکی آن به اقامتگاه ابراهیم پاشا است؛ در این موزه به غیر از فرش های قدیمی می توانید از فرهنگ و ملل مختلف، آثار هنری زیادی را ببینید.

موزه های استانبول

موزه راحمی کوچ استانبول، نمایی از پیشرفت صنعتی ترکیه

از بهترین موزه های استانبول، موزه راحمی کوچ است که پیشرفت صنعتی ترکیه را نشان می دهد. این موزه در واقع یک مجموعه شخصی از تاجری ترک به نام راحمی مصطفی کوچ است که در حال حاضر برای نمایش عموم آزاد است؛ این موزه جالب، از بخش های مختلفی مانند صنعت اتومبیل سازی، لوکوموتیو و تراموا، کشتی و هواپیما، وسایل ارتباطی و چند مورد جذاب دیگر تشکیل شده است. شاید در نگاه اول کمی خسته کننده به نظر بیاید ولی مطمئن باشید از دیدن آن لذت می برید.

موزه هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا

یکی دیگر از بهترین موزه های استانبول، کاخ ابراهیم پاشا است؛ این کاخ روبه روی مسجد آبی استانبول قرار دارد و از جاذبه های گردشگری این شهر است. زمانی که این موزه ها در فضای این کاخ ها قرار می گیرند جذابیتی دو برابر دارند. در حال حاضر بیشتر محیط این کاخ زیبا به موزه هنرهای اسلامی اختصاص داده شده است. موزه ای پر از آثار ارزشمند هنر اسلامی که از دوران عثمانی، سلجوقی و تاریخ قبل از آنها باقی مانده است.

موزه موزاییک استانبول

یکی دیگر از موزه های جذاب و جالب ترکیه، موزه موزاییک است. این موزه را می توان بزرگ ترین موزه موزاییک جهان به حساب آورد، در این موزه زیبا موزاییک های زیادی از دوران حکومت روم شرقی یا بیزانس وجود دارد؛ طبق گفته باستان شناسان، حدود 80 میلیون قطعه موزاییک کوچک که از آهک و شیشه ساخته شده اند در حیاط آن استفاده شده است.

موزه های استانبول

موزه تایلد کیوسک

موزه کیوسک کاشی که نام دیگر این موزه است، یکی از بهترین موزه های استانبول تایلد کیوسک است؛ مجموعه ای دیدنی در اطراف کاخ پوپکاپی است؛ بنای این موزه تاریخی متعلق به سال 1472 است؛ این کاخ موزه را سلطان محمد دوم یکی از حاکمان عثمانی ساخت تا از آن به عنوان عمارت ییلاقی استفاده کند.

ظاهر بنای این موزه آجری و دارای درب های بزرگ و گنبدی شکل و کاشی کاری های بسیار دیدنی است؛ این مشخصات از مهم ترین ویژگی های معماری ایرانی است. این موزه تا به حال بار ها بازسازی شده و از مهم ترین موزه های استانبول است.

سفر به پرطرفدار ترین مقصد ایرانیان همراه با تور اقساطی وان!

موزه هنرهای مدرن ترکیه

کشور ترکیه با وجود فرهنگ و تمدن غنی، شهری مدرن به حساب می آید. این موزه در سال 2004 تاسیس شده و اولین موزه ای است که به صورت غیر دولتی در ترکیه ساخته شده است. درموزه هنر های مدرن که از بهترین موزه های استانبول است، آثار هنری زیادی وجود دارد که بسیار مورد توجه علاقه مندان به هنر است.

موزه نظامی استانبول

این موزه را می توانیم به عنوان نمادی از تاریخ طولانی ارتش این ملت بدانیم؛ البته این موزه در آغاز افتتاح، در کلیسایی به نام سنت ایرنه قرار داشت، اما بعد از مدتی در سال 1950 به ساختمان اولین ستاد فرماندهی ارتش منتقل شد. هر مورد از ادوات جنگی مورد استفاده در ارتش این کشور در همه ی تاریخ در این موزه وجود دارد.

