نکاتی که قبل از سفر به ازمیر باید بدانید.

سفر به ازمیر

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است. شهرت این شهر به اندازه‌ی شهرهای پرگردشگر دیگر ترکیه نیست، اما طی سال‌های اخیر سفر به ترکیه کمتر محدود به چند شهر مشهور شده و شهرهایی مثل ازمیر با امکانات تفریحی آبی و گردش‌های تاریخی بیشتر مورد توجه قرارگرفته‌اند.

نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی این شهر که بیشتر به‌عنوان یک شهر ساحلی و تفریحی شناخته می‌شود، قدمت این شهر باستانی بوده که باعث وجود آثار تاریخی درخشانی درآن شده است. اما اگر قصد سفر به ازمیر راداشته باشیم، چه نکاتی را باید بدانیم؟

برای سفر به ازمیر بهترین گزینه خرید تور اقساطی ازمیر می باشد.

بهترین مکان‌ها برای اقامت در ازمیر کجاست؟

وابسته به این موضوع که شما چه میزان پولی را برای اقامت خود مدنظر دارید، می‌توانید درهاستل‌ها، هتل‌های متوسط و هتل‌های لوکس ازمیر ساکن شوید. یک محل اسکان مناسب باید به محل خرید، مرکزشهر، و نقاط دیدنی آن نزدیک باشد و باعث صرفه جویی در هزینه رفت و آمد و زمان شود. سه عدد از لوکس ترین هتل‌های ازمیر که دارای امتیاز بالایی هستند و مسافت کمی تا مرکز شهر دارند، شامل هتل بایلان باسمان، کیرکینکا هاوسس و هتل مارکیز کوناک لار می‌شود.

بهترین مکان های ازمیر
بهترین هتل های ازمیر

کدام خیابان برای اسکان مناسب است؟

بهترین مکان از نظر دسترسی در ازمیر میدان کوناک است و معمولا زودتر از سایر خیابان‌ها هاستل‌ها و هتل‌های آن پر می‌شود. اما لوکس‌ترین خیابان این شهر آتاتورک نام دارد، که علاوه‌بر امکانات رفاهی هتل‌های لوکس با آخرین امکانات را هم می‌توان در آن یافت.

بهترین جاذبه های ازمیر
میدان کوناک ازمیر

چه نکاتی را در هنگام خرید رعایت کنیم؟

ازمیر مثل اکثر شهرهای بزرگ ترکیه، با تنوع مطلوبی از نظر مراکز خرید مواجه است و شما برای خرید انواع کالاها با رده‌های قیمتی متفاوت هرگز به مشکل برنمی‌خورید. چند نکته که باید برای خرید در این شهر و به طور عمومی در تمامی شهرهای ترکیه بدانید، آن است که هرگز از چانه زدن در این مکان‌ها خجالت نکشید، درواقع مشابه ایران، در این کشور هم چانه زدن فرهنگ مرسومی است و معمولا فروشندگان براساس آن قیمت بالاتری را به مشتری می‌گویند.

به خاطرداشته باشید که شما یک گردشگر هستید و دربسیاری از مکان‌ها قیمت بیشتری نسبت به ساکنین شهر به شما گفته می‌شود، بهتر است قبل از خرید قیمت نسبی کالاهایی که مدنظردارید و مثل برندها قیمت مشخصی ندارند را بدانید، این نکته را درباره‌ی قیمت غذاها نیز رعایت کنید.

شناخت بهترین غذاهای ازمیر

بهتراست درهنگام خرید از برخی لغات زبان ترکی که درمورد خریدکردن است، آگاهی داشته باشید، مثل پرسیدن قیمت و… ، یا با شخصی که به این زبان مسلط است به بازار بروید، ممکن است تعداد زیادی ازز فروشندگان به ویژه افراد محلی زبان انگلیسی را برای ارتباط بلد نباشند.در بازارهای ترکیه، به ویژه بازارهای محلی که از ازدحام جمعیت بیشتری برخورداراست، مواظب سارقین باشید و اشیای گران‌بهای خود را به بازار نیاورید.

در سفر به ازمیر به کجا برویم؟
نکاتی قبل از سفر به ازمیر

بهترین فصل سفر برای ازمیر چه فصلی است؟

ازمیر جزو شهرهایی است که کمتر آب‌ و هوای بسیار سرد و بارش برف را به خود دیده، اما در تابستان گاهی گرمای سختی را پشت سر می‌گذارد، در واقع آب و هوای این شهر تحت تاثیر دریای مدیترانه بوده و معمولا معتدل و مرطوب است اما درتابستان ممکن است هوای گرم و شرجی را تجربه کنید که می‌تواند اذیت‌کننده باشد. بنابراین بهترین فصل‌ها برای بهره بردن از سواحل ازمیر و گشت و گذار در اماکن تاریخی آن، بهاراست، اما پاییز هم فصل نسبتا مناسبی به حساب می‌آید.

