شهرهای ساحلی ترکیه

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

ترکیه از زمان‌های دور به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی‌اش همواره مورد توجه توریست‌ها بوده است. این کشور که با دریای سیاه، دریای مرمره و اژه و اقیانوس مدیترانه مرز آبی دارد، پر از سواحل زیبا و جزایر دیدنی بوده و بازدید از شهرهای ساحلی ترکیه جذاب ترین بخش سفر به این کشور است. بخش اعظم ترکیه در آسیا قرار دارد و قسمت کوچکی از آن نیز در جنوب‌غربی اروپا قرار دارد به همین دلیل به ترکیه کشور اوراسیایی می‌گویند، یعنی کشوری که هم در اروپا و هم در آسیا است.

این موقعیت جغرافیایی، ترکیه را از دیرباز به محل اتصال و ارتباط دو قاره تبدیل کرده است. از این رو گردشگران اروپایی و آسیایی بیشتر از دیگر گردشگران همواره ترکیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند. در این مطلب به معرفی شهرهای ساحلی ترکیه می‌پردازیم.

شهرهای ساحلی ترکیه

ترکیه، کشوری با بیش از 7000 کیلومتر مرز آبی

اگر به کشور ترکیه بر روی نقشه نگاه کنید دور تا دور آن آبی است. ترکیه از سمت شمال و جنوب و غرب به آب راه دارد و تنها از قسمت شرق و جنوب‌شرقی با کشور ایران و ارمنستان و عراق و سوریه مرز غیرآبی دارد. این نوار ساحلی طولانی که سه قسمت ترکیه را در برگرفته باعث شده که اکثر شهرهای مرزی ترکیه، شهرهای ساحلی باشند.

برخی از شهرهای ساحلی ترکیه به دلیل آب و هوا و جذابیت‌های توریستی بیشتر از دیگر شهرهای ساحلی مورد توجه گردشگران تور اقساطی ترکیه قرار گرفته‌اند و بالاخص در فصول بهار و تابستان پذیرای میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان می‌شوند. برخی از پرطرفدارترین و زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه عبارتند از آنتالیا، مارماریس، کوش آداسی، آلانیا، ازمیر، بدروم و استانبول.

کوش آداسی

یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه که در غرب ترکیه قرار دارد، کوش آداسی است. کوش آداسی به معنی جزیره پرنده، جزیره‌ای زیبا با طبیعت به یاد ماندنی و ساحلی آرام‌بخش در کنار دریای مدیترانه است. این جزیره ساکنان زیادی ندارد، اما هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران تور قسطی کوش آداسی، از سرتاسر دنیا می‌شود. کوش آداسی جزیره‌ای 4 فصل است و مسافران در هر 4 فصل سال به آنجا سفر می‌کنند.

کوش آداسی هم برای مسافرانی که اهل آفتاب گرفتن کنار دریا در تابستان هستند، مناسب است و هم برای مسافرانی که به دیدن منظره‌ای زیبا در پائیزی معتدل علاقه دارند. از طرف دیگر، بناهایی تاریخی و باستانی که از گذشته‌های دور در این شهر به یادگار مانده توجه توریست‌های فرهنگی و تاریخی را نیز به این منطقه جلب کرده و این جزیره را به مکانی مناسب برای گردشگری فرهنگی و تاریخی و تفریحی تبدیل کرده است.

کوش آداسی

مارماریس

یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه مارماریس است که در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. این شهر که به شهر فیروزه‌ای شهرت دارد از یک طرف با جنگل کاج‌ها احاطه شده و از طرف دیگر با دریای مدیترانه، به همین دلیل از منظره‌ و طبیعتی بی‌نظیر برخوردار است. علاوه بر طبیعت منحصر به فرد، مارماریس به خاطر شب‌های زنده‌ و بیدارش شهرت دارد.

در این شهر کلاب‌های روباز تا صبح پذیرای مشتریان شب‌ زنده‌دار هستند و شبهای خوشی را برای آن‌ها رقم می‌زنند. مارماریس شهری تاریخی است که قدمت آن به قرن ششم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. آب و هوای مارماریس آب و هوایی مدیترانه‌ای و معتدل است که تابستانهای گرم و خشک و زمستان های معتدل دارد و بهترین فصل برای سفر به آن اوایل بهار است.

با رزرو تور اقساطی استانبول از دیدن ایاصوفیا، مسجد آبی و دیگر جاذبه های این شهر لذت ببرید.

