باغ وحش العین امارات

باغ وحش العین امارات

۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

کشور امارات جز برترین کشورهای توریستی در دنیا محسوب می شود. شهر دبی در این کشور با جاذبه های فوق العاده و بی نظیر و امکانات تفریحی منحصر به فرد یک قطب توریستی تمام عیار است. هم چنین شهرهای شارجه و ابوظبی نیز مکان های دیدنی و جاذبه های بسیاری برای توریست ها دارند.

سرمایه گذاری کلانی از سوی اماراتی ها برای افزایش دیدنی های کشور امارات صورت گرفته و در این کار موفق هم بوده اند. در میان این دیدنی ها و جاذبه ها، باغ وحش العین امارات یکی از خاص ترین موارد است. اگر سرمایه ی کافی برای گشت و گذار در این کشور زیبا را ندارید می توانید با استفاده از تور اقساطی امارات از این سفر هیجان انگیز بهره مند شوید.

باغ وحش العین، بزرگترین باغ وحش امارات

باغ وحش العین امارات در مساحتی معادل 400 هکتار در دامنه کوه حفیت امارات واقع شده است. این باغ وحش بسیار بزرگ و زیبا گونه های مختلفی مانند گاو کوهی آفریقایی، غزال، بز کوهی و حتی شیر سفید را در خود جای داده است. برای افزایش جاذبه و دانستنی های بازدیدکنندگان برنامه های مختلفی در این باغ وحش به اجرا در می آید که در ادامه به آن ها پرداخت خواهیم کرد.

هر ساله تعداد بسیار زیادی از توریست ها و گردشگرانی که به امارات می روند از باغ وحش العین دیدن می کنند. این باغ وحش بهترین و بزرگ ترین باغ وحش در امارات است و محیطی عالی برای نگه داری از حیوانات فراهم کرده است. اگر شما هم می خواهید به امارات سفر کنید، بازدید از این باغ وحش را در برنامه خود قرار دهید. در ادامه این مطلب اطلاعات مختلف مربوط به این باغ وحش را ارائه خواهیم کرد.

باغ وحش العین امارات
باغ وحش العین از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری امارات

بخش های مختلف باغ وحش العین امارات

مشاهده گونه های جانوری مختلف در باغ وحش

از این نظر تنوع زیادی در باغ وحش العین وجود دارد. شما با سر زدن به باغ وحش العین می توانید انواع گربه سانان درشت پیکر را بیابید. شیرهای سفید از جمله برترین و خاص ترین جاذبه های جانوری در باغ وحش العین هستند. این شیرها بسیار کمیاب بوده و امروزه در معرض خظر انقراض هستند. شیرهای سفید که زیبایی خیره کننده ای دارند، امروزه جظ گونه های در معرض خطر هستند.

در باغ وحش العین شرایط خوبی برای نگهداری از این گربه سانان زیبا فراهم کرده اند و شما می توانید از این مخلوقات زیبا دیدن کنید. از دیگر گربه سانانی که در باغ وحش العین امارات نگه داری می شوند می توان به شیرهای کوهی اشاره کرد. هم چنین پلنگ های سیاه و سفید و جگوار نیز در این باغ وحش قابل مشاهده هستند.

اگر چه این جانوران متعلق به حیات وحش و خطرناک هستند اما شما می توانید در شرایطی امن مستقیما به تماشای آن ها بنشینید.از دیگر گونه های مهم در باغ وحش العین امارات می توان به خزنده ها اشاره کرد. انواع مختلف خزندگان در باغ وحش العین وجود دارند.

معروفترین غذاهای سنتی امارات کدام است؟

اثر دایناسور

یکی از بخش های دیدنی در باغ وحش العین که مربوط به مهم ترین و بزرگ ترین خزندگان، یعنی دایناسورها می شود، «اثر دایناسور» است. اثر دایناسور بخش محبوبی از باغ وحش العین امارات است که در آن تعدادی دایناسور مکانیکی قرار گرفته اند.

