سوغات ترکیه

بهترین سوغات ترکیه

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

سفر به ترکیه یکی از تجربه هایی است که هر کسی باید امتحانش کند زیرا شما با هزینه ای بسیار کم می توانید یکی از متنوع ترین سفرهای خود را امتحان کنید و همین طور در این سفر هیجان انگیز، سوغاتی های بسیار جذاب را برای کسانی که دوستشان دارید تهیه کنید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که بهترین و معروف ترین سوغات ترکیه را بشناسید تا بتوانید به راحتی آن ها را خریداری نمایید.

نماد چشم نظر

نمادهای چشم نظر در کشور ترکیه خیلی معروف و محبوب است و بین گردشگران طرفداران زیادی را پیدا کرده است. این چشم نظرها در کشور ترکیه به راحتی پیدا می شوند زیرا مردم این کشور به دلیل دور کردن افکار منفی از خود، از این نمادها در همه جا استفاده می کنند؛ چشم نظر در زمان حال بیشتر جنبه ی تزئینی پیدا کرده اند و در شکل های مختلفی مانند گردنبند، جا کلیدی، ظروف و غیره تولید می شوند و حق انتخاب گردشگران را بیشتر می کنند.

سوغات ترکیه

ادویه ترکی

وقتی شما به کشور ترکیه، مخصوصا شهر استانبول سفر می کنید یکی از جاهایی که حتما باید به آنجا بروید، رستوران های آنجا است مثلا اگر به رستورانی رفتید و از طعم بسیار خوب غذاهای آنجا لذت بردید، می توانید ادویه های ترکی را تهیه و با خود به سوغات ببرید؛ زیرا کشور ترکیه غذاهای بسیار لذیذی دارد که این را مدیون ادویه های منحصر به فرد کشورش است. برای تهیه ادویه های ترکی می توانید به بازار بزرگ استانبول یا بازار ادویه سر بزنید و این ادویه های جذاب را با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمایید.

راحت الحلقوم یا باسلوق ترکی

یکی از بهترین سوغات ترکیه، راحت الحلقوم ترکی است که با نام لوکوم هم شناخته می شود، این شیرینی ها با تنوع بسیار زیادی که در رنگ، اندازه و طعم متفاوت و خاصی که دارند، باعث شده در لیست بهترین و معروف ترین سوغات ترکیه قرار بگیرند. فقط برای خرید این شیرینی های خوشمزه باید توجه داشته باشید از مغازه هایی که در بازار ادویه استانبول واقع شده اند خرید نکنید زیرا آن ها این شیرینی ها را با کیفیت پایین و قیمت های بالا به گردشگران می فروشند؛ شما می توانید برای خرید راحت الحلقوم ترکی تازه به بازار کوچک، بازار مصری ها و بازار آراستا بروید.

بهترین سوغات ترکیه

چای ترکی

به جرات می توان گفت که چای ترکی پرطرفدارترین سوغات ترکیه است و باید بدانید که چای از فرهنگ این کشور جدا نمی شود. چای اصیل ترکی سیاه و خوشمزه است و درکتری های خاصی به نام کایدنلیک دم می شود که این موضوع برای گردشگران جذاب به نظر می رسد و اکثر آن ها اقدام به خرید این کتری ها برای سوغاتی می کنند. پس اگر می خواهید برای افرادی سوغاتی ببرید که عاشق چای هستند ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما چای ترکی را انتخاب نمایید و برای خرید این چای می توانید به بازار بزرگ استانبول یا بازار ادویه بروید.

فرش های دستبافت ترکیه

اگر در کشور ترکیه به دنبال سوغاتی ارزشمند و نسبتا گران هستید، ما به شما فرش های دستبافت ترکیه را پیشنهاد می کنیم چون این فرش های دستبافت بسیار زیبا هستند و داستان های تاریخی جذابی را در خود دارند که توسط زن های ترکی با زحمت بسیار زیاد در اندازه های مختلف بافته می شوند. نکته ای که باید به آن بسیار توجه نمایید این است که در هنگام خرید این سوغاتی محبوب، دچار اشتباه نشوید و فروشندگان فرش به جای فرش اصیل ترکی، فرش های چینی را به شما نفروشند.

معروف ترین سوغاتی های ترکیه

باقلوا

یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین سوغات ترکیه و شهر استانبول، باقلوا است که امکان ندارد گردشگری به این شهر سفر کند و این دسر خوشمزه را امتحان نکند حتی اگر به شیرینی جات هم علاقه ای نداشته باشید، باقلوا برای شما طعم منحصر به فردی ایجاد خواهد کرد. باقلوای ترکی از لایه های آرد خمیرشده و مغزهای گردو و پسته در کنار شهدی ازگلاب و زعفران تهیه می شود و شما می توانید پس از گشت و گذار در شهر در یکی از کافه ها به همراه قهوه ی ترک این باقلوا را نوش جان کنید و در نهایت هم با خود این دسر خوشمزه را به سوغات ببرید.

ظروف سفالی و مسی ترکیه

ظروف سفالی یکی دیگر از معروف ترین سوغات ترکیه است که در شهر آوانوس در کاپادوکله می توانید آن را به راحتی پیدا کنید زیرا این ظروف در این شهر تولید و عرضه می شوند و این شهر به همین دلیل بسیار معروف است. زمانی که می خواهید ظروف سفالی را خریداری نمایید، در بعضی از فروشگاه ها می توانید کار سفالگران را ببینید یا حتی پشت میز آن ها بنشینید و ساختن این ظروف را امتحان کنید که همین موضوع برای بسیاری از گردشگران جذاب به نظر می رسد.

ظروف مسی ترکیه هنوز با روش های قدیمی و به صورت دست ساز، ساخته می شوند و کوزه ها و قابلمه های بسیار معروفی دارد؛ که همین باعث شده که از پرطرفدارترین سوغات ترکیه به حساب آید.

سوغات ترکیه

قهوه ترک

قهوه ترک یکی از معروف ترین و محبوب ترین سوغات ترکیه است که همه ی گردشگران وقتی به این کشور سفر می کنند، حتما آن را مورد امتحان قرار می دهند زیرا بدون شک این قهوه یکی از بهترین قهوه های جهان است. شما می توانید به یکی از کافه های شهری که در آن مستقر هستید، بروید و قهوه ی ترک را امتحان کنید و باید بدانید که در کشور ترکیه هر یک از شهرها یا مناطق، قهوه را به روش خودشان دم می کنند.

حوله حمام ترکی

حوله های حمام ترکی هم جزو سوغاتی های منحصر به فرد کشور ترکیه هستند زیرا این حوله ها کیفیت و جنس بسیار خوبی دارند و جزو بهترین حوله ها هستند به طوری که شهرت آن ها جهانی است. این حوله ها در زمان های قدیم در حمام های ترکی استفاده می شدند چون جذب آب بسیار بالایی دارند؛ تمام این حوله ها دست دوز هستند و تنوع بسیار زیادی دارند.

نکته ی قابل توجه این است که در فروشگاه ها حوله های ماشینی هم وجود دارد که قیمت آن ها بسیار پایین تر است و این که حوله های ماشینی نازکتر هستند پس در هنگام خرید از فروشندگان ابتدا سوال کنید که این حوله ها دست دوز هستند یا ماشینی که پول حوله های دست دوز را به حوله های ماشینی ندهید.

خرید تور اقساطی ترکیه بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.