نکات شگفت انگیز قبل از سفر به ازمیر
بهترین فصل سفر به ازمیر

درسفر به ازمیر برای چه نوع تفریحاتی برنامه‌ ریزی کنیم؟

ازمیر، یک شهرساحلی است، شهرهای ساحلی بسیار پرطرفدارهستند، وجود ورزش‌ها تفریحات آبی، گردش در دریا، آفتاب گرفتن و… همه جزو کارهایی است که می‌توانند در برنامه‌ی سفر شما باشند.

شب‌های دلنشین ازمیر، واژه‌ی بسیار آشنایی است که به علت وجود تعدادزیادی کلوب شبانه درشهر مشهور هستند، اکثر این کلوب‌ها معمولا در اطراف میدان کوناک برگزار می‌شوند، البته چون تا دیروقت ادامه دارند، بابت رفت و آمد و پیاده روی شبانه احتیاط کنید.

نکات ضروری سفر به ازمیر
بهترین تفریحات ازمیر

همان‌طور که گفته شد، این‌ منطقه، یک شهرباستانی است که با بررسی تاریخچه‌ی آن متوجه قدمت بسیارزیاد آن و جایگاهش در شکل گیری تمدن و روند آن خواهید شد، بنابراین در داخل شهر و در فواصل اندکی از تعداد زیادی بنای تاریخی برای گردش شما وجوددارد، که حتما آن‌ها را به همراه راهنمایی که به زبان شما مسلط است بروید.

غذاهای ترکی زبانزد عام و خاص هستند و بسیار با ذائقه‌ی ایرانی مطابقت دارد. بنابراین کمتر پیش می‌آید که شما به ترکیه سفر کنید و از غذاهای لذیذ آن به ویژه غذاهای دریایی میل نکنید!! طبیعتا به خاطر استقبال زیاد، رستوران‌های این شهر هم بسیارزیاد هستند و برای کیفیت و جذب مشتری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

چنانچه تمایل دارید به شهر ازمیر سفر کنید، توصیه می کنیم ابتدا راهنمای سفر ازمیر را حتما را مطالعه نمایید.

برای رفت و آمد شهری در ازمیر بهترین روش چیست؟

قطعا تاکسی آسان‌ترین روش رفت و آمد است، اما هزینه‌های آن بسیار زیاد است. پس اگر قصد یک سفر ارزان قیمت یا صرفه جویی در روند سفر را دارید، باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در ازمیر هم تعداد زیادی اتوبوس و هم خط مترو وجود دارد و قبل از سفر بهتر است، براساس محل اسکان خود و مسیرهایی که برای گردش انتخاب کرده‌اید، بهترین وسیله‌های حمل و نقل و روش های آن‌ها را برای خود پیدا کنید. اگر محل اسکان خود را در مرکز شهر درنظر بگیرید، به بهترین مسیرهای حمل و نقل عمومی با کمترین زمان دسترسی دارید.

البته دوچرخه و درشکه هم برای این کار وجود دارد که بیشتر به علت کندی آن‌ها جنبه‌ی تفریح دارد. البته باتوجه به این‌که این یک شهر ساحلی است، می‌شود از قایق یا کشتی هم استفاده کرد، کشتی‌های مسافربری با اسم فری در دوترمینال آلشانجاک و کُناک قابل دسترسی هستند.

نکات قبل از سفر ازمیر
رفت و آمد راحت در ازمیر

با چه وسیله‌ای به ازمیر سفرکنیم؟

ازمیر فرودگاه بین المللی دارد و پروازهای داخلی و خارجی در آن برگزار می‌شود، اما همیشه پرواز مستقیم از ایران ندارد، بنابراین اگر به پرواز مستقیم دسترسی پیداکردید آن را انتخاب کنید و گرنه استانبول یا آنکارا را به عنوان مسیر اول درنظر بگیرید و با پروازهای داخلی یا استفاده از قطار از این شهرها به ازمیر سفر کنید. نام فرودگاه شهر عدنان مندرس که حدود 16 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد.

ازمیر برای مسافرت شهر آسانی بسیاری از مکان‌های دیدنی آن قابلیت دسترسی آسان دارند، قیمت‌های متنوعی برای غذا و محل اسکان و خرید وجود دارد و تعدادی از مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند( هرچند که بهتر است لغات و جملات کاربردی ترکی را یاد بگیرید)، بنابراین برای این شهر می‌توان با هربودجه‌ای برنامه‌ای جامع و جذاب طراحی کرد.

بهترین زمان سفر به ازمیر، چه زمانی است؟

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.