غواصی در بدروم

غواصی در بدروم

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

بدروم یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است. این شهر در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته و اصلاً کلمه بدروم هم در زبان ترکی به معنی پایین است. بدروم به دلیل طبیعت جذاب و زیبایی که دارد توانسته گردشگران زیادی را با تور اقساطی ترکیه به را خودش جذب کند. به ویژه در سال های اخیر، پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا مردم دنیا با جاذبه های این شهر بیش تر آشنا شوند و به همین دلیل امروزه مسافران زیادی این شهر را برای گذراندن تعطیلات و غواصی در بدروم انتخاب می کنند.

جاذبه های دیدنی شهر بدروم

همان طور که گفتیم این شهر جاذبه ها و تفریحات زیاد و متنوعی دارد. از جزیره خرگوش و ساحل بیتز که دیدنی های طبیعی آنجا هستند گرفته تا موزه باستان شناسی زیر آب. این ها فقط چند مورد از سرگرمی هایی است که با سفر به این شهر می توانید ازشان استفاده کنید.

اما در شهرهای ساحلی تفریح و سرگرمی های آبی از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین تنوع آن ها نیز در این شهرها خیلی بیش تر از جاهای دیگر است. به طور حتم شما چیزهایی مثل شناکردن در دریا و یا قایق سواری و جت اسکی را قبلاً امتحان کرده اید. پس خیلی مهم است که در سفر به بدروم یک تجربه جدیدی به دست آورید و لحظات هیجان انگیزی را در کنار خانواده تان بگذرانید. این تجربه جدید می تواند غواصی در بدروم باشد. در این مطلب با ما همراه شوید تا درباره غواصی در بدروم و دلایل امتحان کردن آن را برایتان توضیح دهیم.

غواصی در بدروم

غواصی در بدروم، جذاب ترین سرگرمی

خوبی شهر بدروم این است که امکانات تفریحی مختلفی دارد. یکی از جذاب ترین سرگرمی هایی که در این شهر پیدا می کنید غواصی در دریا است. ساحل بدروم در واقع به دریای اژه متصل است. این دریا از جمله تمیزترین آب های دنیا را دارد و به طبیعت فوق العاده زیبایی که در اعماق خودش جای داده معروف است.

از طرفی خود غواصی به عنوان یک ورزش بسیار مفرح و سرگرم کننده است. برای این که بتوانید به زیر آب بروید و از جذابیت های آن پایین دیدن کنید نیازی نیست که مهارت خاصی داشته باشید. فقط باید به یکی از سایت های غواصی در بدروم بروید و پس از گرفتن لباس های مخصوص و توضیحات لازمه، به همراه یکی از غواصان آنجا به زیر آب بروید و حسابی خوش بگذرانید.

با رزرو تور اقساطی آنتالیا از بهشت ترکیه دیدن نمایید.

خوبی غواصی برای افراد آماتور این است که اگر شنا بلد نباشید هم می توانید به زیر آب بروید. این نوع غواصی کردن به تکنیک خاصی نیاز ندارد. مسئولان سایت غواصی طرز کار دستگاه اکسیژن و شیوه استفاده از آن را برایتان توضیح می دهند. سپس لباس های ضد آبی که مخصوص شنا هستند را می پوشید و بقیه وسایل ضروری را بر می دارید.

همان طور که گفتیم همیشه یک غواص حرفه ای با هر گروه به زیر آب می رود تا علاوه بر راهنمایی آن ها، مراقب افراد هم باشد. غواصی در بدروم سرگرمی مطمئن و بی خطری است. با این حال همیشه ممکن است که اتفاقی رخ دهد و چیزی درست پیش نرود. اما در آنجا که یک غواص حرفه ای کنارتان است لازم نیست نگران چیزی باشید و بهتر است بر روی لذت بردن از جاذبه های زیر آب تمرکز کنید.

در واقع شما پیش از غواصی در بدروم کمی هم قایق سواری می کنید. چون وقتی می خواهید به زیر آب بروید ابتدا با قایق کمی جلو می روید تا به عمق مناسب برای غواصی برسید. سپس باید طبق شیوه ای که بهتان می گویند در آب شیرجه بزنید و ماجراجویی را شروع کنید.

غواصی ورزشی مفرح و سرگرم کننده
غواصی ورزشی مفرح و سرگرم کننده

چه جاذبه هایی در اعماق دریا است؟

شهر بدروم به دلیل گذشته تاریخی گسترده ای که دارد جاذبه های زیادی را در خودش جای داده است. اما از آنجایی که این شهر ساحلی است، بخش های زیادی از آن به مرور زمان و در طی چندین قرن به زیر آب رفته است. علاوه بر آن، کشتی های تجاری و گردشگری زیادی بوده اند که در گذشته های دور در نزدیک ساحل بدروم به زیر آب رفته و غرق شده اند. بنابراین امروزه آثار تاریخی و اشیا باستانی مختلفی را می توانید در زیر آب های دریای اژه در ساحل بدروم ببینید.

در واقع بخش های زیادی از اعماق آب های نزدیک ساحل این شهر را، خرابه های تاریخی پر کرده اند. از طرفی سازمان میراث فرهنگی این کشور به سایت های غواصی اجازه نمی دهد که زیاد به آن بخش ها نزدیک شوند. به دلیل حساس بودن بخش های تاریخی بهتر است که افراد عادی به آن ها نزدیک نشوند. فقط کافی است یک بی دقتی ساده اتفاق بیفتد تا تمام آن اشیا تاریخی از بین بروند.
با این حال شما می توانید با کمی تحقیق، زمان بازدید از این منطقه های تاریخی و مرموز را پیدا کنید و سفرتان را طوری تنظیم کنید که با این بازدید ها هماهنگ باشد.

خرید تور اقساطی آلانیا با ضمانت بهترین کیفیت

معروف ترین سایت های غواصی در بدروم

در ساحل چندین سایت غواصی در بدروم وجود دارند که هرکدام از آن ها یکی از بخش های دریای اژه را پوشش می دهند. بیش تر این بخش ها شامل دیدنی های طبیعی می شوند. به طور مثال اگر در خلیج بدروم غواصی کنید می توانید هزاران گونه آبزیان مختلف را از نزدیک مشاهده کنید. دیدن این جانوران دریایی درحالی که در زیستگاه واقعی شان هستند واقعاً هیجان انگیز و کم نظیر است.

معروف ترین سایت های غواصی در بدروم

با این حال اگر شما هم به دیدن آثار تاریخی هستید باید به سواحل شرقی بدروم بروید و با سایت های غواصی آنجا به زیر آب بروید. برخی از این چیزهای غرق شده بسیار جالب هستند. از نفتکش قدیمی گرفته تا هواپیمای نظامی را می توانید در زیر آب ببینید. این بخش های دریا بیش تر شبیه به فیلم ها هستند تا واقعیت. در آخر این مقاله پیله های عصر پرواز، باید به خوانندگان عزیز توصیه کنیم که حواستان به معتبر بودن سایت های غواصی در بدروم باشد و فقط از طریق مراکزی که مجوز رسمی این کار را دارند به دریا بروید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.