بازارهای روی آب تایلند

بازارهای روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان‌انگیز و متفاوت

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

تایلند، سرزمین لبخندها و یک مقصد بی نظیر برای همه گردشگران است. چه علاقه مند به گذران وقت در ساحل های آفتابی باشید، چه بخواهید در مناطق جنگی گشت و گذار کنید، تایلند یک انتخاب مطمئن است. کشور تایلند جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد. یکی از خاص ترین جاذبه های این کشور که از مهم ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی محسوب می شود، بازارهای روی آب هستند. بازارهای روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان انگیز برای مسافران تایلند رقم می زنند. در سفر خود همراه با تور اقساطی تایلند حنما از این بازارها بازدید نمایید.

تا به حال هر پاساژ بزرگ و مرکز خرید مهمی را که دیده اید با ساختمان های لوکس و مجلل در میان شهر خودنمایی می کرده اند. مدرن ترین مراکز خرید در جهان با استفاده از معماری های جدید و خلاقانه در برج های بزرگ تجاری قرار دارند. اما آیا تا به حال بازاری را دیده اید که در دل آب قرار داشته باشد؟ بازارهای شناور در تایلند یکی از خاص ترین بازارها در جهان هستند.

با توجه به وجود مناطق مرطوب و دریاچه ها و رودهای گوناگون در تایلند، این فرصت برای ساکنین شهرهای مختلف این کشور فراهم شده که بازارهای روی آب ایجاد کنند. بازارهای روی آب تایلند هم جز خاص ترین جاذبه های گردشگری این کشور هستند و هم جایی برای خرید اجناس گوناگون. بسیاری از این بازارهای روی آب در شهر بانکوک یا اطراف آن قرار دارند و مورد استقبال توریست ها و گردشگران قرار می گیرند.

بازارهای روی آب تایلند که با نام بازارهای شناور نیز از آن ها یاد می شود، همانند یک تابلو هنری آمیزه ای از رنگ های گوناگون را در معرض چشمان شما به نمایش می گذارند. در این بازارهای محلی شما می توانید قایق ها، فروشنده های محلی و اجناس گوناگون آن ها را ببینید که در تناسب زیبایی در کنار یکدیگر جمع شده اند.

بازارهای روی آب تایلند

بازارهای روی آب تایلند فرصتی خوب برای آشنایی با عمق فرهنگ مردم تایلند و اجناس و محصولات محلی آن هاست. در این بازارها می توان صنایع دستی و بومی مردم محلی تایلند را پیدا کرد. هم چنین بسیاری از خوراکی های خوشمزه محلی، محصولات گیاهی و طبیعی و میوه های استوایی که احتمالا برای شما تازگی خواهند داشت در این بازارها در دسترس هستند.

یک نکته جالب در رابطه با این بازارهای روی آب تایلند این است که بیشتر فروشندگانی که در قایق ها می ببینید زنان محلی هستند. ضمن آن که اگر قصد خرید کردن از این بازارهای روی آب را دارید، بهتر است پول نقد همراه خود داشته باشید؛ زیرا فروش محصولات در این بازارها به صورت سنتی و با پول نقد انجام می شود.

به دلیل آن که این قایق ها و فضای بازارهای روی آب تایلند تداعی گر حس شهر ونیز ایتالیاست، بسیاری از توریست ها و گردشگران نام «ونیز شرق» را بر روی بانکوک و محدوده کانال های آبی آن نهاده اند. فروشندگان سوار بر قایق های خود از صبح زود تا اندکی بعد از ظهر مشغول فروش محصولات خود هستند.

بازارهای روی آب تایلند مکان خوبی برای عکاسی به حساب می آیند. اگر کمی ذوق هنری داشته باشید و یک دوربین همراه خود ببرید، می توانید عکس های ماندگاری از این مجموعه بازارها بگیرید. ضمن آن که می توانید در کانال های آبی که بازارها بر روی آن ها واقع شده اند، قایق کرایه کنید و در میان قایق های بازار شناور تردد کنید. به این ترتیب آشنایی بیشتری با فرهنگ و آداب مردم تایلند حاصل خواهید کرد.

