بازدیداز آکواریوم باورنکردنی استانبول

آکواریوم استانبول

۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

استانبول یکی از جاذبه های توریستی و تفریحی بسیار زیبا بوده که هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. اگر عاشق گشت و گذار در دنیای زیرآب هستید، آکواریوم استانبول یکی از جاهایی است که توجه شما را به خود جلب می کند. مخصوصا اگر سفر خود را با کودکان برنامه ریزی می کنید، سر زدن به این مکان جذاب را حتما در لیست سفر خود قرار دهید.

مشخصات آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول در سال 2011 افتتاح شد و عنوان بزرگ ترین آکواریوم موضوعی جهان را از آن خود کرد. شاید بخواهید بدانید آکواریوم موضوعی چیست؟ در این آکواریوم، بخش های گوناگونی وجود دارد که محیط آبی نقاط مختلف جهان را معرفی می کند؛ هر یک از این نقاط به شکل همان فضا، طراحی شده تا بینندگان علاوه بر موجودات آبی، با بافت گیاهی و محیط آن منطقه نیز آشنا شوند.

قیمت خرید تور اقساطی ترکیه با بهترین خدمات و مزایا

مساحت این آکواریوم که در دو طبقه ساخته شده حدود 22 هزار مترمربع است، بیش از 17 هزار گونه جانوری در آن جا نگه داری می شود و حجم آب این آکواریوم در حدود 7 هزار مترمکعب است. از جمله موجوداتی که در این آکواریوم وجود دارد: بادکنک ماهی، ماهی مرکب بنگ گای، مار ماهی خالدار، آراپایما، سفره ماهی، مار ماهی راهدار و پنگوئن هستند. آکواریوم استانبول کجا واقع شده است؟ این آکواریوم در منطقه باکیرکوی، در محل شلینکوی استانبول واقع شده است. این منطقه تقریبا در مرکز شهر قرار دارد.

بازدید از دنیاری زیرآب و مزایای آن

بخش های آکواریوم استانبول

بخش های مختلف این آکواریوم شامل : دریای سیاه، تنگه بسفر استانبول، دریای مرمره، تنگه داردانل، دریای اژه، کانال سوئز، دریای سرخ، قاره جنوبگان، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، شرق اقیانوس اطلس، شیار میانی اقیانوس اطلس، غرب اقیانوس اطلس، کانال پاناما، اقیانوس آرام، زیر دریایی ناتلیوس و جنگل های بارانی آمازون هستند.

دریای سیاه

اولین بخش این آکواریوم، دریای استانبول است در آن انواع ماهی ها و آبزیان دریای سیاه را می بینید، همچنین یک فیلم کوتاه از آکواریوم استانبول در این بخش به شما نشان داده می شود؛ از برجسته ترین دیدنی های بخش دریای سیاه کشتی بازسازی شده نوح است.

تنگه بسفر استانبول

بعد از دریای سیاه وارد تنگه بسفر می شویم؛ در این بخش ماهی ها و موجودات دریایی را می بینیم. آکواریوم های این بخش به شکل دو دالان ساخته شده است، چون تنگه بسفر در حقیقت محلی برای ورود ماهی ها به دریای سیاه است؛ در ضمن در این بخش سطوحی از زمین، شیشه ای هست؛ با این خلاقیت شما می توانید ماهی های زیر پای خود را ببینید.

تور استانبول قسطی با بهترین لیدرها و پرواز های ترکیش ایر

دریای مرمره

در این بخش از معماری و طراحی بازار بزرگ استانبول استفاده شده و همچنین تصاویری از عمارت های مهم محله مرمره استانبول به نمایش در آمده است؛ بعد از تماشای این محله به مخزن آکواریوم ها هدایت می شوید. بزرگ ترین مخزن این آکواریوم انواع کوسه ها، سفره ماهی ها و ماهی های دریای مرمره را به شما نشان می دهد.

تنگه داردانل

ماهی های ویژه این بخش مانند بز ماهی، شانک ماهی و ماهی زبر دم را می بینید؛ همچنین اطلاعاتی در مورد ویژگی های جغرافیایی و تاریخی این تنگه را مشاهده خواهید کرد. ازجمله اطلاعات تاریخی این بخش وجود یک اسب چوبی است که به داستان اسب تروا اشاره می کند.

با موجودات زیر اقیانوس آشنا شوید

دریای اژه

در بخش دریای اژه علاوه بر آبزیان مثل شقایق ماهی و خرچنگ های مختلف، مجسمه های تاریخی هم به نمایش در آمده اند. از آنجایی که دریای اژه میان ترکیه و یونان قرار دارد، در این بخش به فرهنگ و تمدن یونان پرداخته شده و وجود مجسمه ای بزرگ از پوزوئیدون خدای دریا ها و رود های یونان باستان ازجمله آن ها است.