موزه های استانبول

موزه ملی نقاشی استانبول

این موزه که یکی از بهترین موزه های استانبول است، علاوه بر وسایل دیدنی، ساختمان چشم نواز و زیبایی دارد و درحاشیه بسفر واقع شده ودر آن به روی عموم باز است. موزه نقاشی استانبول در دو طبقه، هر کدام به قسمت های مختلفی تقسیم شده که مهم ترین آن ها بخش عثمانی است که در آن، دوران حاکمیت سران عثمانی نشان داده شده است. با رفتن به این موزه با نقاشی هنرمندان ترک در زمان های مختلف آشنا می شوید. آثار موجود در این موزه به سال های 1870،1890 و 1930 میلادی بر می گردد.

موزه باستان شناسی استانبول

اگر به تاریخ علاقه دارید نباید از موزه باستان شناسی استانبول بگذرید؛ این موزه یکی از پرطرفدار ترین موزه های ترکیه است. در این موزه آثار ارزشمندی از آشوری ها، بابلی ها، مصری ها، اورارتیان، هیتی ها، رومی ها و یونانی ها وجود دارد.

کاخ موزه ایاصوفیه

یکی دیگر از بهترین موزه های استانبول ایاصوفیه است؛ این کاخ قدیمی در نوع خود یک اثر تاریخی زیبا و باشکوه است؛ این مکان به نام مسجد ایاصوفیه هم شناخته شده است. موزه این کاخ در زمینه ی هنر و تاریخ است و در منطقه فاتیح استانبول واقع شده.

معروف ترین موزه های استانبول

موزه آتاتورک

مصطفی کمال آتاتورک از شناخته شده ترین شخصیت های ترکیه است؛ او بنیان گذار جمهوری ترکیه بوده به همین علت دارای ارزش و احترام زیادی است. این موزه که از بهترین موزه های استانبول است، دارای ساختمانی سه طبقه، در سمت اروپایی ترکیه و در محله شیشلی واقع شده. این مکان، خانه ای بوده که در سال 1908 آتاتورک بعد از برگشتن از سوریه آن را اجاره و در آن زندگی کرد. شهر داری این خانه را در سال 1928 خریداری و به موزه تبدیل کرد؛ هنوز هم وسایل شخصی آتاتورک، عکس ها، اسناد تاریخی و نقاشی های او در آن جا وجود دارد.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید تور اقساطی استانبول را از دست ندهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

موزه پرا

این موزه در نزدیکی میدان تکسیم استانبول، در ساختمانی با پیشینه ی تاریخی بنا نهاده شده؛ این موزه به دو بخش دائمی و موقت تقسیم شده که در هرکدام، آثار متنوع و جذابی نمایش داده می شود. بخش دائمی شامل نقاشی های شرق شناسانه، وزنه ها و ترازوهای آناتولیایی، کاشی و سرامیک های ترکی و بخش عکس مستند هستند. بخش موقت هم میزبان نمایشگاه های داخلی و خارجی است.

موزه سنت ایرنه استانبول

این موزه هم مانند ایاصوفیه یک کلیسا بود و در عین حال جزو اولین کلیسا های ساخته شده در استانبول است. ساختمان این کلیسا در بخش معبد اولیه مسیحیان قرار گرفته است. این کلیسا در قرن چهارم به دستور کنستانتین ها ساخته شد و بعد توسط جاستینیان ها مورد بازسازی قرار گرفت.

بهترین موزه های استانبول

موزه ساکیپ سابانجی

این موزه در حاشیه بسفر واقع شده و بنای آن از قدیمی ترین ساختمان های آن منطقه است؛ در این موزه مجموعه ای از آثار هنری مانند خوش نویسی، نقاشی، آثار مستند و مذهبی دیده می شود. این موزه هم مانند پرا دارای دو نوع نمایشگاه دائمی و موقت است با این تفاوت که نمایشگاه موقت علاوه بر بخش بین الملل، آخرهفته ها میزبان رویداد های فرهنگی است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.