محله کادیکوی استانبول

چرا محله کادیکوی استانبول

۱۴ آبان ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

شهر استانبول به لطف داشتن جاذبه های توریستی، آب و هوای عالی و واقع شدن در موقعیتی استثنایی (بین آسیا و اروپا) به یکی از برترین شهرهای توریستی جهان تبدیل شده است و سالانه گردشگران زیادی با تور اقساطی استانبول به این محله سفر می کنند.

مسئولان ترکیه نیز سرمایه گذاری های کلانی بر روی این شهر کرده اند و با فراهم کردن امکانات تفریحی بیشتر، مراکز خرید درجه یک و هتل های با کیفیت باعث شده اند تا بر جذابیت این شهر افزوده شود. یکی از محله های این شهر که از نظر امکانات و جاذبه ها بسیار پیشرفته و مهم به حساب می آید، محله کادیکوی استانبول است.

اهمیت محله کادیکوی از نظر گردشگری

محله کادیکوی استانبول جز قدیمی ترین و بزرگ ترین محله های این شهر است. مساحت آن حدود 41 کیلومتر مربع بوده و بخش زیادی از امکانات و مراکز مهم در شهر استانبول در این منطقه قرار دارند. چندین مرکز خرید مهم استانبول مانند مرکز خرید کوزی و اوپرا اونور پاساژ در این محله واقع شده اند. استانبول محله های مهم زیادی دارد که برای توریست ها جذاب هستند؛ مانند محله کوزگونگوک یا محله بی اوغلو. محله کادیکوی استانبول نیز در کنار این ها جز آن دسته از محله هایی است که از لحاظ توریستی اهمیت بسیار بالایی دارد.

با توجه به این که بسیاری از توریست های ایرانی برای اوقات فراغت و تعطیلات خود راهی شهر استانبول می شوند، شناختن بیشتر محله های استانبول امری مفید است. در این مطلب ما مهم ترین اطلاعات مربوط به محله کادیکوی استانبول را گردآوری کرده ایم و به شکلی کاربردی در اختیار شما قرار داده ایم. در صورتی که قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می شود از محله کادیکوی استانبول هم دیدن کنید؛ اما پیش از آن حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

ساحل محله کادیکوی استانبول
تفریحگاه های ساحلی محله کادیکوی استانبول

تاریخچه و پیشینه محله کادیکوی استانبول

ابتدا به نام محله کادیکوی استانبول می پردازیم. اصطلاح ترکی « کادیکوی» در واقع همان «قاضی کوی» است اما این که چرا چنین نامی به این محدوده از شهر اختصاص یافته چندان روشن نیست. در هر صورت، محله کادیکو یکی از مهم ترین محله ها در استانبول و جز قدیمی ترین مناطق مسکونی شهر است.

قدمت این محله به حدود قرن 4 و 5 میلادی باز می گردد. یکی از کلیساهای مهم در استانبول در قرن پنجم در این محله بنا نهاده شده است. اولین مسجد شهر استانبول در محله کادیکو ساخته شده. یکی از بخش های محله کادیکو دهکده ای است به نام حلسدون. این دهکده یکی از مناطق باستانی محله و شهر استانبول به شمار می رود و مقبره هایی از سربازان کشته شده در جنگ کریمه در آن یافت می شود.

به دلیل قدمت زیاد این بخش از شهر می توان آثار مختلفی از دوره ها و تمدن های پیشین در موزه های محله پیدا کرد. این قدمت زیاد یکی از دلایل جاذبه زیاد محله کادیکوی استانبول برای توریست ها و گردشگران است.

خرید تور اقساطی ترکیه تنها با یک چک صیادی و بدون ضامن

موقعیت محله کادیکوی استانبول

محله کادیکو در سواحل دریای مرمره واقع شده است و جز بخش آسیایی شهر استانبول به حساب می آید. آب و هوا و منظره این بخش از استانبول بسیار مطلوب و جذاب است. سرمایه گذاری های متعددی بر روی این محله صورت گرفته و باعث شده تا این منطقه با سرعت زیادی رشد داشته باشد. در محله کادیکو تفرجگاه های ساحلی، امکانات تفریحی و کلاب های شبانه متعددی وجود دارند که می توانید برای سرگرمی به آن ها مراجعه نمایید.

