روستای تاشکین ترکیه

روستای تاشکین ترکیه کجاست و سفر به آنجا چگونه است؟

۰۴ آذر ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

معمولا در سفر به دنبال چه نوع مقصدی هستید؟! شهرهای شلوغ و بزرگ با جذابیت های خاص و منحصر به فردشان یا محیط های کوچک با آرامش محلی؟

درگذشته بیشتر سفرها به شهرهای شلوغ و پیشرفته صورت می گرفت و اگر تورهای مسافرتی را چک می کردید، در چند شهر مدرن خلاصه می شد. اما به تدریج و با گسترش صنعت گردشگری، مقاصد متنوع تر با در نظر گرفتن سلایق مختلف گردشگران مورد توجه قرارگرفت. امروزه تورها و برنامه های مسافرتی به گونه ای است که شما با جهان ها و سبک های مختلف زندگی آشنا می شوید و می توانید محیط های متفاوتی با آنچه تا به حال تجربه کرده اید را ببینید.

یکی از انواع جدید سفرهای گردشگری روستاگردی است . این نوع سفر شباهت بسیاری به طبیعت گردی دارد، اما با آن تفاوت های جزیی نیز دارد. به علت آن که معمولا روستاها هنوز در طبیعتی دست نخورده قرار دارند و برعکس زندگی مدرن زندگی در آنها با طبیعت گره خورده است، شما در این نوع از سفر کردن از بسیاری از زیبایی های طبیعت گردی هم بهره مند می شوید اما در کنار آن تجربه تعامل با مردم محلی منطقه و اسکان در خانه های روستایی با ویژگی های منحصر به فرد آن را هم دارید.

در این مطلب قرار است یک روستاگردی فوق العاده را تجربه کرده و سری به یکی از زیباترین و تماشایی ترین روستاهای کشور ترکیه بزنیم. روستای دیدنی تاشکین که سفری متفاوت و جذاب را پیش روی مسافران این کشور قرار می دهد. برای آشنایی با این روستای زیبا و دیدنی با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید.

سفر به روستای تاشکین
طبیعت زیبای روستای تاشکین

روستای تاشکین کجاست؟

روستای تاشکین در استان آغری کشور ترکیه قرار دارد و از توابع شهر پاتنوس به حساب می آید. به صورت دقیق تر این روستا تا استان آغری 107 کیلومتر و تا منطقه پاتنوس 27 کیلومتر فاصله دارد و مهم تر از همه در شمال دریاچه وان قرار گرفته است.

روستای تاشکین چگونه مقصدی است؟

احتمالا وقتی اسم کشور ترکیه می آید، شهرهایی مثل آنکارا، استانبول، ازمیر و… به ذهن شما خواهد آمد. برای سفر به ترکیه قطعا اولین مقاصد هم برای اکثر افراد این شهرها است و کمتر کسی اسم روستای تاشکین را شنیده است. اما همانگونه که اشاره کردیم، صنعت گردشگری درحال گسترش است و این مسئله شامل کشور ترکیه هم می شود.

پس هر روز اسامی جدیدی از نقاط مختلف این کشور را می شنویم که در میان گردشگران طرفداران خاص خود را دارند. بنابراین اگر دلتان سفری خارج از دنیای مدرن و رنگی شهرهای مدرن ترکیه را می خواهد، بهتر است با نام جدیدی تحت عنوان روستای زیبای تاشکین بیشتر آشنا شوید.

خرید تور اقساطی ترکیه بدون ضامن و پیش پرداخت

چرا روستای تاشکین برای شما مقصد خوبی به حساب می آید؟

روستای تاشکین منطقه آرامی است که با سفر به آن می توان لحظاتی زیبا و به یادماندنی را سپری کرد. در زیر به برخی از حاذبه های گردشگکری که با رفتن به این روستا می توانید از آنها بازدید کنید اشاره می کنیم.

دریاچه روستای تاشکین
نمایی از غروب دریاچه وان در نزدیکی روستای تاشکین

دریاچه وان

شاید اولین موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد نزدیکی این روستا به دریاچه وان باشد . قطعا اسم این دریاچه را شنیده اید. بزرگ ترین دریاچه ترکیه، دریاچه وان است که دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه هم به حساب می آید. ازنظر موقعیت مکانی دریاچه وان در مرز بین کشور ایران و ترکیه قرار گرفته و مقصد مناسبی از بعد مسافت و نزدیکی برای گردشگران ایرانی محسوب می شود.

