معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند

معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

تایلند سرزمین زیبایی‌ ها است و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی که دارد، میوه‌ هایی که در این کشور رشد می‌کنند بسیار جالب و عجیب هستند و اشکال خاص و جذابی دارند. مردم تایلند بسیار مهمان ‌نواز و خوش‌برخورد هستند و با میوه‌های جذاب و خوش آب و رنگ و عجیب‌ و غریب خود، از شما پذیرایی می‌کنند. کشور تایلند استوایی است و خاک بسیار حاصل خیز و خوبی دارد و هر چیزی که در این خاک کاشته شود می ‌روید و رشد می‌ کند.

به همین علت است که در این کشور تنوع میوه بسیار زیاد است و معمولا اکثر آن ها خوشمزه، خوشگل و خوش آب و رنگ هستند. میوه‌ های تایلندی با ظاهری عجیب ‌و غریب و بعضا بوی بد، ولی طعم بسیار خوبی دارند تا جایی که حتی نمی ‌خواهید سمت آن‌ها بروید، ولی اشتباه نکنید و حتما از این میوه ‌ها بخورید و امتحان کنید؛ مثلا: خارگیل یکی از بد بوترین و خاص‌ ترین این میوه‌ها است که دارای تیغ و بوی بد است ولی به شما قول می‌دهم که اگر یک ‌بار آن را امتحان کنید دیگر نمی توانید از این میوه جذاب و خوشمزه دل بکنید.

در این کشور میوه بسیار ارزان است و می‌توانید با خیالی راحت آن‌ها را تهیه کنید و میل نمایید. معمولا میوه‌ های تایلندی طبعی گرم دارند و بسیار مقوی هستند و به‌عنوان میان وعده استفاده می‌شوند. در ادامه به بررسی معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند می پردازیم.

مژکی یا رامبوتان

این میوه از یک کلمه مالایی گرفته‌شده به معنای پر مو و پشمالو است زیرا پوسته این میوه از تیغ‌های محافظ و نگهدارنده قرمز و زرد ساخته ‌شده و شکلی شبیه به توپی پشمالو دارد، اگر از یک تایلندی بخواهید که پوست میوه را بکند بهتر است زیرا اگر این کار توسط شما انجام گیرد، ممکن است گوشت میوه را همراه با پوست به سطل زباله بی اندازید.

معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند

انبه

انبه از معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند می باشد. میوه‌ی انبه را تقریبا همه ما ایرانی ‌ها می‌شناسیم و حداقل یک ‌بار آن را خورده ‌ایم. این میوه جزو میوه‌های گرم و شیرین و بسیار خوش‌بو است، شاید روش خوردن انبه را نمی‌دانید ولی باید بگوییم که اگر انبه رسیده باشد آن را با قاشق بخورید ولی اگر نرسیده باشد ابتدا پوست میوه را با چاقو بکنید و سپس نوش جان نمایید. جالب اینجاست که تایلندی ‌ها گاهی این میوه را با برنج شفته و شیره نارگیل می‌خورند و برای آن‌ ها وعده ‌ی غذایی به‌حساب می ‌آید.

خارگیل یا دوریان

یکی از محبوب ترین میوه‌ های تایلندی دوریان می باشد که بدبو ترین و درعین‌ حال خوشمزه ‌ترین میوه ‌ی دنیا است، این میوه به خاطر بوی بسیار بد اجازه‌ی ورود به هتل‌ها را ندارد و اگر احیانا خواستید یواشکی آن را ببرید، شک نکنید که لو می‌روید و جریمه ‌ی سنگینی هم خواهید شد. جالب است بدانید که این بوگندوی خوشمزه، گران‌ترین میوه در کل آسیای شرق است.

رزرو تور اقساطی تایلند بدون نیاز به ضامن در پیله های عصر پرواز !

ترگیل یا منگوستین

یکی دیگر از معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند منگوستین می باشد. این میوه مخصوص خود کشور تایلند است و بیرون از آن‌کسی آن را نمی‌شناسد، پوسته‌ی ترگیل دایره‌ای شکل و به رنگ بنفش است و وقتی آن را باز می‌کنیم به گوشتی سفید رنگ می‌رسیم که بسیار خوشمزه است، البته همه جای ترگیل را نمی‌شود خورد، از این میوه می‌توان آب ‌میوه درست کرد که بسیار خوشمزه هم هست، ولی اگر به گرمی جات حساسیت دارید سعی کنید آن را نخورید.