استانبول

یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه استانبول است. درست است که استانبول در لیست شهرهای ساحلی ترکیه قرار می‌گیرد اما حال و هوای آن به هیج وجه شبیه دیگر شهرهای ساحلی ترکیه نیست. استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در ترکیه است که در کنار دریای مرمر و دریا سیاه و تنگه بسفر قرار گرفته است. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را به هم وصل می‌کند و از اهمیت اقتصادی و تجاری و فرهنگی زیادی برخوردار است. در استانبول همه چیز می‌توانید پیدا کنید. هم ساحلی دنج برای آرامش و هم بندری شلوغ پر از کشتی و ماهیگیر و مسافر.

استانبول

ازمیر

یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه که در کنار دریای اژه قرار دارد شهر ازمیر است. ازمیر یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است که به دلیل داشتن فرودگاه، یکی از انتخاب‌های همیشگی مسافران به ترکیه است. ازمیر با وجود اینکه شهری بزرگ و صنعتی به حساب می‌آید اما شهری آرام است و خبری از هیاهو و شلوغی استانبول در آن نیست و به همین خاطر هزینه سفر به آن کمتر از استانبول و آنکارا است.

رزرو تور قسطی آنتالیا و تجربه بینظیر بازدید از سرزمین افسانه ها

آنتالیا

شاید معروف‌ترین شهر ساحلی ترکیه آنتالیا باشد که سالانه تعداد بسیار زیادی توریست را در دل خود جا می‌دهد. بسیاری از گردشگران برای گردش ساحلی خود آنتالیا را به دلیل شهرت بسیار زیادش انتخاب نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند که از میان شهرهای ساحلی ترکیه کوچکترین و آرام‌ترین آن‌ها را انتخاب کنند. شهر آنتالیا در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده و دارای چهار بخش اصلی به نام های لارا، بلک، سیده و کمر می باشد.

آنتالیا شهری با امکانات فراوان توریستی است که می‌تواند سفری مهیج و پر از خاطره را برای مسافرانش فراهم کند. هتل‌های زیبا و مجهز، مراکز تفریحی بزرگ و مدرن، سواحل زیبا، تفریحات و غذاهای متنوع دریایی و …. از جاذبه‌های توریستی آنتالیا به حساب می‌آیند. آنتالیا نیز مانند اکثر شهرهای ترکیه شهری قدیمی با معماری تاریخی است اما بسیار سریعتر از دیگر شهرهای ترکیه مدرن شده و چهره‌ای جدید به خود گرفته است. البته محله‌های قدیمی آنتالیا هنوز هم وجود دارند و مسافران می‌توانند هر دو چهره شهر را در کنار یکدیگر مشاهده کنند. آنتالیا همچنین به دلیل پارک‌های آبی و مراکز خرید بزرگ و مجهزش محبوبیت زیادی در بین گردشگرانی دارد که علاقه زیادی به خرید و بازی‌های دریایی دارند.

آنتالیا

آلانیا

اگر به دنبال یک شهر ساحلی کوچک‌تر و کمی خلوت‌تر در ترکیه می‌گردید، آلانیا گزینه بسیار خوبی است. آلانیا به دلیل فاصله کمی که با آنتالیا دارد، آب و هوایی مشابه آنتالیا دارد اما شهری خلوت‌تر با توریست کمتر است. آنالیا طبیعتی زیبا و شگفت‌انگیز دارد و علاوه بر هتل‌های مجهز و متنوع، امکان ورزش‌های آبی مانند قایق‌سواری، موج سواری و غیره را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

رزرو تور آلانیا قسطی و با بهترین شرایط خرید برای گردشگران

بدروم

از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه که قدمتی تاریخی نیز دارد، بدروم است. بدروم که نام قدیم آن هالیکارناسوس است در جنوب غربی ترکیه و در مجاورت دریای اژه قرار دارد. بدروم علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل، پر است از معابد باستانی و موزه و مکان‌های تاریخی. بدروم یک شهر ماهیگیری است و تنوع غذاهای دریایی در این شهر از دیگر جاذبه‌های توریستی آن است.

بدروم

نزدیکی ایران به ترکیه، باعث شده که سالانه تعداد بسیار زیادی توریست ایرانی وارد این کشور شوند و از شهرهای ساحلی ترکیه دیدن کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.