کانال سوئز

در بخش کانال سوئز آکواریومی برای نمایش آبزیان وجود ندارد پس دنبال ماهی نگردید. در این بخش، مجسمه ای از سازنده فرانسوی کانال سوئز، یعنی فردینان دلسپس را می بینید و همچنین اطلاعاتی درمورد کانال و ماکت هایی از آن، در این بخش دیده می شود.

در این آژانس تور تمام شهرهای ترکیه از جمله تور کوش آداسی اقساطی بگزار می گردد.

دریای سرخ

بعد از کانال سوئز، وارد بخش دریای سرخ می شوید. در آکواریوم های آن، ماهی های کوچک و بزرگ رنگارنگ فراوان هستند و همچنین صخره های مرجانی زیبایی هم در میان آب های این آکواریوم دیده می شوند.

قاره جنوبگان

اکنون نوبت قطب جنوب است، از جمله چیزهایی که می توان به آن اشاره کرد، یک کوه کوچک یخی، ماهی ها و آبزیان مخصوص این منطقه و پنگوئن های بامزه هستند. دمای بخش قاره جنوبگان این آکواریوم بسیار کم تر از سایر بخش ها است.

دریای مدیترانه

در دریای مدیترانه آکواریوم هایی با انواع ماهی های زیبا و رنگارنگ وجود دارد. وجود چند غار، ظاهر این بخش را طبیعی تر کرده است؛ علاوه بر این، غارهای آهکی دریای مدیترانه در این بخش بازسازی شده اند. در کنار این آکواریوم ها، برد هایی با محتوای آموزشی به چشم می خورد و موسیقی و نور به خوشایند کردن این فضا کمک کرده است.

تنگه جبل الطارق

بعد از دریای مدیترانه به این تنگه می رسید، آکواریوم این بخش بسیار زیبا و ماهی های داخل آن شگفت آور هستند؛ تنگه جبل الطارق در دنیای واقعی در دریای مدیترانه، بین مراکش و اسپانیا قرار دارد. از دیگر دیدنی های این بخش به مجسمه هرکول می توان اشاره کرد.

شرق اقیانوس اطلس

این بخش یکی از جذاب ترین بخش های اینآکواریوم است زیرا در آن، یک کشتی قدیمی را مشاهده می کنید که بسیار هنرمندانه طراحی و بازسازی شده. این کشتی از انواع کشتی های باری لیبرتی است؛ کشتی هایی که نمونه ای از قدرت صنعتی آمریکا در جنگ جهانی بوده اند ولی پس از کشتی، زمان تماشای ماهی ها و موجودات آبزی است.

موجودات که زیر آب زندگی کی کنند

شیار میانی اقیانوس اطلس

در کشتی لیبرتی واقع شده و از پنجره های آن انواع ماهی ها مانند کوسه، سگ ماهی، اسب دریایی و … را مشاهده می کنید.

غرب اقیانوس اطلس

آکواریومی با وزن بیش از 22 تن که انواع مختلفی از ماهی های غرب اقیانوس اطلس در آن زندگی می کنند و یک استخر کوچک کمی آن طرف تر وجود دارد.

کانال پاناما

علاوه بر آکواریوم هایی که انواع آبزیان این منطقه را در خود جای داده آشنایی با مراحل ساخت این کانال از دیگر دیدنی های این بخش است. از سختی ها و پیچیدگی های ساخت این کانال می توان به انتقال یک کشتی بزرگ به آنجا اشاره کرد.

ارزانترین تور خارجی، تور اقساطی وان می باشد و که در هر فصلی برگزار می گردد.

اقیانوس آرام

آکواریوم هایی هستند که ماهی ها و سایر آبزیان اقیانوس آرام را می توان در آن دید و یک مانیتور بزرگ که اطلاعات مختلفی را در اختیار بینندگان قرار می دهد.

زیر دریایی ناتلیوس

در آکواریوم استانبول امکان سوار شدن به یک زیر دریایی برای بازدیدکنندگان فراهم شده، زمانی که سوار آن می شوید انواع موجودات مثل اسب دریایی را به وضوح می بینید.

آشنایی با انواع موجودات و ماهی های زیر دریا

جنگل های بارانی آمازون

این بخش انتهایی آکواریوم استانبول، با هزار متر مربع مساحت پوشش گیاهی آمازون را برای ما بازسازی کرده است. همچنین محیط گلخانه ای و وجود حیوانات، این بخش را بیشتر به آمازون شبیه کرده است.

در آخر

در نهایت اگر به زندگی حیوانات و حیات زیر آب علاقه دارید، حتما به سراغ این آکواریومشگفت انگیز بروید. اگر چه در استانبول بناهای تاریخی و دیدنی های زیادی را می بینید، ولی سعی کنید تمام وقت خود را برای آن ها نگذارید و با تنوع دادن به بازدیدتان، لحظات نابی را برای خود رقم بزنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.