راهنماهای این بخش به شما اطلاعات کاملی درباره این خزندگان غول پیکر ارائه می دهند. شما با بازدید از این دایناسورهای مکانیکی که در نهایت دقت ساخته شده اند می توانید به معنی واقعی کلمه بزرگی و قدرت آن ها را حس کنید.

همان طور که گفته شد سرمایه گذاران در امارات هزینه های هنگفتی را خرج ارتقای امکانات و جاذبه های دیدنی در این کشور کرده اند. از جمله برنامه های جذاب و دیدنی در باغ وحش العین هم، نمایش پرنده است.

نمایش پرنده یکی دیگر از برنامه ها و بخش های جالب در باغ وحش العین است که طرفداران زیادی هم دارد. در این نمایش هیجان انگیز و زیبا انواع پرنده های شکاری و پرندگان شب قابل مشاهده هستند. شما می توانید به تماشای این موجودات زیبا بنشینید و با آن سرگرم شوید. این نمایش عصر ها در ساعت 7:30 تا 8 شب برگزار می شود.

اثر دایناسور امارات
اثر دایناسور امارات یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی امارات است.

قطار با واگن باز

یکی دیگر از امکانات استثنایی در باغ وحش العین امارات، قطار با واگن باز است. قطار با واگن باز برای تردد و عبور در آن مناطق مختلف باغ وحش است و کار را برای بازدید کنندگان راحت تر می کند. در باغ وحش العین امارات تمام نکات امنیتی مورد توجه قرار گرفته اند و سخت گیری زیادی در این زمینه وجود دارد. دلیل این موضوع هم وجود نزدیک به 200 گونه جانوری در معرض خطر انقراش در این باغ وحش است.

رزرو تور اقساطی دبی بدون ضامن، با اقساط بلند مدت 10 ماه

امکانات تفریحی و آموزشی باغ وحش العین امارات

باغ وحش العین در مجاورت جبل حفیت امارات واقع شده است. این منطقه برای نگهداری از جانوران و به خصوص گونه های در معرض خطر یک منطقه عالی است؛ زیرا شرایط طبیعی آن منطقه به زیستگاه بومی اکثر این گونه های جانوری شباهت بسیار زیادی دارد. البته به لطف تلاش ها و شرمایه گذاری های گسترده این منطقه به زیستگاهی بهتر هم تبدیل شده است.

باغ وحش العین امارات یک مجموعه بسیار بزرگ است که مکان های سبز و پردرخت و کافه در آن وجود دارند. این محل باری گردش و گشت و گذار یک منطقه عالی است. بسیاری از بازدیدکنندگان این باغ وحش مخصوصا افراد بومی، در فضای سبز این محیط ساعاتی استراحت می کنند و برای پیک نیک به آن جا می روند.

شما می توانید در باغ وحش العین امارات شترسواری کنید یا به زرافه ها غذا بدهید. امکان تعامل با حیواناتی مانند زرافه، شتر، اردک و بسیاری پرندگان دیگر در این باغ وحش به خوبی فراهم شده است. البته در زمینه غذا دادن و بازی با حیوانات باید نکات و اصول لازم را رعایت نمایید زیرا در این باغ وحش حساسیت زیادی روی حیوانات وجود دارد.

یکی از بخش های جالب و هیجان انگیز در باغ وحش العین امارات، بخش الزبا است. در این بخش می توان حیواناتی مانند گوسفند، شتر، مرغ و اردک یافت. محیط الزبا مشابه یک مزرعه نسبتا کوچک است که شما با حضور در آن می توانید یک تجربه فراموش نشدنی خاص برای خود رقم بزنید.

با استفاده از راهنمای سفر به امارات میتوانید به جاهای دیدینی امارات دیدن کنید.

در باغ وحش العین امارات تنها گونه های جانوری خاص یافت نمی شوند. بلکه بسیاری از گیاهان زیبا، مخصوصا گیاهان بومی آن منطقه قابل مشاهده هستند. باغ گیاه بومی محل نگهداری از گیاهان بومی امارات است و در نوع خود می تواند جالب باشد. هم چنین بسیاری از گیاهان آفریقایی در بخش های سبز باغ وحش العین وجود دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.