دسترسی به محله کادیکو بسیار آسان است. برای رفتن به این بخش از شهر استانبول می توان از اتوبوس، تاکسی، خط مترو بگهاد و هم چنین کشتی ها و قایق های مخصوص در استانبول استفاده کرد. اگر قصد داشته باشید از میدان تکسیم استانبول به این محله بروید می توانید از اسکله امین اونو حرکت خود را آغاز نمایید و به اسکله کادیکو بروید.

محله کادیکوی استانبول
طولانی ترین خط ساحلی با دریای مرمره

امکانات و بخش های مهم در محله کادیکوی استانبول

در محله کادیکوی استانبول امکانات اقامتی، تفریحی و تجاری بسیار متنوعی وجود دارند. به همین دلیل شما اگر در این منطقه یک هتل رزرو کنید می توانید به بسیاری از مراکز خرید معتبر و مکان های دیدنی در داخل شهر استانبول به راحتی دسترسی داشته باشید. در ادامه ما به مهم ترین بخش های دیدنی در محله کادیکوی استانبول که حتما باید از آن ها بازدید کنید اشاره می کنیم.

کافه گالری Arthere

این کافه ترکیبی از امکانات و خدمات یک کافه و دیدنی های یک گالری هنری را در خود جای داده است. شما می توانید با رفتن به این کافه همزمان که نوشیدنی های گرم و یا سرد مورد علاقه خود را می نوشید، از دیدن آثار هنری، نقاشی ها و عکس های هنرمندان استانبول دیدن کنید. نخستین بار یک عکاس سوری این کافه را با این سبک طراحی افتتاح کرد و آثار خود را در آن جا به نمایش گذاشت؛ پس از آن هنرمندان دیگر نیز از این کافه استقبال کردند.

کافه محله کادیکوی استانبول
کافه Arthere کادیکوی استانبول

موزه باریش مانشو

باریش مانشو نام یک هنرمند ترکی در زمینه موسیقی راک است. این هنرمند در دهه های 60 و 70 میلادی جز برترین شخصیت های هنری ترکیه به حساب می آمد و ساکن استانبول بود. به احترام او موزه ای مرتبط با آثار هنری و دستاوردهایش در محله کادیکوی استانبول به وجود آمده است. شما با مراجعه به این موزه می توانید بیشتر با فرهنگ و موسیقی کشور ترکیه آشنا شوید.

بهترین شرایط خرید تور اقساطی, بدون پیش پرداخت و کمترین کارمزد

دهکده حلسدون

همان طور که قبلا اشاره شد، دهکده حلسدون یکی از مناطق باستانی و بسیار قدیمی در محله کادیکوی استانبول به حساب می آید. این دهکده فراز و نشیب های فراوانی در طول تاریخ داشته و مقبره سربازان انگلیسی و فرانسوی باقیمانده از جنگ کریمه در آن واقع شده است. دهکده حلسدون برای آن دسته از توریست هایی که به آشنایی با تاریخ ترکیه علاقه مندند بسیار جذاب است.

فنرباغچه، خیابان بغداد و خیابان بهاریه

این سه بخش جز مهم ترین بخش ها برای کسانی است که با هدف خرید و تفریح به محله کادیکوی استانبول می روند. فنرباغچه برای تفریح و گشتن گزینه ای عالی است؛ خیابان بغداد هم طولانی ترین خیابان در ترکیه بوده و پر است از بوتیک ها و فروشگاه های متنوع. در خیابان بهاریه محله کادیکو هم انواع اجناس، مخصوصا لباس های اصل ترکی را می توان با قیمت های ارزان تر به دست آورد.

معماری ساختمان های این خیابان ها تا حد زیادی شبیه به معماری مربوط به دوره عثمانی است. خیابان بغداد و خیابان بهاریه هم برای خرید و هم برای پیاده روی و تماشای معماری ساختمان ها انتخاب هایی عالی هستند.

محله کادیکوی استانبول
محله کادیکوی استانبول مملو از کافه،رستوران و کلوب
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.