رزرو تور اقساطی بانکوک بدون نیاز به ضامن و تنها با یک چک صیادی!

محصولات بازارهای روی آب تایلند

همان طور که گفته شد در بازارهای روی آب می توان به انواع صنایع دستی محلی تایلند دسترسی داشت. هم چنین بسیاری از میوه های استوایی مخصوص آن منطقه نیز در این قایق ها به فروش می رسند. بازارهای روی آب تایلند محل خوبی برای خریدن سوغاتی های این کشور هستند. از جمله محصولات برتر محلی که در این بازارهای روی آب به فروش می رسند می توان به کلاه مخصوص تایلندی، کارت پستال های ویژه منقش به مناظر تایلند، ابریشم اصل تایلند و نقاشی های کوچک و زیبا اشاره کرد.

جالب ترین بخش در میان این بازارهای شناور می تواند قایق هایی باشد که مخصوص آشپزی هستند. در این قایق ها آشپزخانه کوچکی قرار گرفته و در آن جا برخی غذاهای ساده محلی پخته می شوند. از جمله محبوب ترین غذاهایی که می توان در قایق های بازارهای روی آب پیدا کرد، نودل و سالاد پایاپا است. اگر به این بازارها سر زدید حتما نودل های آن جا را امتحان کنید.

قیمت محصولات در بازارهای روی آب تایلند بسیار خوب و مقرون به صرفه است. بسیاری از این فروشندگان خود تولیدکننده محصول های خود هستند. این افراد کالاهای دست ساز خود را در این قایق ها به فروش می رسانند و چون که این فرایند کاملا مستقیم و بدون واسطه است، قیمت محصولاتشان کمتر از مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ داخل شهر است. اگر می خواهید از محصولات محلی یا صنایع دستی تایلند چیزی به عنوان سوغات بخرید، بهترین قیمت ها را می توانید در بازارهای روی آب تایلند بیابید.

بازارهای روی آب تایلند

مهم ترین بازارهای روی آب تایلند

بازار دامنئون سادواک

یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین بازارهای روی آب در شهر بانکوک. این بازار تنوع محصولات بسیار گسترده ای دارد و در آن می توان انواع میوه های استوایی، محصولات هنری محلی و غذاهای محلی ساده تایلند را یافت. بازار دامنئون سادواک بازاری زیباست که قدمت آن از بسیاری از بازارهای روی آب بیشتر است. این بازار با شهر بانکوک حدود 100 متر فاصله دارد.

بازار تالین چان

یکی دیگر از زیباترین بازارهای روی آب در بانکوک. تنوع در محصولات عرضه شده در این بازار به گستردگی و فراوانی بازار دامنئون سادواک نیست اما مناظر آن بسیار زیبا هستند. بازار تالین چان خود یک جاذبه گردشگری زیبا در تایلند محسوب می شود که عکاسی از آن می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. بازار بازارهای روی آب تالین چان با شهر بانکوک تقریبا 12 کیلومتر فاصله دارد.

رزرو تور اقساطی پاتایا با بهترین شرایط در پیله های عصر پرواز!

بازار آمفاوا

بازار آمفاوا یکی از معروف ترین بازارهای روی آب در بانکوک است و با این شهر حدود 80 کیلومتر فاصله دارد. این بازار زیبا بیشتر برای داشتن خوراکی ها، میوه های محلی و غذاهای بومی تایلند معروف شده است. در بازار آمفاوا می توان انواع شرینی های مخصوص تایلند را پیدا کرد.

در این مقاله به معرفی بازارهای روی آب تایلند پرداختیم تا در سفر خود همراه با تور اقساطی تایلند از آن ها بازدید نمایید. جهت کسب اطلاعات و رزرو تور با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.