کار در ازمیر

کار در ازمیر

۰۷ آبان ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

ازمیر جزو بزرگ ترین شهرهای صنعتی ترکیه است. بخش زیادی از صادرات و واردات کشور ترکیه از طریق بندر شهر ازمیر انجام می شود. ازمیر در کنار دریای اژه قرار دارد.
این شهر به مکان های دیدنی و جاذبه هایش معروف است و گردشگری در آنجا خیلی رونق دارد. با این حال کارخانه ها و کسب و کارهای متعددی در آنجا هستند که امکان کار کردن را فراهم می کنند. همین ها باعث شده اند تا بسیاری از کسانی که می خواهند به قصد کار به ترکیه مهاجرت کنند به شهر ازمیر بروند.

اما برای کار در ازمیر مثل هر کشور دیگری باید پیش از همه با قوانین آنجا آشنا شوید. به طور معمول برای مهاجرانی که می خواهند در ترکیه مشغول کار شوند و یا کسب و کار خودشان را افتتاح کنند، قوانین و مقرراتی وجود دارد که رعایت کردنشان واجب است. در این مطلب می خواهیم درباره کار در ازمیر برایتان توضیح دهیم و شما را با شرایط آن آشنا کنیم.

رزرو تور اقساطی ازمیر بدون نیاز به ضامن در پیله های عصر پرواز !

ازمیر را بهتر بشناسیم

این شهر در جایگاه سومین شهر بزرگ ترکیه قرار دارد. رتبه اول و دوم برای استانبول و آنکارا است. در ازمیر جشنواره ها و نمایشگاه های متنوعی برگزار می شود. برخی از آن ها فستیوال ها و جشن های ملی و فرهنگی هستند و برخی دیگر مربوط به نمایشگاه های صنعتی و دستاوردهای علمی است.

ازمیر آب و هوای خیلی خوب و معتدلی دارد. زمستان ها زیاد سرد نیستند و تابستان ها گرمای اذیت کننده ای ندارند. با این که به خاطر نزدیکی به دریا، هوا در تابستان کمی شرجی می شود. همچنین طبیعت زیبای این شهر در فصل بهار واقعاً دیدنی است. پارک های خوبی که در شهر قرار دارند مکان های خوبی برای گذراندن یک بعد از ظهر دلپذیر در کنار خانواده هستند.

جمعیت کمی که ازمیر دارد باعث شده تا از نظر امنیت خیلی بهتر از شهرهای دیگری ترکیه باشد. به جز مواقع خاصی از سال که به دلیل مراسم ها و فستیوال ها شهر شلوغ می شود، در روزهای دیگر تمام شهر در آرامش است.
فراموش نکنید که ازمیر چندین دانشگاه و مراکز علمی معتبر دارد. بنابراین اگر می خواهید برای کار در ازمیر بروید خیلی خوب است که شرایط ادامه تحصیل و شرایط کار در ازمیر و اخذ ویزای کار در آنجا را هم بررسی کنید. مخصوصاً فرزندان شما می توانند در مدارس آنجا آینده خوبی را برای خودشان بسازند و در مسیر موفقیت جلو بروند.

کار در ازمیر

هزینه های زندگی در ازمیر

اگر قصد کار در ازمیر را دارید خیلی مهم است که پیش از اقدام برای هرکاری از هزینه های زندگی در این شهر اطلاعات کسب کنید. ازمیر نسبت به خیلی دیگر از شهرهای مهم ترکیه ارزان تر است و زندگی در آنجا نیاز به پول زیادی ندارد. با این حال خیلی از هزینه های زندگی در ازمیر به شیوه و سبکی که شما انتخاب می کنید بستگی دارد. می توانید با صرفه جویی در هزینه ها، مخارج خود را به کم ترین میزان ممکن برسانید و یا در بهترین رستوران ها غذا بخورید و در گران ترین منطقه شهر زندگی کنید. همه این ها به بودجه و نظر خودتان بستگی دارند.

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در ازمیر از حدود پانصد لیر در ماه شروع می شود و با توجه به منطقه ای که در آن قرار دارد متغیر است. قیمت هر متر آپارتمان در مرکز شهر ازمیر هم از سه هزار لیر شروع می شود و تا ده هزار لیر هم ادامه دارد. با این تفاسیر اگر قصد دارید برای مدت طولانی در ازمیر اقامت کنید بهتر است نسبت به خرید خانه اقدام کنید. این کار خیلی مقرون به صرفه تر از اجاره خانه حتی برای بلند مدت است.

توجه داشته باشید که مخارج اقامت و کار در ازمیر فقط محدود به اقامتگاه نمی شود. هزینه هر وعده غذا در این شهر در حدود بیست لیر است. بنابراین باید هزینه های خورد خوراک را هم در نظر داشته باشید. به طور مثال یک جعبه تخم مرغ در حدود ده لیر قیمت دارد و برج هم همین قیمت است.
در عوض هزینه حمل و نقل عمومی در ترکیه زیاد نیست. همچنین ازمیر خط مترو و اتوبوس گسترده ای دارد و تقریباً تمام شهر را پوشش می دهد. اما رفت و آمد با تاکسی ممکن است در مسیرهای طولانی کمی گران شود.

راهنمای اخذ اقامت ازمیر با خرید ملک در ازمیر !

چطور ویزای کار ازمیر را بگیریم؟

شرایط کار در ازمیر و دریافت ویزای کار ترکیه بستگی به نوع مدارک و شرایط شما دارد. معمولاً اگر دولت ترکیه بخواهد به کسی ویزای کار بدهد با ویزای کوتاه مدت شروع می کند. یعنی ویزای کار یک ساله و به شرط کار در شرکت و یا حرفه خاصی صادر می شود. شخصی که ویزای کار گرفته نمی تواند کاری به جز چیزی که در ویزایش ثبت شده را برای درآمد زایی انجام دهد. در صورتی که دولت چنین فردی را شناسایی کند او را متخلف دانسته و ویزایش را باطل می کند.

به طور معمول یک فرد مهاجر بعد از هشت سال کار در ازمیر می تواند برای گرفتن ویزای کار دائم اقدام کند. با این حال در شرایط خاص ممکن است این ویزا زودتر صادر شود. در برخی موارد پیش آمده به فردی که پنج سال بدون خروج از ترکیه کار کرده است، زودتر اقامت و ویزای کار دائم داده اند.

اما یکی از شرایط ویژه ای که بسیاری از افراد از طریق آن به ترکیه مهاجرت می کنند، کار در ازمیر و راه اندازی کار مستقل است. این در صورتی است که شما قصد راه اندازی یک شرکت و یا هر کسب و کار دیگری را داشته باشد. همچنین باید بتوانید به دولت ترکیه ثابت کنید که در صورت موافت با شما چند شهروند این کشور دارای شغل می شوند. معمولاً گرفتن مجوز کار و راه اندازی کسب و کار در ازمیر خیلی راحت تر از شهرهای دیگر ترکیه است. چون این شهر صنعتی بوده و بیش تر برای کار مناسب است.

ویزای کار ازمیر
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.