دریاچه وان برای چندین هدف تفریحی مختلف، مناسب به شمار می رود. در درجه اول، سواحل تمیز و زیبایی دارد که برای آب تنی، استراحت و تماشای طلوع و غروب خورشید مکان بسیار عالی است. تفریحات دیگری مثل قایقرانی، ماهیگیری و.. هم از دیگر آیتم هایی است که با رفتن به این دریاچه زیبا می توان از آنها استفاده کرد.

در کنار آن، جزایر متعددی در این دریاچه قرار دارند که می توانند مقاصد مناسبی برای تفریحات یک روزه محسوب شوند.

دریاچه وان، به دریاچه ای که هرگز یخ نمی زند هم مشهور است. این منطقه زمستان های بسیار سردی دارد و توقع می رود که یخبندان های زیادی را هم تجربه کند اما به علت شوربودن آب آن، در این دما هم آب دریاچه یخ نمی زند.

خرید تور روستای تاشکین
دریاچه وان در همسایگی تاشکین

کوه سافان

دومین قله بلند ترکیه، کوه سافان است. بنابراین کوهنوردان بسیاری باید این منطقه را برای مقصد گردشگری انتخاب کنند. به همین منظور اگر علاقه ای به کوهنوردی دارید، می توانید در کنار بهره مندی از زیبایی روستای تاشکین، تجربه کوه پیمایی هم داشته باشید.

طبیعت روستای تاشکین

اگر طبیعت گرد هستید یا از گردش در شهرهای شلوغ خسته شدید و می خواهید کمی تجربه حضور در طبیعت را داشته باشید، به شما نوید می دهیم که این روستا برای شما طبیعت گردی بی نظیری را فراهم می کند. ترکیب خانه های شیروانی، سرسبزی طبیعت و کوه های بلند آن چیزی است که شما با آن مواجه می شوید. تاشکین مقصد بسیار آرامی است، اکثر منازل آن معماری یکسانی دارند و فرصت همنشینی با مردم محلی را هم برای شما فراهم می کند.

مسجد تاشکین

مسجد تاشکین، بنای معروفی است که بسیاری علاقه مند دیدار آن هستند. هنوز هم بیشتر افراد روستای تاشکین و در کل این منطقه را با نام این مسجد می شناسند . این بنا طی سال های اخیر مورد مرمت قرار گرفته و در جنوب شرقی روستا قراردارد.

تور روستای تاشکین
مسجد روستای تاشکین

چگونه می توان به روستای تاشکین رفت؟

به دو طریق می توانید برای رفتن به این منطقه برنامه ریزی کنید:

1-تورهای مسافرتی

البته باید بدایند که هیچ تور مستقیمی از کشور ایران به این مقصد وجود ندارد، اما شما می توانید با تور وان همراه شده و از مقصد وان به صورت زمینی به این روستا بروید( فاصله بین وان و روستای تاشکین بسیارکم است). این تورها هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی برگزار می شود.

2-سفر با ماشین شخصی

شما می توانید با ماشین شخصی هم به این روستا سفر کنید. برای این منظور تقریبا دو راه وجود دارد.
در مسیر اول باید به مرز بازرگان درشهرستان ماکوی آذربایجان که حدود 209 کیلومتر تا شهر وان فاصله دارد، بروید.
در مسیر دوم هم، مرز رازی در شهرستان خوی که حدود 100 کیلومتر مسافت دارد و کوتاه ترین مسیر برای سفر زمینی است.
البته مسیر سومی هم وجود دارد که برای آن باید به مرز سرو، در شهرستان سرو در استان ارومیه بروید.

تفریحات شبانه بدروم ، تفریحات جذابی که نباید از دستشان داد

مزایا و معایب سفر به روستای تاشکین

روستای تاشکین، درحال حاضر کمتر شناخته شده و هنوز تبدیل به منطقه ای تجاری نشده است. بنابراین هم بسیار خلوت تر از سایر مقاصد بوده و هم هزینه های سفر به آن بسیار ارزان تر است. البته باید در زمان انتخاب این مقصد این را هم در نظر بگیرید که سفر شما بیشتر بر طبیعت گردی و ابعاد مختلف آن تمرکز دارد و خبری از بازدید از مکان های تاریخی و دیدار از معماری و تفریحات دنیای مدرن در این سفر نیست.

روستای تاشکین
طبیعت روستای تاشکین ترکیه
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.