ترگیل یا منگوستین

آناناس

میوه‌ای بسیار خوشمزه و خوشبو است که خواص درمانی بسیاری دارد، با خوردن آناناس زخم بدنتان به‌سرعت بهبود می‌بخشد، تایلند یکی از بزرگ‌ ترین تولید کنندگان آناناس است چون خاک حاصلخیز تایلند برای رشد این میوه زرد و آبدار در همه فصول سال مناسب است. ارتفاع این گیاه کم است و در دسرها و غذاها استفاده می‌شود.

پاپایا

پاپایا از دیگر معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند می باشد که در تمام ماه‌های سال می‌توانید این میوه را بخورید ولی در ماه‌های مارس تا ژوئن کیفیت بهتری از این میوه را می‌بینید. پاپایا بیضی‌ شکل است و زمانی که آن را می‌برید، دانه‌های سیاهی که درون آن است را باید دربیاورید و بعد گوشت نارنجی ‌رنگ آن را میل کنید، شاید جالب باشد بدانید تایلندی‌ها پاپایا را نرسیده، ریزریز می‌کنند و با آب ‌لیمو، فلفل قرمز، بادام‌ زمینی و یا میگوی خشک مخلوط می‌کنند و به ‌عنوان سالاد تایلندی مصرف می‌کنند.

گواوا

این میوه اصالتا برای آمریکای جنوبی و هند غربی که در واقع جزایر آنتیل و جزایر لوکایان در دریای کارائیب را شامل می‌شود است، ولی در این روزها تبدیل به یک میوه‌ی استوایی شده و مانند اکثر میوه‌های استوایی می‌توان آن را در همه‌ ی ماه ‌های سال مشاهده کرد. اگر می‌خواهید این میوه را بخورید، زمانی که سبز است، نمک و فلفل قرمز بزنید یا در صورت تمایل می‌توانید با شکر میل کنید.

میوه های تابستانی تایلند

سالا

سالا یا اسنیک فروت یکی دیگر از جذاب‌ترین و معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند است، این میوه طعمی بسیار شیرین و تیز دارد، اندازه آن مانند بلوط است و پوستی قهو ه‌ای ‌رنگ دارد، قسمت خوراکی سالا در داخل همین پوسته قهوه ‌ای قرار دارد و تقریبا زرد رنگ است. سالا یا اسنیک فروت به خاطر مزه نسبتا تندی که دارد با ذائقه‌ی ما ایرانی ‌ها چندان سازگاری ندارد اما شاید بد نباشد که یک بار آن را امتحان کرد.

جک فروت

یکی از بزرگ ‌ترین میوه‌ های تایلندی که کمی بزرگ‌تر از هندوانه است و بوی بسیار ویژه‌ای دارد. طعمی بین موز، سیب و آناناس دارد و به‌ طورکلی شیرین است. جک فروت رسیده وزنی معادل 30 کیلوگرم دارد. در تایلند آن را به‌صورت خام و یا سرخ‌ شده می‌خورند.

سفر به زیباترین جزیره تایلند همراه با تور اقساطی سامویی !

میوه اژدها

دراگون فروت، میوه کاکتوس است که شکلی عجیب‌ و غریب دارد یکی از معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند می باشد. این میوه پوسته‌ ای صورتی ‌رنگ دارد و قسمت خوراکی آن در داخل این پوسته صورتی‌ رنگ است و گوشته نرم آن مملو از دانه‌های سیاه است در واقع مزه خاصی ندارد و شیرینی بسیار کمی دارد و سرشار از ویتامین است.

معروف‌ ترین میوه‌ های تایلند

کاستارد اپل

این میوه طعمی شیرین و بسیار لذیذ دارد و دارای پوستی نازک و سخت به رنگ سبز بوده و بافت داخلی آن خامه‌ای است. باید بدانید که کاستارد اپل میوه بومی کشور هند است ولی چون در تایلند پرورش داده می‌شود یکی از پرطرفدار ترین میوه‌ های تایلندی به شمار می‌رود. 

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.